Řetězce sledují vyšší zájem o vegetariánské a veganské potraviny

Autoři | Foto pixabay.com

Tuzemské řetězce sledují vyšší poptávku po vegetariánských a veganských potravinách. Žádaná jsou v poslední době především rostlinná masa. Velký zájem je také o alternativy k mléčným výrobkům. Prodejci proto stále rozšiřují sortiment těchto produktů. Vyplývá to z ankety mezi obchodníky. Podzim je zasvěcen vyznavačům alternativního životního stylu. Dnešek je světovým dnem vegetariánství. Mezinárodní den veganství připadá na 1. listopad.

„O veganský i vegetariánský sortiment zájem roste neustále, a i proto sortiment rozšiřujeme, do naší nabídky jsme uvedli další alternativy masa české produkce," uvedla mluvčí společnosti Globus Lutfia Volfová. Velké nárůsty prodejů u něj zaznamenali podle ní v létě.

Ředitel komunikace obchodů Albert Jiří Mareček právě u alternativ masových produktů očekává ještě zvýšení zájmu. „S výhledem do budoucna jsou rostlinné alternativy masa významnou položkou, protože mimo jiné nabízí environmentální benefity, jako je citelně nižší uhlíková stopa a jsou výrazně přátelštější k životnímu prostředí, přičemž mají podobné nutriční hodnoty jako živočišné produkty. Mezi zákazníky těchto produktů patří zejména mileniálové a generace Z," vysvětlil.

Sortiment alternativních potravin zvětšuje také Kaufland. Kromě komerčních značek prodává veganské a vegetariánské produkty pod vlastní značkou. „Zahrnuje sójová, mandlová nebo rýžová mléka, jogurty, pomazánky, uzeniny i hotová jídla. Nově máme rozšířenou nabídku K-take it veggie jogurtů o kokosový jogurt, v rostlinných nápojích jsme zařadili neslazený mandlový a rýžový nápoj. Většina produktů je v bio kvalitě," uvedla mluvčí Kaufalndu Renata Maierl.

Alternativnímu stravování věnují pozornost i restaurace rychlého občerstvení. V KFC jsou k dostání vegetariánské sendviče se sýrem halloumi. Po nových možnostech se poohlíží McDonald´s. „V současné době vnímáme rostoucí trend v poptávce po pokrmech rostlinného původu. V tuto chvíli hledáme vhodnou variantu pokrmu rostlinného původu, který bychom v budoucnu zařadili do nabídky také v českých restauracích," řekla PR ředitelka McDonald’s ČR a SR Jitka Pajurková.

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky vegetarián, vegan, nákup, supermarket, jídlo, maso, jogurt, McDonald's, Globus, Albert Česká republika, KFC, Kaufland, Česko, Slovensko

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.