Už na jaře příštího roku by se mohl začít stavět další úsek dálnice D3. Část z Třebonína do Kaplice nádraží získala od ministerstva dopravy stavební povolení a ŘSD nyní hledá zhotovitele. Osmikilometrový úsek by měl vyjít na 2,4 miliardy korun.
Stavební povolení na úsek Třebonín – Kaplice nádraží vydalo ministerstvo dopravy včera. „Na úsek dlouhý 8,5 kilometru D3 je již prakticky dokončena majetkoprávní příprava a probíhá výběrové řízení na zhotovitele stavby,“ uvedl na Twitteru ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.
Nabídky by podle něj mělo mít ŘSD v prosinci. Na dálnici z Třebonína bude deset mostů a jedna mimoúrovňová křižovatka, která bude podle mluvčího ŘSD Jana Studeckého nejtěžším stavbním objektem. Úsek zasáhne do devíti katastrů. Stavba by měla začít v březnu nebo dubnu příštího roku a hotovo má být v roce 2024. Náklady na osmikilometrový úsek jsou 2,4 miliardy bez DPH.
V Jihočeském kraji jsou rozestavěné dva další úseky dálnice, které budou tvořit obchvat Českých Budějovic. Podle původních plánů měly být tyto části hotové v roce 2022, nyní je ale jasné, že zprovoznění se o roky posune.
Silničáři totiž museli zastavit práce na tunelu Pohůrka, který má být v úseku Úsilné – Staré Hodějovice. Důvodem je agresivní spodní voda, která by se mohla do stavby dostat. Stavební firmy tak místo stavby pomocí takzvaných milánských stěn, kdy se zvlášť budují stěny, strop a podlaha, položí do jámy monolitický tunel, který je z jednoho kusu, a do kterého se voda nedostane.
V provozu je teď 70 kilometrů dálnice D3, která má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Měřit by měla 170 kilometrů. Celá D3 z Prahy k hranicím by podle premiéra Andreje Babiše (ANO) měla být hotová do roku 2028.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.