Za necelý měsíc by měly budějcké náměstí po roční pauze znovu obsadit vánoční stánky, kluziště, vyhlídková věž a další prvky, které se v posledních třech letech staly neodmyslitelnou součástí Českobudějovického adventu. I když přípravy pomalu ale jistě vrcholí, ani tentokrát se neobejdou beze sporů pořádající agentury a města.
Začátek Českobudějovického adventu je naplánován na 19. listopadu. I letos nebude chybět oblíbené kluziště, Ježíškova dílna, zvonička, vyhlídková věž a pódium s nabitým kulturním programem. Stejně jako v předchozích ročnících by měl program trvat až do 6. ledna. „Připravili jsme krásný program v duchu „muzikálové Vanoce”. Jako hosté vystoupí například Anička Slováčková, Martin Schreiner, Míša Nosková, muzikalové divadlo Pikl a mnoho dalších. Samozřejmě nemohou chybět adventní stálice jako Dudlajda, Poutníci, Kamelot, Bárováček a desítky dalších,“ popisuje jednatelka Art4promotion Lenka Střítecká.
Tento týden ještě rada města řešila žádosti pořádající agentury Art4promotion, která chtěla od města prominout parkovné za deset míst na náměstí Přemysla Otakara II. a získat slevu na rozvaděč elektřiny, kterým je zásobováno kluziště. Ani jednu z žádostí ale rada města neschválila. „Tyto dvě věci bohužel v radě neprošly. Výhodu bezplatného parkování na náměstí neposkytujeme v zásadě nikomu. Pakliže to budou chtít řešit nějakým náhradním způsobem, tak tomu se vůbec nebráníme. A sleva na rozvaděč je pro město prostě nevýhodná,“ popsal náměstek primátora Juraj Thoma (HOPB). Podle něj by dle propočtů města musela radnice v případě vyhovění slevy na rozvaděč velkou část nákladů za elektřinu doplácet. Spolu s částkou za parkovací místa jde o zhruba 500 tisíc korun.
Situaci nyní agentura řeší. Podle Lenky Střítecké zamítnuté body komplikují samotnou organizaci trhů. „Jsou to body, jejichž zamítnutí paralyzuje a ohrožuje konání adventu,“ uvedla s tím, že ale více zatím nebude situaci komentovat.
Město má s firmou koncesní smlouvu na pět let. Ročně přispívá na pořádání adventních trhů dva miliony korun. Letošní ročník by měl být posledním, který bude agentura v rámci smlouvy podepsané s městem organizovat. Původně mělo být v režii Art4promotion pět ročníků, ten loňský musel být ale kvůli pandemii koronaviru zrušen. Agentura proto žádala město o nahrazení zrušeného ročníku. Ani v tomto případě ale město manželům Stříteckým nevyhovělo.
„Podle našich právních názorů nelze koncesní smlouvu měnit dodatkem z hlediska délky jeho trvání, protože délka, na kterou se koncese uzavírá je podstatnou náležitostí výběru a nelze ji během času měnit. Nicméně platí to, že nová koncese bude v účinnosti od roku 2023 na pět let a příští ročník bude město zadávat jako zakázku malého rozsahu, kam se samozřejmě může agentura Art4promotion přihlásit, a ten další ročník zrealizovat. Ale nejde to v rámci té koncese,“ vysvětlil Thoma.
Podle Střítecké je ale nemožné nyní říct, zda se agentura do zakázky přihlásí. „Nevíme, jaké bude zadání. Nemůžeme proto říct, jestli se do toho přihlásíme, protože neznáme podmínky, za kterých se to bude vypisovat. Očekávali jsme, že nám bude zrušený ročník nahrazen, ale očividně nebude,“ uzavřela.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Takže nejlepší trhy v republice, které jsou a kam každoročně jezdíme….ČB by mělo být rádo, že agentura ty trhy takhle pozvedla a ne ty trhy pomalu likvidovat