pondělí 30. března 2020 Arnošt

Art4Promotion má městu zaplatit 300 tisíc za parkování v době adventních trhů. Je to neoprávněné, brání se agentura

Necelé dva měsíce po adventních trzích řeší agentura Art4Promotion, která celou akci pro město zajišťuje, problém. Rada města totiž rozhodla, že firmě naúčtuje poplatek za parkování na náměstí v době konání trhů, i když tak v předchozích letech nečinila. Agentura by tak měla zaplatit městu necelých 300 tisíc korun. Podle města byla pořadatelům poskytnuta sleva na jinou službu, a proto se radní rozhodli žádost o další slevu neschválit. Agentura se brání a jednání radnice považuje za porušování smlouvy, diskriminaci, a ohrožení podoby adventních trhů.

„Českobudějovické adventní trhy vyhrávají celostátní ankety, občané i média je chválí, mají velký úspěch i za hranicemi regionu. Čekali bychom diskuzi, jak trhy společně s městem vylepšit, možná jsme i doufali v poděkování od města. Místo toho řešíme naúčtování poplatků za parkovné.  Dle našeho právního rozboru nám město tyto poplatky účtuje neoprávněně, v přímém rozporu se smlouvou. Za druhé, tyto poplatky jsme nikdy v minulosti neplatili, nebylo s nimi nikdy kalkulováno, nikdy jsme na ně nebyli ani náznakem upozorněni. Tudíž nás překvapilo, že nám je město vůbec účtuje, jelikož v dohodě sepsané s městem se město zavazuje, že máme k dispozici prostor pro technické zajištění adventu a nikde není zmínka o tom, že by tato místa byla za úplatu. Investujeme velké částky do podoby adventních trhů, i nad rámec toho, k čemu nás zavazuje smlouva. Kdybychom od počátku věděli, že po nás město bude požadovat za tato místa zaplatit, směřovali bychom tyto investice místo do kluziště do parkovného,“ uvádí majitel agentury Rudolf Střítecký.

Nepochopitelné je pro agenturu také to, že všem stejným žádostem od jiných subjektů bylo vyhověno. „Naše žádost byla jediná, která byla zamítnuta. Jedná se o rozdílný přístup města k různým subjektům a fakticky šikanózní přístup zástupce města k pořadateli akce,“ vysvětluje agentura.

Podle města ale rozhodně o žádnou šikanu nejde. „Rada na svém jednání projednala tuto žádost a výsledkem hlasování bylo nepřijetí usnesení. Organizátorovi jsme nad dva miliony, které na adventní trhy dáváme, zlevnili 300 tisíc za pronájem elektrorozvaděčů. Dalších 300 tisíc za parkovací místa se nám už zdálo moc,“ reagoval primátor města Jiří Svoboda.

Podle agentury ale nešlo v případě elektrorozvaděčů o slevu. „Cena za pronájem rozvaděče byla stanovena fixně v zadávacích podmínkách výběrového řízení a tato cena musí být zachována po celou dobu trvání smlouvy. Tentokrát nám město naúčtovalo více než trojnásobek původně sjednané ceny. Pochopitelně jsme město upozornili na neoprávněnost tohoto kroku, a že dochází k porušení smlouvy. Město následně učinilo nápravu a nyní to nepravdivě uvádí jako slevu,“ vysvětluje jednatelka společnosti Lenka Střítecká.

To ale náměstek primátora Juraj Thoma popírá. „Koncesní smlouva v době podpisu vůbec neřešila, co za jakou cenu se bude určovat. Vždy se předpokládá, že se daná cena bude odvíjet podle platných předpisů. Art4Promotion požádalo v rámci debat o určitou úlevu ze strany města v ceně rozvaděčů. Tomu bylo vyhověno a rozvaděče byly pronajaty za 240 tisíc korun. Navíc, rozdíl, který vznikne, protože podle platného ceníku je cena vyšší, doplácí město,“ řekl na pondělním zastupitelstvu Thoma.

Proti nařčením agentury se dnes ohradil také Petr Ferebauer z kanceláře primátora. „Město řádně dodržuje podmínky koncesní smlouvy s touto společností a důrazně se ohrazuje proti všem uvedeným nařčením. Ke svému tvrzení je město schopno doložit právní rozbor plnění včetně dalších dokumentů o dodržování podmínek uvedené smlouvy," uvedl.

Spor se nelíbí ani ostatním zastupitelům

Rozhodnutí rady města se na pondělním jednání zastupitelstva nelíbilo ani některým ostatním zastupitelům. Spor se totiž projednával přes dvě hodiny. „Stydím se za to, jestli nám 300 tisíc korun stojí za to se tady hádat o tom, jestli ty trhy byly takové nebo makové. Byly pěkné, občané je chválili, a my si tady kvůli 300 tisícům budeme dokazovat, jestli je ve smlouvě napsáno to nebo to,“ uvedl Petr Maroš (ODS). Někteří zastupitelé proto navrhli, aby se rada k projednanému bodu vrátila a znovu ho projednala.

Jak celý spor skončí zatím není jasné. „Celou kauzu vnímáme spíše jako osobní spor ze strany náměstka Juraje Thomy s naší agenturou a doufáme, že dojde ještě ke společnému jednání s vedením města a možností vše si vyjasnit,“ uzavřel Střítecký.

Nařčení z osobních sporů Juraj Thoma odmítá.

Ohodnoť článek

Celkem hlasovalo6 čtenářů

Foto Jan Luxík

Štítky adventní trhy, Art4Promotion, spor, parkování

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.