Správa železnic od soboty zavádí opatření ke zvýšení bezpečnosti provozu. Strojvedoucí budou mít ohlašovací povinnosti jednotným systémem „vždy a všude". Komunikovat budou s dirigujícím dispečerem řídícím dopravu. Vlak tak bude moci ze stanice odjet až po obdržení povolení k jízdě. Cestujících by se tato novinka neměla výrazněji dotknout. V některých případech se ale může projevit mírné prodloužení cestovní doby.
Strojvůdci dosud museli své jízdy hlásit pouze u některých vlaků. Úderem sobotního dne se to ale změní. Nová úprava přináší zejména pro strojvedoucí pravidlo: „Jsem s vlakem v dopravně D3 = musím se ohlásit dirigujícímu dispečerovi“.
Dispečer už nebude mít ani možnost vlakům operativně tuto ohlašovací povinnost rušit. Pro zpravidelnění dopravy bude také zakázána jízda vlaků s náskokem, tedy v dřívějším čase, než stanovuje jejich jízdní řád. To se týká v zásadě vlaků nákladní dopravy, případně spojů neveřejné dopravy.
„Při tvorbě jízdního řádu jsou a budou více zvýrazňovány mimořádné vlaky, aby jejich jízda vždy vyvolávala zvýšenou pozornost. Správa železnic také jako podpůrný prvek pro toto ryze organizační opatření rozšíří možnost vykonat ohlašovací povinnost rádiovým zařízením přímo ze stanoviště strojvedoucího, a to i na tratích, kde tato možnost dosud nebyla,“ uvedl tiskový mluvčí Správy železnic Marek Illiaš.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Jako dirigující dispečer jsem na trati provozované podle předpisu D3 začínal před 35 lety a tehdy vůbec neexistovalo nějaké rušení ohlašovací povinnosti, ať už nařízené jízdním řádem nebo rozhodnutím dirigujícího dispečera. A personál (strojvedoucí, vlakvedoucí) mohli být ve službě až 15 hodin (dnes 13). A přesto se nehody na těchto tratích stávaly.