Před několika lety se díky petici, kterou podepsaly tisíce lidí, podařilo zastavit výstavbu mostu pro auta přes Malši u Malého jezu. Uzavřenou kapitolu teď znovu otevírá příprava nového územního plánu Českých Budějovic. Odpůrci této stavby totiž chtějí, aby už v novém plánu nebyl most vůbec zanesen. Jaký názor na to mají budějčtí zastupitelé?
Přemostění podle mého ztrácí smysl z několika důvodů. Za prvé mělo být součástí projektu na přemostění Vltavy, který nebylo možné uskutečnit. Za druhé samotné přemostění Malého jezu je nevýhodné pro krajské město, které má poloviční rozlohu oproti jiným obdobným městům. Důležitější je výstavba podjezdu u nádraží.
Za třetí ve městě je žádoucí do budoucna více chránit klidové zóny a místa vhodná pro rekreační sport a relaxaci. Zatím platí starý územní plán a Zastupitelstvo města jen rozhodovalo, co je nutné prověřit a co a zda zapracovat do nového územního plánu. Nic není rozhodnuto.
Jak plyne z návrhu zadání, který schválilo 44 ze 44 hlasujících zastupitelů, je toto téma v zadání určeno k prověření. To znamená, že nyní není možné odpovědně konstatovat, zda v novém územním plánu toto řešení bude anebo nebude. Rozhodně však lze konstatovat že nepadl kategorický požadavek ani na jeho zachování, ani na jeho vypuštění.
Stavba silničního mostu u Malého jezu by se v novém územním plánu objevit neměla. Již před volbami jsme řekli, že nedovolíme zničení území u Malého jezu. Most pro autodopravu přes Malši zde není vhodný, protože by necitlivě zasáhl do klidového území.
Břehy Malše v širším okolí Malého jezu jsou cennou klidovou lokalitou a místem odpočinku nejen místních obyvatel, kam nemá být doprava zaváděna a stavba silnice sem nepatří. Z mého pohledu tedy komunikace nemusí zůstávat v územním plánu. Potřebné dopravní propojení má probíhat za hranicemi městské zástavby. Částečné řešení přinese jižní tangenta, která propojí krumlovskou silnici s dálnicí D3, samozřejmě ve větší vzdálenosti od města.
Z mého pohledu náměstka pro dopravu jsou jakékoli komunikace, které mohou v našem městě převést dopravu přes přirozené a tradiční bariéry, což jsou v Českých Budějovicích železnice a řeky, důležité. Leč bavíme se o záměru, který již svou historickou funkci splnil, a hlavně se dotýká velmi citlivé oblasti, kterou každý Budějčák zná a má k ní určitou vazbu či vzpomínky. Technicko - ekonomická studie napojení silniční sítě českobudějovické aglomerace na trasu dálnice D3 – trasa přeložky silnice III/15529 – 4. etapa napojení včetně přemostění Malše byla zpracována již v roce 2009 a setkala se s velkými vášněmi jak místních obyvatel, tak také lidí, kteří zde tráví volný čas. Jedná se o jednu z posledních přirozených rekreačních oblastí a v loňském létě, kdy jsme se potýkali s omezeným cestováním, byla velmi vyhledávanou lokalitou. Vzhledem k uvedenému a také s přihlédnutím k plánovaným dopravním napojením, které svedou dopravu do jižní části města z dálnice D3 přes Jižní tangentu, bych si dokázal představit nový územní plán již bez této dopravní stavby.
Odpovědi nejsou redakčně upraveny a jsou řazeny podle data a času doručení do redakce. Martin Kuba (ODS) a Viktor Vojtko (STAN a Čisté Budějovice) na dotaz redakce neodpověděl.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
V Č.Budějovicích chybí vnější silniční okruh. Chtěl bych vědět od zástupců vedení města ,kde tedy plánují dnes již nutné přemostění Malše a Vltavy v jižní části města. Považují za dobrý stav silniční propojení východu a západu města v jižní části ulici Mánesovu a M.Vydrové ?