Počasí dnes8 °C, zítra7 °C
Středa 27. listopadu 2024  |  Svátek má Xenie
Bez reklam

Letiště: Mít či nemít, investovat nebo neinvestovat?

Otázka budoucnosti letiště v Plané se stala opět aktuální, a to díky bouřlivé diskuzi na prosincovém jednání budějckého zastupitelstva. Co zastupitel, to názor... Svůj pohled na tuto problematiku vyjádřil náměstek primátora Miroslav Joch, jehož názor uveřejňujeme v plném znění.

Letiště není černá díra, je to příležitost. Záleží jen na úhlu pohledu

Šestnáctimilionový příspěvek na chod společnosti Jihočeské letiště se stal předmětem licitování zastupitelstva při projednávání rozpočtu města České Budějovice. Samozřejmě, pokud bychom se podívali na problém společnosti Jihočeské letiště očima účetního a položili si otázku, jakou návratnost má pětiletý příspěvek města České Budějovice v průměrné roční výši 18 milionů korun, výsledek bude neradostný, účetní uzávěrka se bude pohybovat hluboko v červených číslech.

Jenže on se nabízí i jiný pohled. Třeba pohled společnosti podnikající v cestovním ruchu. Bude i její majitel a jeho zaměstnanci souhlasit se zastupiteli a projekt nepodpoří, když na obzoru je příslib cestovních kanceláří, které garantují, že na jih Čech dokážou přepravit dostatečné množství turistů z Ruské federace?

Jakkoli někomu může naskočit z ruské klientely pod vlivem historické zkušenosti husí kůže, věřte mi, že takový podnikatel se v dnešní stále nejisté ekonomické situaci nad národností svých klientů ušklíbat rozhodně nebude.

Nebo co třeba pohled velkých firem jako je například Bosch. Těm letiště nabízí efektivnější logistické řešení. V neposlední řadě Jihočeši už nebudou muset s velkým předstihem cestovat do Prahy, pokud zvolí leteckou formu přepravy na svou vysněnou dovolenou, přímo z Českých Budějovic budou moci odlétat charterové lety. I když připouštím, že v tomto případě to vždy bude spíše otázka poptávky než nabídky.

To vše je ovšem zatím hudba blízké budoucnosti. K tomu, aby se to, co nyní může vypadat jako pouhá fikce, změnilo v realitu, bude letiště potřebovat další investice. Ať už se jedná o dokončení vybavení na přijímání cestujících mimo Schengenský prostor, což představuje investici v celkové výši okolo 250 milionů korun, nebo třeba pořízení zařízení pro noční navigaci pro představu přijde na dalších 120 milionů korun.

Noční navigace však neznamená jen lepší přijímání a odbavování letů, ale přinese i stěhování helikoptér Zdravotnické záchranné služby z letiště v Hosíně, které takovouto technologií nedisponuje. Díky tomu budou moci záchranáři startovat k závažným případům i při snížené viditelnosti.

Je pochopitelné, že nelze očekávat, že by v dohledné době, pokud vůbec, přineslo letiště návratnost investic. Jeho přínos však pocítí především ti, jejichž obživa plyne z cestovního ruchu nebo navazujících služeb. A nejde jen o podnikatele, ale i jejich zaměstnance. To vše jsou argumenty, které však obyčejný účetní jednoduše neuvidí.

Byl bych proto velmi nerad, kdybychom celé břímě nákladů nechávali jen na Jihočeském kraji, když přínos letiště pocítí primárně Budějčáci, a to přitom město České Budějovice svým příspěvkem kryje pouze polovinu nákladů na provoz společnosti, nikoli investice. Tyto prostředky jdou za Jihočeským krajem.

Napsal Miroslav Joch
1. náměstek primátora pro ekonomiku a majetek města České Budějovice
radní a předseda dopravního výboru zastupitelstva Jihočeského kraje

V prosinci Jihočeský kraj navštívila skupina ruských cestovních kanceláří a novinářů, včetně štábu ruské televize ATN - Rossija 2 a 24.

„Podívejte se, jakou reportáž o Jihočeském kraji, zejména pak o Hluboké nad Vltavou, Českých Budějovicích, Třeboni, Českém Krumlově, Vyšším Brodě, Lipensku a dalších místech, vysílají pro své diváky!“ doplňuje Miroslav Joch.

