Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekPondělí, 26. října 2020, 16:55
Už jste někdy slyšeli o nejnebezpečnějším letišti na světě? Je jím letiště Tenzing-Hillary Airport v městečku Lukla ve státě Nepál, které se nachází v nadmořské výšce 2 860 metrů a je branou ke zdolání nejvyšší hory světa, Mount Everest (8 848 m n. m.) Toto letiště se nachází v členitém terénu, dráha je pod sklonem dvanácti stupňů a prostředí je velmi pověstné proměnlivým počasím, které se mění z minuty na minutu. Na bezpečné přistání je pouhých 527 metrů, což si vyžaduje extrémní pilotní schopnosti.
V roce 2014 zde přistálo letadlo L 410 kunovického výrobce letadel společnosti Aircraft Industries a.s. (dříve Let Kunovice), která již od konce šedesátých let spolupracuje se společností Jihostroj a.s. na vývoji přístrojů pro letadlo L 410 Turbolet a na turbovrtulový motor (výrobce GE Aviation Czech, dříve Walter), jež Jihostroj dodává všechny na tento dopravní letoun. Jedná se především o palivovou regulaci, čerpadlo paliva, regulátor otáček vrtule a drakové přístroje.
V současnosti Jihostroj dodává modernizované přístroje na nový letoun L – 410 NG. „Přestože pro samotné řízení motorů GE Jihostroj v posledních letech vyvinul, úspěšně certifikoval a zavedl do sériové výroby zcela nový regulátor paliva s integrovaným hlavním palivovým čerpadlem, ve výrobě stále zůstává také tradiční palivová a vrtulová regulace s kořeny v sedmdesátých letech. Tyto osvědčené přístroje jsou mnohými zákazníky v typicky konzervativním letectví stále upřednostňovány především pro jejich spolehlivost. Proto i na těchto zdánlivě historických přístrojích probíhá v Jihostroji neustálý vývoj reflektující modifikované verze motorů, nové palivové směsi, nové kovové i nekovové materiály, prodlužování životnosti i například nové technologické možnosti výroby,“ zmiňuje vývojový konstruktér letecké divize Jihostroje Pavel Salajka.
Vedoucí technologie letecké divize Jihostroje Jan Stodůlka dodává: „V posledních letech probíhá modernizace výroby jednotlivých dílců převodem z jednoúčelových strojů na moderní NC stroje s cílem zvýšení kvality a produktivity výroby. Letošní rok jsme se především zaměřili na racionalizaci hlavního palivového čerpadla a regulátoru motoru M601 pro letadlo L 410 a veškeré typy regulátorů otáček vyráběné na letecké divizi. Za zmínku stojí především výroba ozubených kol na obráběcím centru DMG MORI, kde došlo k výraznému snížení pracnosti (a tím průběžné doby výroby) a výraznému zvýšení kvality ozubených kol.“
Na závěr dodává, že v Jihostroji se jedná o velice zajímavou a tvůrčí činnost na nových projektech.
Úterý, 13. října 2020, 16:55
Uplynul rok od doby, kdy si společnost Jihostroj připomněla stoleté výročí svého založení. Toto jubileum přineslo mimo jiné možnost bilancovat, co se od dřívějších dob změnilo. Změnilo se toho hodně – například částečně složení sortimentu, s čímž...
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.