Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekČtvrtek, 14. října 2021, 17:02
Svět pomalu a jistě opouští plasty. O to více stoupá hodnota papíru a papírových obalů. Kdo má tedy technologii, zázemí a výrobní know-how, je o značný krok napřed. V takové výhledy věří vedení papíren Větřní.
Papírny jsou více jak 150 let významným zaměstnavatelem na Českokrumlovsku. Historie firmy sahá až do roku 1867, kdy Ignác Spiro, podnikatel v papírenství, koupil Pečkovský mlýn. Nejprve z něj měla být jen celulózka sloužící pro krumlovskou papírnu. O devět let později zde už byly tři papírenské stroje.
Továrna se stala nositelem technického pokroku v papírenství. V roce 1883 byl zahájen provoz sulfitové celulózky. V roce 1911 byl postaven první papírenský stroj na výrobu novinového papíru. V té době se jednalo o největší a nejmodernější papírenský stroj na světě. V roce 1926 Spirova rodina jako první v republice uvedla do provozu výrobu sulfátové buničiny a později dala vzniknout národnímu podniku Jihočeské papírny. V roce 1990 byla založena akciová společnost Jihočeské papírny Větřní, která od té doby změnila několik soukromých vlastníků.
Papírny Větřní zaměstnávají 200 zaměstnanců. Na dvou papírenských strojích vyrobí ročně 36.000 tun papíru a zaujímají tak významnou pozici na trhu.
Mezi produkty patří bariérové a balicí papíry pro nadnárodní internetové obchody, potravinářský průmysl či řetězce rychlého občerstvení tzv. fastfoody. Produkty se vyrábí z primárních nebo plně recyklovaných vláken.
Ing. Robert Frei (výkonný ředitel)
„Papírenství je jedním z mála oborů, na který neměla pandemie covid-19 zásadní vliv. Papírny Větřní tímto bouřlivým obdobím propluly úspěšně především díky zodpovědnému a rozumnému přístupu našich zaměstnanců. Je obtížné předpovídat budoucnost v době, kdy se neustále a výrazně mění podmínky pro podnikání a každodenní život nás všech. V naší firmě pracujeme na tom, abychom pokračovali v odkazu našich předků a zachovali ve Větřní ekologickou výrobu papíru. Například tím, že základ našich výrobků tvoří z 90% sběrové papíry, tedy recyklované suroviny, nebo že řešíme množství použité vody, na které výroba papíru stojí, a kvalitu vod odpadních.“
Ing. Petr Badáň (obchodní ředitel)
„Obchodní strategie papíren se během předchozího období přeorientovala z výroby bělených papírů v nižších plošných hmotnostech na výrobu nebělených papírů vyšších plošných hmotností. Společnost pravidelně dodává své produkty na výrobu papírových sáčků pro obchodní řetězce Kaufland, Lidl, Aldi, Tesco a odnosných papírových tašek pro fastfoodové řetězce McDonald´s, KFC či Burger King. Společnost je z 80% exportně orientovaná, kdy největší podíl tvoří státy EU (Nizozemsko, Chorvatsko, Francie, Německo, Maďarsko aj.) a Velké Británie. Papír dodáváme, ale i do severní Afriky či Latinské Ameriky. V současné době je papírna zakázkově stabilizována a kapacitně vyprodána. Věříme, že tento trend bude i nadále pokračovat.“
Ing. Michal Morong, MBA (finanční ředitel)
„Papírny se snaží plnit ekonomické cíle, které jsou měsíčně vyhodnocovány spolu s analýzou vzniklých odchylek proti plánu. Roční finanční plán je aktualizován na kvartální bázi vzhledem k cenovým výkyvům na straně nákladů (vstupů). Zejména růst cen sběrového papíru, buničin a energií je nutné promítnout do prodejních cen. Důležitým faktorem je komunikace uvnitř společnosti a využívání controllingových nástrojů. To se managementu společnosti daří a výsledkem je zdravé cash-flow.“
Ti jsou klíčovou hodnotou k naplňování cílů papíren a vedení společnosti se neustále snaží zlepšovat jejich pracovní podmínky vč. odměňování. Již teď se zaměstnanci těší na řadu benefitů jako např. vánoční prémie, 5 týdnů placené dovolené, stravenkový paušál 130 Kč/den a další.
Vedení papíren dělá maximum pro zajištění bezpečného a zdraví neohrožujícího pracovního prostředí, neboť i to je faktorem spokojenosti zaměstnanců.
Aktuálně volná pracovní místa:
Více informací o společnosti JIP – Papírny Větřní, a.s. naleznete na:
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.