Štítky Jihočeské letiště, Planá, České Budějovice, Sverdlovská oblast, Jekatěrinburg, Miroslav Joch, náměstek primátora, letiště, Jihočeský kraj, investice, Robert Bosch GmbH, Rossiya Bank, Rusko, Česko

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Ludek Kluger

Nedá mi to, abych se opětově nemrknul na to, co jsem již napsal. Heliport asi nakonec nestál 33M, ale víc než 60, jak to funguje doposud s pozemky pod letištěm - no, to o tom asi radši nemluvit, že :) a furt kde nic, tu nic. Statistika provozu stagnuje či klesá, další milióny poklidně do díry plynou a plynou, 500M do dalšího rozvoje je asi stabilní realitou a všichni jsou šťastni...

Sobota, 24. září 2016, 17:48Odpovědět

Ludek Kluger

Další věc - výstavba heliportu za 33 mil. + NUTNÁ investice dalších +95mil za osvětlení dráhy - to vše jakoby oficiálně pro vrtulníkovou záchranku - no, to tomu asi opravdu nerozumíte či nechcete rozumět - vrtulník má i na Hosíně za pár švestek svůj osvětlený heliport a jakákoli migrace toho co existuje někam jinam bude v důsledku stát daňového poplatníka víc než čeká. Rád se s Vámi potkám a i s těmi odvážlivci, co hlasovali proti dotaci. A dám jim know how, jak to skoro všude ve světě funguje a jaká je realita.. V poslední době tu máme pár prima projektů v dopravě - není nic lepšího, než vybudovat za každou cenu obchvat města středem města - užívám to při cestě do práce na Vrbenskou každý den a kochám se tím dílem, co nezbudoval ani komunista, ale teď se to skutečně podařilo. Letiště nás obyvatele stálo celkem víc než 150mil, podle mého odhadu. A kde nic, tu nic. A ani nebude - kupodivu jsem byl nucen oponovat určitou diplomovou práci jednoho nyní již kapitána B737, ze které vyplynulo to, že létat na LKCB bude vždy "na ruku", skoro vždy "za vidu" a úplně vždy mimo hlukové limity, tak jak to naše česká legislativa vyžaduje. Tak co, máte odvahu si o tom popovídat?

Čtvrtek, 2. ledna 2014, 21:02Odpovědět

Ludek Kluger

- když se podívám na zprávu pro zastupitelstvo města pro poskytnutí dotace na rok 2014 - a ejhle - prodáme vlastní produkty za 700tis, a proti tomu vynaložené náklady 800tis - hmmm, no takhle podnikat, to by už asi republika neexistovala...

Čtvrtek, 2. ledna 2014, 20:45Odpovědět

Ludek Kluger

- kolik vlastně peněz dalo město ČB na provoz/rozvoj letiště ČB od roku 2008 do roku 2013;

Čtvrtek, 2. ledna 2014, 20:42Odpovědět

Ludek Kluger

Hmmm, jak tak ve volné chvilce nahlížím na úřednickou korespondenci pana Jocha, nedá mi to, abych se nezeptal na něco takového jako třeba:

Čtvrtek, 2. ledna 2014, 20:41Odpovědět

Tomáš Fuk

Vážený pane Jochu, možná, že se mýlím, ale v IPOD v bodu 5.3.3, v tabulce 9, je mezi negativními dopady uváděn „Nárůst zátěže v ulici Milady Horákové na sídlišti Máj ca. o 1500-3000 voz/24h v každém směru“ a tamtéž uvedené „Zvýšení zátěže malé okružní křižovatky Litvínovická I/3 × nová komunikace (v rámci stavby Horákové – Litvínovická je však počítáno s její přestavbou).“, signalizující takový nárůst dopravy touto komunikací, že bude nutné kruháč zvětšit a Hluková studie Mgr. Evy Noskové, z května 2009, kde se m.j. uvádí v „Kap. 6 – Popis posuzované lokality - Po zprovoznění předkládané stavby bude ulice Milady Horákové v návaznosti na ul. Strakonickou součástí základního komunikačního skeletu města a bude plnit významnou úlohu sběrné komunikace s převážně dopravní funkcí. Převezme dopravu směřující ze sídliště na silnici I/20, I/3 a také k obchodnímu a nákupnímu centru na pravém břehu Vltavy u Strakonické ulice.“
Pokud i na základě těchto dostupných informací můžete zaručit, že přes plánovaná stavební opatření nedojde k zhoršení životních podmínek obyvatel v blízkosti komunikace mezi křižovatkami ulice Horákové s ul. E. Rošického a Branišovskou, to znamená, že nedojde ani v noci v uvedeném území překročení hlukové normy stanovené pro místní komunikace lokálního významu i bez nutnosti výstavby jakýchsi protihlukových monster, pak – pokud zveřejníte znění příslušných dokumentů, které toto osvědčují , včetně změn citovaných a souvisejících, i s datem jejich projednání zastupitelstvem, myslím, že nebude nadále o čem diskutovat. Přeji pěkný den!

