Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Při dvouleté rodičovské pomůžou soukromé jesle

PR článek

„Hi... Hello... How are you,“ brouká si anglický popěvek dvouletý Matěj u nedělního oběda. „I am hungry!“ hladí si bříško čtyřletý Valentýnek, zrovna, když před něj babička postavila talíř s polévkou. Oba kluci před pár týdny začali chodit do Anglické zahrady – prvních anglických jeslí a školky v Českých Budějovicích. Dopoledne si tu hrají a zpívají s Američanem Justenem Leopoldem a českými paními učitelkami Kamilou Štindlovou a Hankou Dirbákovou.

Pro rodiče je Anglická zahrada finančně dostupnější, než většina soukromých školek, a tak se jim díky ní vyplatí nastoupit brzy do práce. Za měsíc tu zaplatí o několik tisíc měsíčně méně než v jiných soukromých zařízeních. Postaral se o to grant Evropského sociálního fondu, kterým Evropská unie podporuje zaměstnané rodiče. Jesle a školka tak pomáhají hlavně rodičům, kteří se rozhodli pro dvouletou variantu rodičovské a před nástupem do práce těžko hledají pro dítě místo, které by nebylo jen hlídacím zařízením, ale kde by se mohlo rozvíjet.

Anglická zahrada je neziskovým projektem a je to trochu jiná školka, než na kterou je většina budějckých rodičů zvyklá. Prostředí nehýří křiklavými barvami a není přeplácané postavičkami z animovaných filmů. Mnohé se tu řídí principy metody, kterou vymyslela italská lékařka Maria Montessori. Ta dávala důraz na estetiku a střízlivé prostředí s jemnými barvami, které děti podporuje v soustředění a zklidnění. Výchova klade důraz na samostatnost a nezávislost. Jakmile ty nejmenší děti zvládnou chůzi, učí se postarat se samy o sebe. Oblékat se, prostřít si stůl a připravit svačinu, samy a čistě se najíst, vracet hračky zpět na své místo chovat se hezky k ostatním dětem a dospělým. Hodně času tráví venku a po zdravém obědě tu usínají při Hančině ukolébavce.

A protože v Anglické zahradě je věkově smíšená skupina dvanácti dětí, ty starší po obědě spát nemusí a můžou se věnovat předškolní přípravě.

Pedagogové jsou dětem průvodci, respektují jejich citlivá období a činnosti přizpůsobují tomu, čemu se právě maličcí chtějí věnovat – v té chvíli se nejrychleji a nejsnadněji učí. Například písmenka už od čtyř let. V šesti letech v první třídě už je pozdě se učit základy abecedy, a proto to starším dětem dá tolik práce.

A jakou motivaci měli majitelé Anglické zahrady pro otevření školky? „Hlavně vlastní tři syny, kterým jsme chtěli poskytnout prvotřídní péči a podmínky k harmonickému rozvoji osobnosti,“ říká spolumajitelka a zástupkyně ředitele Kateřina Ludačková Hůlková. Anglickou zahradu navštěvují její dva mladší synové, dvouapůlletý Oliver a čtyřletý Valentýn. Nejstarší syn Kristián je první rok ve škole. „Ve veřejných školkách neměly děti individuální přístup, protože v kolektivu, kde je 26 dětí, to ani není možné. A kroužek angličtiny hodinu týdně neměl téměř žádný efekt. Proto jsme se rozhodli vybudovat vlastní školku s montessori a rodilým mluvčím. Ten je tu denně a díky tomu dá dětem pevné základy jazyka. Učí se ho stejným způsobem jako mateřský. Navíc s dokonalým přízvukem a melodií,“ je přesvědčená Ludačková Hůlková.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Anglická zahrada, zahrada, České Budějovice, Maria Montessoriová, Evropská unie, Den svatého Valentýna, Evropský sociální fond

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.