Sdružení majitelů domů spolu s Obchodním centrem Vltavín podává na město České Budějovice další žalobu. V minulém týdnu uspělo se stížností na dočasné opatření provozu linky číslo 24 Krajinskou ulicí, teď napadají i opatření trvalé. Město se proti prvnímu rozhodnutí soudu odvolá. V případě neúspěchu má ale připravený plán B.
Magistrát města by měl v tomto týdnu podat kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu v Brně. „Rozhodnutí soudu respektujeme, ale nesouhlasíme s ním,“ uvedl náměstek českobudějovického primátora František Konečný, který také upozornil, že soud dal městu za pravdu v osmi bodech stížnosti, žalobcům jen ve dvou.
Podle soudu město obousměrným provozem linky číslo 24 porušuje územní plán. Podle Františka Konečného tomu tak ale není. „Ano, v územním plánu se sice píše o jednosměrném provozu, ale to se týká trolejbusové dopravy. Vše prověřoval útvar hlavního architekta a mělo by to být v naprostém pořádku,“ dodal. Soud také upozornil, že město se dostatečně nevěnovalo připomínkám Policie České republiky.
Tento týden podalo Sdružení majitelů domů a Obchodní centrum Vltavín stížnost na trvalé opatření, které vydal magistrát před několika měsíci. „Nejsem právník, takže vám přesné důvody neřeknu, ale předpokládám, že odůvodnění toho napadení je stejné,“ vysvětlil za Sdružení majitelů domů Karel Pražák, který věří, že celý spor vyhrají. „Právo je na straně vlastníků,“ zdůrazňuje.
ČTĚTE TAKÉ: Soud dal za pravdu stížnosti na provoz autobusové linky v budějcké Krajinské ulici
Město se podle Konečného ale na variantu, kdy i v druhém případě soud žalobcům vyhoví, připravuje. „Nemyslím si, že bude nutná, ale samozřejmě připravujeme i záložní variantu jednosměrného provozu. V tom případě by linka číslo 24 jela ze Sadů ulicí U Černé věže, přes náměstí a zpět potom Krajinskou ulicí,“ vysvětluje náměstek.
Karel Pražák také poukazuje na to, že ve veřejné vyhlášce, která stanovuje trvalé opatření provozu v ulicích Krajinská a Hradební stojí, že dopravu budou zajišťovat elektrobusy. Ty ale město stále nemá a linka 24 je tak zajišťována midibusy. „Jestliže má město povolení na elektrobusy, mělo by tedy používat elektrobusy, ne naftové midibusy,“ upozorňuje Pražák. Konečný to ale odmítá. „Nezlobte se na mě, ale jestli tam jezdí autobus na naftu, benzín nebo CNG není přeci podstatné. Tohle je jen hraní se slovíčky,“ podotýká.
Elektrobusy by podle mluvčího budějckého dopravního podniku Viktora Lavičky měly být dodány nejpozději do 6. září. Jak současné midibusy, tak budoucí elektrobusy, jsou krátké, devítimetrové vozy, které přepraví méně cestujících než klasický autobus.
Největším rozdílem je pohon midibusů. „Elektrobusy jsou samozřejmě ekologičtější, protože neprodukují výfukové plyny. Všechny naše vozy ale splňují evropskou emisní normu Euro 6, která je nejnovější,“ vysvětluje Lavička.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.