Čtvrtek, 2. ledna 2014, 15:11Odpovědět

Lioness Gleannova

Pane náměstku, už jsem nechtěla reagovat - je to celkem plýtvání času - jen zkonstatuji, co mi selský rozum napovídá - podpora jakéhokoli dalšího projektu přijde až po vyřešení stávajících problémů. A lidé, kteří jen začínají, slibují a nedokončují, moc důvěryhodně nepůsobí. L.G.

Středa, 1. ledna 2014, 20:11Odpovědět

Miroslav Joch

Omlouvám se za dvojí verzi :-) reagoval jsem z mobilu

Středa, 1. ledna 2014, 19:17Odpovědět

Miroslav Joch

Vážený pane Fuku, nevím kdo mlží a kdo zastrašuje spoluobčany. Jako člověk, který zřejmě na Máji žije, tak znáte celou lokalitu. Vysvětlete spoluobčanům, jakou chceme vést mohutnou propojku do Litvínovic a na Krumlov. Stoupněte si na Branišovskou do míst kde Vámi zmiňovaná propojka má vést. Je zřejmé, že kudy má vést propojka buď již probíhá nebo je plánovaná mohutná developerské výstavba. Nechápu a neumím si představit , ze by mezi rodinnými baráky vedl tranzitní obchvat. To ze časem tam vlivem právě výstavy vznikne přirozené propojení máje a Litvínovic to nepopírám, oni totiž ti lidé co si v těch polích postaví ty baráky musí někam napojit. Taky je třeba říci, ze ty pozemky, přes které dle Vaší argumentace má vest zmíněná autostráda vlastní pravě Ti developeři kteří tam staví nebo budou stavět ty baráky. Další argument- jiz jsem to někde psal běžte se podívat do Litvínovic kde má propojka vyústit, soudný člověk pochopí ze tudy se přitáhne pouze osobák, ještě se zeptejte starostky Litvínovic co říká na tu tranzitní propojku. Takže když se všechny tyto argumenty sečtou tak mi vychází Litvínovice x Branišovská místní obslužná komunikace. Takže trvám na tom ze propojka Horáková - strakonická je pro občany Máje nikoho jiného- vlastně ano pro návštěvníky sociálky a multikina. Jinak jsem připraven se s Vámi kdykoliv sejít a podstoupit rozumnou diskuzi. Kontakt na mě je veřejně přístupný jochm@c-budejovice.cz . Jen se obávám, že pán R.V. Který dal do stavebního řízení 36 stran námitek a nechal se slyšet, že to bude blokovat až u nejvyššího správního soudu, rozesílá po bytových družstvech maily, kde zaznívají polopravdy, tak si nejsem jist zda existuje prostor pro rozumnou diskuzi a argumentaci. Ale opakuji každého rád přijmu a podstoupím rozumnou diskuzi.

Středa, 1. ledna 2014, 19:15Odpovědět

Miroslav Joch

Dobrý den pane Fuku, nevím kdo mlží a kdo koho zastrašuje- jako člověk, který na máji žije, tak jistě znáte situaci , stoupněte si na Branišovskou, koukněte kudy má ten Vámi nazývaný obchvat vést. Zjistite

Středa, 1. ledna 2014, 18:48Odpovědět

Tomáš Fuk

Vážený Pane Jochu! Přestaňte, prosím, mlžit! Pokud to, co nazýváte "propojkou" mezi Vltavou a Májem, bude v dokumentaci města plánováno jako součást městského okruhu a průtahu od Krumlova na Prahu a Plzeň, těžko přesvědčíte obyvatele Máje, že je to stavba pro jejich dobro. Hluková studie i plán dopravy stále tvrdí o oné komunikaci něco jiného, než Vy. Řekněte nám jasně a jednoznačně, kdo se tedy mýlí. Myslím, že jakmile bude příslušná dokumentace přepracována a příslušně upraven územní plán, aby Vaše tvrzení nebyla s těmito dokumenty v rozporu, nebude výstavbu skutečné propojky - jako komunikace místního významu, nikdo zpochybňovat ani blokovat.

