15, 35, 71, 10. Čísla, která charakterizují dubnové jednání budějckého zastupitelstva, na kterém se zastupitelé sešli ve čtvrtek 25. dubna v jednací síni budějcké radnice. Jednání mělo pořadové číslo 15, zúčastnilo se ho 35 zastupitelů, kteří během 10 hodin trvajícího programu projednali celkem 71 bodů.
Jedním ze zásadních projednávaných bodů byla zpráva o zajištění dramaturgie KD Slavie prostřednictvím Jihočeského divadla. Popsáno divadelní terminologií, osciloval jak obsah zprávy, tak diskuse mezi tragédií, fraškou i komedií.
V diskuzních příspěvcích zastupitelů zazněla ostrá kritika systému, ve kterém dramaturgii KD Slavie zajišťují Jiří Grauer a Martin Kolář, kteří mají uzavřeny smlouvy s Jihočeským divadlem, které jim za činnost ve Slavii vyplácí odměny. Ty ovšem následně fakturuje Správě domů s. r. o., jejímž stoprocentním vlastníkem je Město České Budějovice. Diskuze rozvířila i další otázky spojené s budějckou kulturou, její koncepcí, respektive spíše nekoncepcí.
Další body jednání se týkaly jak dispozic s majetkem, tak legislativních kroků v záležitosti budování dopravní infrastruktury, konkrétně dílčích částí takzvané Západní spojky, která by měla vést z Litvínovické silnice přes sídliště Máj až k sídlišti Vltava.
Závěrečná část jednání patřila diskuzi občanů, ve které se objevily dva projekty, ke kterým zástupci veřejnosti vznesli námitky. Prvním z projektů je záměr developera Josefa Nováčka vybudovat v oblasti Rožnova komerční zónu, kterou by mělo tvořit náměstí s obchodním centrem, nová točna pro trolejbusy a také komunikace pro průjezd vozidel, včetně těžké nákladní dopravy.
Část obyvatel Rožnova se záměrem nesouhlasí, argumentují mimo jiné nárůstem dopravy, zatížením lokality hlukem, narušením klidu obytné zóny a obávají se i o bezpečnost dětí z nedaleké základní školy.
Nesouhlas vyjádřili také občané Máje a Zavadilky, kteří kritizovali projekt lanového centra v lese Bor právě mezi sídlištěm Máj a Zavadilkou. Ve svých příspěvcích poukázali na negativní ovlivnění možnosti procházek v lese, devastaci lesa a také zvýšení provozu v této oblasti.
Všemi uvedenými náměty se bude Budějcká Drbna podrobněji zabývat v samostatných článcích.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.