sobota 4. července 2020 Prokop

V Budějcích začala dvouletá oprava nádraží za 689 milionů

Správa železnic dnes zahájila rekonstrukci vlakového nádraží v Českých Budějovicích, která potrvá dva roky. Budovu opraví sdružení firem Metrostav, Edikt a Avers, náklady budou 689 milionů korun bez daně. První práce začnou na jižním křídle. Během modernizace zůstanou v provozu pokladny, jen v třetí fázi prací budou fungovat provizorně.

V jižním křídle dělníci nejdřív vybourají staré rozvody inženýrských sítí. „Dále oklepou omítku vnitřních prostor a současně začnou opravné práce na fasádě nádraží,“ řekl mluvčí Správy železnic Marek Illiaš. Potrvá to asi tři měsíce.

Správa železnic předpokládá, že nejnáročnější bude sanovat vlhkost stavby, dále přestavět stropy, doplnit výtahy. Musí se také prozkoumat a zrekonstruovat fasáda a dočasně přesunout kanceláře pro řízení provozu.

Omezení pro cestující přinesou druhá a třetí etapa prací, tedy rekonstrukce jižního a severního křídla budovy. „Po celou dobu zůstane zachován provoz pokladen a WC, provoz komerčních jednotek se bude postupně omezovat dle postupu stavby,“ popsal mluvčí.

Při opravě nádraží se změní a zlepší provozní prostory, upraví plochy pro komerční využití, zmodernizují veřejně přístupná místa, vznikne i administrativně provozní zázemí pro zaměstnance Správy železnic. Na nejfrekventovanějších místech budou obchody. Firmy vybudují i hlavní vchod do budovy přímo z Lannovy třídy. „Celá trasa z podchodů pod nástupišti přes budovu až na Lannovu třídu bude nově plně bezbariérová,“ uvedla již dříve v tiskové zprávě Nela Friebová ze Správy železnic.

Nádraží v Českých Budějovicích, jehož budova je památkově chráněná, patří k vytíženým. V posledních letech se díky modernizaci čtvrtého koridoru zkracuje doba cesty do Prahy. Vlaky teď zvládnou zhruba 150 kilometrů dlouhou trasu za dvě hodiny, v budoucnu by to mělo být 90 minut. České dráhy obnovily před časem expresy do Lince a nádražím za standardního provozu procházejí i tisíce turistů, kteří míří na Šumavu a Lipno nebo jedou sjíždět řeku Vltavu.

Autoři | Foto Jan Luxík

Štítky stavby, železnice, České Budějovice

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.