Středa, 1. ledna 2014, 14:45Odpovědět

Badaxe Kocour

Dobrý den pane Jochu, děkuji za vaši reakci. Samozřejmě že dálnici neřeší město, psal jsem o tom jen z důvodu, že dopravní obslužnost města je dálnicí ovlivněna mnohem více než jakýmkoli letištěm. Pokud jde o ruskou agenturu je to jistě hezké, ale slíbit 10 000 klientů je věc hezká, ale otázkou je zda by byla splněna a hlavně když dle vaší rady použiji prostou násobilku pak mi při takovém počtu a utracených 5 000 na hlavu vyjde nijak oslnivých 50 000 000 ročně, což obávám se nezaplatí ani provoz letiště, natož pak návratnost investice města. Další věcí je, že pokud se takové zájezdy konají, kumulují se do několika málo měsíců (obvykle 4 v létě a jeden až dva v zimě) přičemž nejvíc je to v létě. Pak ale by město potřebovalo cca dalších 2 - 2500 míst k ubytování (jistě část lidí se může ubytovat jinde, ale to opět poněkud zpochybňuje investici města (na rozdíl od kraje), která tak z části bude sloužit k vylepšení turismu jinde. Tím se samozřejmě ta "návratnost" ve výši 50 milionů výrazně snižuje. Do jisté míry chápu že se snažíte u města mít letiště, ale v Praze krom Ruzyně, pokud vím probíhá tlak na výstavbu další kapacity a ve hře je tam i stávající armádní (a málo používané) letiště Kbely, takže ono to s těmi poplatky a kapacitami zdaleka není tak jednoznačné. Dopravní kapacita v ČR je poměrně velká, pokud se týká letišť. Takže s nějakým využitím bych byl velmi opatrný, protože i kdyby se uskutečnil onen přísun turistů zmíněný ve vaší odpovědi, je třeba ještě také počítat s tím jak dlouho bude podobný zájem trvat. Bohužel má zkušenost je asi jiná než vaše, ale většina cestovek destinace mění a to celkem pravidelně, takže to že třeba v roce 2014 je hitem JČ kraj neznamená že za 5 let sem ještě někdo přijede ze stejné země, klasicky se to projevilo třeba v Maďarsku kam jezdili Němci, ale někdy po roce 2000 se jejich cesty změnili a dnes řada kapacit je prázdná. Chápu že město se snaží, aby místní podniky měly zákazníky a beru to za velmi chválihodné, ovšem investice do letiště mi přijde opravdu poněkud nejistá. Prezentuji to jako svůj osobní názor, podložený zkušenostmi s efektivitou řady projektů a zde opravdu tu návratnost, ani prostřednictvím zlepšení prostředí pro podnikání příliš nevidím. Z části je to bohužel způsobeno i tím že Budějce se příliš neprezentují jako cílová destinace pro turisty a pokud jsem měl možnost hovořit s cizinci kteří sem "zabloudili" dost často to byli prostě lidé které sem cestovka dovezla "na spaní" a v městě se jen vyspali a utrácet vyrazili jinam. Typické je že třeba Japonci sice spí tady, ale jedou na Krumlov a Rožmberk, další den třeba Třeboň a J. Hradec a cestou zpět na letiště stihnou Tábor (s několika jsem mluvil a v podstatě netušili že jsou v historickém městě, kde se dá spousta věcí vidět). Obávám se že i řada jiných to má podobně, bohužel. Letiště je jistě hezký nápad, ale je to jako když si pořídíte auto ale nemáte k němu benzínové pumpy, opravny a náhradní díly. Mé zkušenosti z evropských zemí, jsou spíše o tom, že města se snaží opravdu hodně zviditelnit "pro turisty", ať už je to podporou různých místních zajímavostí, různých (občas i dost pitoreskních) výstav a muzejí a vůbec čímkoli co může někoho zaujmout. To bohužel Budějce moc neřeší a tím dost prohrávají. Jenže pokud si turistu neudržíme v ČB, pak to letiště budeme stavět za "naše" městské peníze pro jiná města, ta nás jistě budou chválit, ale to nám silnice nespraví. Můj názor je jasný, letiště je nevratná investice z řady důvodů (podobně jako "slavné" splavnění) a mohu jen doufat, že si to "na městě" spočítali a mají reálné důvody proč se snažit do věci investovat. Ostatně další co bude budou asi protesty v Plané (vzpomínám na letiště vojenské) na hluk a řada dalších podobných "drobností". Osobně si myslím že letiště je sice dobré, ale nikoli nutné a že městu bude jeho přínos minimální, pokud vůbec nějaký.

