Italská firma Salini Impregilo možná nedostaví úsek dálnice D3 Hodějovice –Třebonín, který je jednou ze dvou částí obchvatu Českých Budějovic. Jako první s informací přišel server denik.cz. Konec firmy je prý otázkou maximálně týdnů.
Italové společně s firmou Doprastav stavbu zahájili 29. března. Akce za sedm miliard korun by měla být dokončena v létě 2022. Tento avizovaný termín se ale pomalu rozplývá. Firma má skluz a problémy, kvůli kterým spolupráci rozvázalo například i Slovensko, dorazily i na jih Čech. Není to ovšem tak dlouho, co zástupci Salini Impregilo všechny přesvědčovali, že tento problém se obchvatu D3 týkat nebude.
Zástupci Salini Impregilo se na slavnostním zahájení stavby úseku Hodějovice –Třebonín nechali slyšet, že práce půjdou podle plánu. „Z mého pohledu je nepřijatelné, aby docházelo k jakýmkoli prodlením,“ uvedl Francesco Pietro Miglio. Na jejich slova reagoval i tehdejší ministr dopravy Dan Ťok. „Chtěl bych stavební firmě popřát, ať se jí daří mnohem lépe, než v sousední zemi, a budu tlačit na Ředitelství silnic a dálnic, aby stavbu pečlivě kontrolovalo,“ uvedl Ťok.
Středa, 8. května 2019, 10:53
Italská stavební firma Salini Impregilo, která je jedním ze zhotovitelů jižní části obchvatu Budějc, má po Slovensku další problém. Kvůli neplnění závazků od smlouvy odstoupilo i Polsko.
Pokud by došlo na nejhorší, a slovenská firma Doprastav by byla nucena stavbu dokončit sama, znamenalo by to velké zpoždění. Nové výběrové řízení by mohlo trvat až rok.
„Tuto informaci jsem se dozvěděla z tisku. Včera jsem se ptala i na generálním ředitelství, zda k ukončení prací nějaká oficiální informace nedorazila, a bohužel. Na staveništi stále stojí technika. Pochybuji, že by měli během několika týdnů skončit. Zatím nikdo žádnou změnu neavizoval,“ řekla včera ředitelka jihočeské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Vladimíra Hrušková, která dodala, že firma už před časem byla vyzvána, aby urychlila předložení realizačních dokumentací stavby.
Pátek, 3. srpna 2018, 07:02
Odhadovaná cena dvanáct a půl kilometru dlouhého úseku obchvatu Českých Budějovic je podle Ředitelství silnic a dálnic necelých šest miliard korun. Firma, která v soutěži nabídla nejnižší částku, chce část obchvatu postavit téměř o třetinu levněji....
Problémy s italskou firmou zažili i na Slovensku a v Polsku. „Po opakovaných výzvách generálního dodavatele Salini Polska, aby se vrátil k výstavbě a provedl práce v souladu se smlouvou, se Generální ředitelství státních silnic a dálnic na základě jednoznačných faktů rozhodlo odstoupit od smluv s konsorciem, které realizuje dálnici A1 mezi uzly Rząsawa a Blachownia,“ uvedlo ředitelství v tiskovém prohlášení.
Stavbu dálnice v D1 v úseku Lietavská Lúčka – Dubná Skala od počátku provázely spory investora se zhotovitelem o peníze a neplnění termínů. Začátkem března se Slováci s firmou rozloučili.
Na vyjádření jsme se zeptali i samotné firmy. Nikdo ale zatím na dotaz nezareagoval.