Mezi ženami je stále více těch, co rády pijí víno. Když si jdou spolu poklábosit, už neříkají, že chodí na kávu, ale na víno. Vinařský fond větší zájem žen o víno vysledoval ze studie, kterou si nechává zpracovávat jednou za čtyři roky. Ženy mezi 25 a 44 lety se jako samostatná spotřebitelská skupina objevily ve studii poprvé.
„Skupinu jsme pak nazvali mladé příznivkyně vína. Ženy jsou v mnohých případech ty, co vybírají víno, víno mají rády a vínu se věnují," uvedl šéf fondu Jaroslav Machovec. Podle něj to, že ženy řeknou, že jdou na víno, před pěti lety ještě vůbec slyšet nebylo.
Mezi milovníky vína tvoří tato skupina spotřebitelů asi jedenáct procent, ale vypije patnáct procent tuzemské produkce. „Vidíme celou řadu žen, které navštěvují ochutnávky, otevřené sklepy. Ženy sehrávají v ochutnávání a spotřebě vína velmi důležitou roli," uvedl Machovec.
U mladých žen podle něj mnohdy rozhoduje cena, není ale klíčovým a jediným faktorem. „Mají rády kvalitu za rozumnou cenu. Chuťové preference podléhají módním vlnám, nyní jdou více bílá vína a jemnější vína, úplná vyhraněnost tam ale v žádném případě není," uvedl Machovec.
Víno si v Česku oblíbily tři čtvrtiny dospělé populace, což je dlouhodobě poměrně stabilní číslo. Vyvíjí se vnímání kvality. Stále více Čechů dokáže ocenit kvalitní víno, což se projevuje v ochotě utratit za něj více peněz.
Hlavním místem nákupů jsou supermarkety a hypermarkety, kde nakupuje víno šest z deseti Čechů. Třetina nakupuje vína i ve vinotékách a pětina přímo u vinařů. Víno lidé vybírají zejména na základě předchozí zkušenosti, většinou se zaměřují na vyzkoušené značky, vinařství a druhy vín.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.