Pondělí, 30. prosince 2013, 14:00Odpovědět

Miroslav Joch

1) Propojení Milady Horákové se Strakonickou - vše připraveno- stavební povolení blokuje skupina 5 lidí ze sídliště Máj. Propojení kruhového objezdu u globusu okolo firmy Bosch vyústění v nemanické ulici a napojení na Pražskou Okružní tzv. severní spojka - nejdůležitější dopravní stavba v ČB. Územní rozhodnutí blokuje několik podnikatelských subjektů v ulici nemanická. Dálnice- akce ŘSD - věc státu- město může jen křičet- ŘSD, aby urychlilo výstavbu dálnice Úsilné Hodějovice- vyhýbá se komplikovaným úsekům- odstřihávají dalníční přivaděče- to co město právě potřebeje- Právě třeba Hlinský přivaděč- město se rozhodlo platit projekt a částečně v rámci stavby propojení Hlinská Hraniční se finančně angažovat i na hlinským přivaděči. Zanádražní komunikace dva úseky zahájeny letos a příští rok bude zahájen poslední úsek z pekárenská až propojení okruhů. V polovině 2015 bude celá zanádražka kompletní. Jižní spojku odstřelilo občanské sdružení vzniknuvší v oblasti rožnov x nemocnice x malý jez. Ono v tomto městě těžko něco budovat- právo jedince je vyšší než práva většiny. A co se týká dálnice opravdu netuším, jaký efekt přinesou dílčí úseky vedoucí od někud nikam. Funkčního dálničního systému se dočkáme tak do 10 let a stejně budeme končit na české sibiři. Takto bych mohl vyprávět až ..........................

Pondělí, 30. prosince 2013, 08:27Odpovědět

Miroslav Joch

Město pro vybudování obchvatu dělá co může, platí projekty- přesvědčuje kde koho, že je třeba v ČB investovat a stejně to končí tak, že dopravní stavby město ve finále spolufinancuje.

Pondělí, 30. prosince 2013, 08:15Odpovědět

Miroslav Joch

Co se týká obchvatu města- je třeba zmínit, že dálnice a ostatní větší dopravní stavby nejsou v režii města ani kraje- je to věcí státu - ŘSD - ředitelství silnic a dálnic.

Pondělí, 30. prosince 2013, 08:14Odpovědět

Miroslav Joch

Říkali, že nyní přistávají na letišti v Pardubicích, kde samozřejmě nic moc zajímavého není- pak převáží turisty do Prahy- Letiště Václava Havla je kapacitně přetížené a je velmi drahé na poplatky. Ruské cestovky, chtějí svým klientům nabídnout něco nového a Jižní Čechy jsou pro ně příležitost, jejich strategie, tak jak o ní hovořili- z pobytu, trvající cca 8-15 dnů chtěji klienty přivézt- ubytovat v ČB a vozit je po jižních čechách. na cca 3 dni je chtějí vzít do Prahy a pak zase zpět na jih čech. Myslím, že to je celkem logický podnikatelský záměr. Zástupce té jedné jediné ruské cestovky mluvil o kapacitě za rok okolo 10tisíc klientů. Na můj dotaz kolik průměrný turista utratí mi bylo odpovězeno, že mimo to co si zaplatil za zájezd jako takový utratí turista ještě částku okolo 5000 korun. Myslím si, že prostou násobilkou se dostaneme k efektu, který letiště přinese. Ano všechny peníze nebudou končit u malé skupiny obyvatel podnikající v cestovním ruchu. Ono se stačí projít po historickém jádru města. A Ti turisté se opravdu musí někde ubytovat. ČB nabízí největší potenciál- samozřejmě pak je to otázka nabídky a poptávky zda se bude někdo ubytovávat na Hluboké v Krumlově či v Budějcích.

