neděle 24. října 2021 Nina

Pivní svět se pořád mění. Chceme, aby se lidé o pivo více zajímali, říká obchodní sládek Budvaru

PR článek

Rostoucí popularita minipivovarů je v Česku trendem posledních let. Podle obchodního sládka Budějovického Budvaru Aleše Dvořáka jsme ale, co se rozmanitosti pivních stylů týká, pořád spíš konzervativnější národ. I proto navázal národní pivovar před více než rokem spolupráci s minipivovary. „Chceme české pivovarnictví společně rozvíjet a podporovat. Zároveň je tato spolupráce důkazem, že pivo sbližuje a že my pivovarníci držíme pohromadě,“ říká Aleš Dvořák.

Kde se fenomén minipivovarů vlastně vzal?
Fenomén minipivovarů přišel ze Spojených států. V 80. letech byl americký trh zaplaven pivem, které chutnalo všechno stejně. Nadšenci si proto začali vařit pivo doma, třeba v garáži, i když to tehdy bylo nelegální. Pak se změnily zákony a s minipivovary se v Americe roztrhl pytel.

V Česku jsme na tom s minipivovary jak?
Náš pivní trh je pořád ve srovnání s tím světovým poměrně konzervativní. Fenomén minipivovarů se k nám dostal v podstatě s dvacetiletým zpožděním. Před patnácti lety bylo v Česku minipivovarů na prstech jedné ruky. Dnes už je jich přes 400.

Dá se říct jaký dopad má podle vás na malé pivovary současná koronavirová krize?
Někteří současnou krizi zvládají lépe, někteří hůře. Ve všech pivovárcích se lahvuje, plechovkuje a okénkuje. Každý, kdo má ruce a nohy přikládá ruku k dílu. Myslím, že teď hlavně my pivovarníci netrpělivě vyhlížíme letní sezonu a doufáme, že se situace zlepší.  

Proč jste vlastně v Budvaru začali spolupracovat s minipivovary?
Jsme výrobcem světoznámého ležáku Budweiser Budvar Original a dalších skvělých ležáků, které umíme uvařit výborně. V našem pivovaru ale nejsme zařízeni na vaření svrchně kvašených piv. Zároveň si uvědomujeme, že pivní svět se pořád mění a vyvíjí. Naším cílem je, aby se lidé o pivo zajímali více, objevovali nové pivní styly a chutě. A právě to je cílem naší spolupráce s malými pivovary.

Jak spolupráce konkrétně funguje?
Pro nás má několik úrovní. Od úrovně čistě obchodní až po tvoření nových piv, jako byla třeba limitovaná edice piva uvařená s kolegy z malých pivovarů Sedm spolčených. Zároveň jsme v hospodách na našich pípách uvolnili místo právě pivům z minipivovarů. Díky nám se tak kolegové z minipivovarů dostanou se svými pivy k novým zákazníkům a my máme širší portfolio. Společně tak podporujeme české pivovarnictví.

Plánujete i na letošní rok nějaké limitované edice vařené společně s minipivovary?
Rozhodně plánujeme a dokonce hned tři! Společné vaření piv nás pivovarníky totiž baví. Kombinování různých odrůd chmelů a sladů, technické postupy vaření… Všechno ale bude záležet na vývoji současné situace.

Hodnocení článku je 80 %. Ohodnoť článek i Ty!

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Štítky Budějovický Budvar, Aleš Dvořák, minipivovary

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.