Budějovický Budvar se víc zaměřuje na výrobu z prémiového segmentu, tedy dvanáctistupňového piva. Marketingově chce posílit postavení na domácím trhu. Od dubna je ve zkušebním provozu nové logistické centrum za více než 750 milionů korun, odbaví dvakrát víc kamionů než dříve. Od druhého čtvrtletí změnil Budvar se 670 zaměstnanci odměňování. Řekl to ředitel pivovaru Petr Dvořák, který byl ke včerejšímu 1. květnu rok ve funkci. Loni nahradil Jiřího Bočka, jenž pivovar vedl přes dvacet let.
Výsledky za loňský rok zveřejní Budvar v nejbližších měsících. Budvar nyní vaří více dvanáctky a méně levnějších piv. „To neznamená, že jakékoli pivo zastavujeme, ale hektolitry jsou jenom jeden parametr, důležitější je, co je na konci dne firma schopná vydělat. Je to správná dlouhodobá strategie, ale byli jsme k tomu i krátkodobě přinuceni situací s výrobou: jak se dlouhodobě pohybujeme na hraně kapacit, nejsme s to zopakovat rekordy minulých let, co se hektolitrů týká,“ uvedl ředitel Budějovického Budvaru Petr Dvořák.
Zatím zkušebně na sedmdesát procent funguje od dubna nové logistické centrum za 750 milionů korun. Podle Dvořáka dokáže při plném provozu odbavit najednou dvakrát víc kamionů než dříve. „Místo hodiny a půl vybavíme auta za půlhodiny, je to výrazně rychlejší, klidnější i bezpečnější. Budvar to extrémně potřeboval, nebyli jsme schopni využívat plnou kapacitu výroby, v sezoně jsme vyráběli na okamžitou poptávku, protože jsme měli malé skladové zásoby, což vedlo k neefektivitám,“ řekl ředitel.
Dvořák mění i marketing. S výsledky předchozího marketingového oddělení nebyl spokojen. „Marketing by měl být výrazně jednodušší, výrazně víc zaměřený na prémium, dělat méně věcí, ale pořádně a zaměřovat se na výsledky,“ vysvětlil ředitel.
Podle něj jsou v České republice dvě prémiové pivní značky a Budvar v posledních letech pozici ztrácí. Chce, aby ji posílil, hodlá také zlepšit vztah se zákazníky. „Když se v hlavních centrech, mimo České Budějovice, ptám lidí, kdy byli naposledy na Budvaru, musí dlouho lovit v paměti. Chceme polidštit Budvar, dostat se tam, kam lidé chodí na pivo,“ řekl Dvořák. Podle něj do dvou měsíců zmizí z ulic i billboardy se sloganem NE z nás dělá to, čím jsme.
Nový systém odměňování, který zavedl Budvar od dubna, více hodnotí nadstandardní výkony. Platy v podniku jsou mírně nad krajským průměrem, který byl loni ve čtvrtém čtvrtletí 28 780 korun.
V březnu zprovoznil Budvar modernizovanou linku na stáčení piva do plechovek, investoval čtyřicet milionů korun. Kapacita stoupla o 55 procent ze 16 tisíc na 25 tisíc plechovek za hodinu. Jde o součást rozvojového plánu, který začal v roce 2015, do roku 2020 investuje Budvar dvě miliardy. Poté bude roční výstav dva miliony hektolitrů.
Pak chce Budvar modernizovat starší provozy, investovat do automatizace, zvažuje i novou linku na plechovky. Letos podnik dokončí dvě další stavby, kromě logistického centra také rozšíření ležáckého sklepa a zahájí stavbu haly pro instalaci další linky na plnění lahví. V dalších letech rozšíří varnu. „Kvůli investicím nám dramaticky najedou odpisy, opticky nebudou možná naše zisky vypadat tak, jak vypadaly historicky, ale cash flow bude v pořádku,“ uvedl Petr Dvořák, který žije v Českém Krumlově.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.