Pondělí, 30. prosince 2013, 08:12Odpovědět

Miroslav Joch

budou létat chartery - v článku neříkám, že na charterech je založen důvod letiště- o tomto se zmiňuji, jako o doprovodné činnosti závislé na poptávce a nabídce. To co se snažím akcentovat je přínos z cestovního ruchu. Pro zajímavost před třemi měsíci, mě navštívila delegace zastoupená třetí největší cestovní agenturou Ruské federace. Jediné co je zajímalo, bylo kdy bude letiště schopné přijímat mezinárodní let z mimo schengenského prostoru. Říkali, že nyní přistávají v

Pondělí, 30. prosince 2013, 07:59Odpovědět

Miroslav Joch

Krátká reakce na pana Badaxe Kocoura a paní Lioness Gleanovou - prosím pokuste se ten článek přečíst důkladněji.

Pondělí, 30. prosince 2013, 07:52Odpovědět

Badaxe Kocour

"Letiště není černá díra, je to příležitost", to je sice hezky řečeno, ale mně osobně se to zdá jako příležitost jak prohastrošit peníze města za nesmysl. Vyprávěnky jak u letiště budou létat chartery kamsi do dovolenkových destinací, nemůže brát vážně ani p. Joch, tak hloupý není, jen se prostě pokouší nafouknout tuhle nesmyslnost. Obsadit charterový let je dnes problém i z Prahy nebo Ostravy, že by se to povedlo z ČB je prostě nesmysl, ono těch lidí na dovolené létá určitý v podstatě neměnný počet a že by se přesunuli do ČB je prakticky nemožné. Pohled společností podnikajících v cestovním ruchu je jistě hezký, jenže je to pohled jen malé skupiny obyvatel (a mnohých ani ne z ČB) a pokud by město dotovalo jejich podnikání, pak proč ne třeba truhláře nebo kominíky? A upřímně, těch cca 100 milionů za 5 let, by i cestovkám asi víc pomohlo kdyby se investovali do dopravní infrastruktury města a tím nemyslím cyklostezky které dopravě nepřispívají a patří do škatulky zábava. Ani tím nemyslím projekt přístaviště a splavnění Vltavy, což je přesně příklad podobné "příležitosti", i u něj se žvanilo (nevím jestli právě p. Joch) o tom jak to přivede do města turisty, jaká to bude bomba a jak to město oživí, no o výsledku jsme se asi přesvědčili, že to je prostě slušně řečeno o ničem a že šlo o peníze vyhozené. A ta ruská TV ukázala mnohé a byla jistě fajn, jenže o ČB tam není ani slovo, takže zde se bude z městských peněz budovat letiště, a jinde si pak turisté utratí peníze? Má to logiku? Mně přijde že nikoli, pokud zastupitelstvo města nedělá nic pro propagaci ČB, pak je zbytečné vymýšlet si nesmysly o tom jak sem budou z Ruska létat turisté. Já pokud někam jedu nebo letím, tak o tom místě musím vědět a musí mne něčím nalákat, pokud turisty láká třeba Třeboň, je jasné že tam pojedou a pokud o ČB nebudou nic vědět (neb by to radním nic nevyneslo) je jasné že tady prostě jen přestoupí do autobusu a to mohou kdekoli, v Praze, Linzi nebo třeba v K. Varech. Mnohem užitečnější by byl obchvat města a dostavba dálnice, sice by si na tom místní kámoši nenamastili kapsu, ale turistice by to pomohlo víc.

Neděle, 29. prosince 2013, 08:52Odpovědět

Lioness Gleannova

Jednoznačně černá díra - ne léta ale desetiletí čekáme na dálnici, stejně tak na vyřešení průjezdnosti města. Přiznám se, že příležitost, která by mohla pomoci za 50 let, mě v tuhle chvíli opravdu nezajímá - chci čisté bezpečné město osvobozené od projíždějících náklaďáků, silnice nepřipomínající tankodrom a konec finančních škatulek, kvůli kterým nemohou být peníze přesouvány tam, kde jsou využity nejefektivněji.

Sobota, 28. prosince 2013, 22:05Odpovědět

Letiště: Mít či nemít, investovat nebo neinvestovat?  |  Politika  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.