Jídlo z restaurací si nyní podle nového průzkumu společnosti Up Česká republika objednává 62 procent Čechů. Nejčastěji si jídlo vybírají osobně přímo u okénka, většina lidí je na výdej ochotna čekat nejvýše deset minut. Telefonické objednání s dovozem jídla volí asi pětina lidí, stejný počet strávníků objednávku zadává po telefonu a poté si ji u okénka sám vyzvedává. Průzkum se uskutečnil mezi více než 500 respondenty.
Rychlost je pro objednání jídla důležitá pro 78 procent Čechů. Na dovoz je déle než hodinu ochotno čekat 15 procent lidí. U výdejních okének si chce občerstvení hned odnést čtvrtina lidí, mnoho z nich si ho proto objednává předem. Na objednávku u okénka vydrží dvě třetiny lidí čekat maximálně deset minut.
Vlivem koronavirové krize začali Češi podle analýzy stravenkové karty Ticket Restaurant Card od společnosti Edenred, kterou za jídlo platí 250 tisíc tuzemských zaměstnanců, obědvat o hodinu později, tedy v průměru kolem 12:30. Při dlouhodobé práci z domova se navíc mnoho lidí stravuje méně pravidelně, než při každodenním docházením do práce, ukázala dále analýza.
Z dat společnosti Dotykačka, jejíž pokladní systém využívá asi čtvrtina českých gastrozařízení, vyplývá, že v lednu otevřely zhruba dvě pětiny gastronomických zařízení. Jejich tržby v týdnu od 11. ledna dosahovaly 43 procent ve srovnání s loňským únorem, tedy obdobím nepoznamenaném pandemií.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.