Tuzemské řetězce sledují vyšší poptávku po vegetariánských a veganských potravinách. Žádaná jsou v poslední době především rostlinná masa. Velký zájem je také o alternativy k mléčným výrobkům. Prodejci proto stále rozšiřují sortiment těchto produktů. Vyplývá to z ankety mezi obchodníky. Podzim je zasvěcen vyznavačům alternativního životního stylu. Dnešek je světovým dnem vegetariánství. Mezinárodní den veganství připadá na 1. listopad.
„O veganský i vegetariánský sortiment zájem roste neustále, a i proto sortiment rozšiřujeme, do naší nabídky jsme uvedli další alternativy masa české produkce," uvedla mluvčí společnosti Globus Lutfia Volfová. Velké nárůsty prodejů u něj zaznamenali podle ní v létě.
Ředitel komunikace obchodů Albert Jiří Mareček právě u alternativ masových produktů očekává ještě zvýšení zájmu. „S výhledem do budoucna jsou rostlinné alternativy masa významnou položkou, protože mimo jiné nabízí environmentální benefity, jako je citelně nižší uhlíková stopa a jsou výrazně přátelštější k životnímu prostředí, přičemž mají podobné nutriční hodnoty jako živočišné produkty. Mezi zákazníky těchto produktů patří zejména mileniálové a generace Z," vysvětlil.
Sortiment alternativních potravin zvětšuje také Kaufland. Kromě komerčních značek prodává veganské a vegetariánské produkty pod vlastní značkou. „Zahrnuje sójová, mandlová nebo rýžová mléka, jogurty, pomazánky, uzeniny i hotová jídla. Nově máme rozšířenou nabídku K-take it veggie jogurtů o kokosový jogurt, v rostlinných nápojích jsme zařadili neslazený mandlový a rýžový nápoj. Většina produktů je v bio kvalitě," uvedla mluvčí Kaufalndu Renata Maierl.
Alternativnímu stravování věnují pozornost i restaurace rychlého občerstvení. V KFC jsou k dostání vegetariánské sendviče se sýrem halloumi. Po nových možnostech se poohlíží McDonald´s. „V současné době vnímáme rostoucí trend v poptávce po pokrmech rostlinného původu. V tuto chvíli hledáme vhodnou variantu pokrmu rostlinného původu, který bychom v budoucnu zařadili do nabídky také v českých restauracích," řekla PR ředitelka McDonald’s ČR a SR Jitka Pajurková.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.