Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekPátek, 28. října 2016, 16:13
„Hi... Hello... How are you,“ brouká si anglický popěvek dvouletý Matěj u nedělního oběda. „I am hungry!“ hladí si bříško čtyřletý Valentýnek, zrovna, když před něj babička postavila talíř s polévkou. Oba kluci před pár týdny začali chodit do Anglické zahrady – prvních anglických jeslí a školky v Českých Budějovicích. Dopoledne si tu hrají a zpívají s Američanem Justenem Leopoldem a českými paními učitelkami Kamilou Štindlovou a Hankou Dirbákovou.
Pro rodiče je Anglická zahrada finančně dostupnější, než většina soukromých školek, a tak se jim díky ní vyplatí nastoupit brzy do práce. Za měsíc tu zaplatí o několik tisíc měsíčně méně než v jiných soukromých zařízeních. Postaral se o to grant Evropského sociálního fondu, kterým Evropská unie podporuje zaměstnané rodiče. Jesle a školka tak pomáhají hlavně rodičům, kteří se rozhodli pro dvouletou variantu rodičovské a před nástupem do práce těžko hledají pro dítě místo, které by nebylo jen hlídacím zařízením, ale kde by se mohlo rozvíjet.
Anglická zahrada je neziskovým projektem a je to trochu jiná školka, než na kterou je většina budějckých rodičů zvyklá. Prostředí nehýří křiklavými barvami a není přeplácané postavičkami z animovaných filmů. Mnohé se tu řídí principy metody, kterou vymyslela italská lékařka Maria Montessori. Ta dávala důraz na estetiku a střízlivé prostředí s jemnými barvami, které děti podporuje v soustředění a zklidnění. Výchova klade důraz na samostatnost a nezávislost. Jakmile ty nejmenší děti zvládnou chůzi, učí se postarat se samy o sebe. Oblékat se, prostřít si stůl a připravit svačinu, samy a čistě se najíst, vracet hračky zpět na své místo chovat se hezky k ostatním dětem a dospělým. Hodně času tráví venku a po zdravém obědě tu usínají při Hančině ukolébavce.
A protože v Anglické zahradě je věkově smíšená skupina dvanácti dětí, ty starší po obědě spát nemusí a můžou se věnovat předškolní přípravě.
Pedagogové jsou dětem průvodci, respektují jejich citlivá období a činnosti přizpůsobují tomu, čemu se právě maličcí chtějí věnovat – v té chvíli se nejrychleji a nejsnadněji učí. Například písmenka už od čtyř let. V šesti letech v první třídě už je pozdě se učit základy abecedy, a proto to starším dětem dá tolik práce.
A jakou motivaci měli majitelé Anglické zahrady pro otevření školky? „Hlavně vlastní tři syny, kterým jsme chtěli poskytnout prvotřídní péči a podmínky k harmonickému rozvoji osobnosti,“ říká spolumajitelka a zástupkyně ředitele Kateřina Ludačková Hůlková. Anglickou zahradu navštěvují její dva mladší synové, dvouapůlletý Oliver a čtyřletý Valentýn. Nejstarší syn Kristián je první rok ve škole. „Ve veřejných školkách neměly děti individuální přístup, protože v kolektivu, kde je 26 dětí, to ani není možné. A kroužek angličtiny hodinu týdně neměl téměř žádný efekt. Proto jsme se rozhodli vybudovat vlastní školku s montessori a rodilým mluvčím. Ten je tu denně a díky tomu dá dětem pevné základy jazyka. Učí se ho stejným způsobem jako mateřský. Navíc s dokonalým přízvukem a melodií,“ je přesvědčená Ludačková Hůlková.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.