Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekPondělí, 28. března 2022, 13:00
Zima, mráz a nánosy štěrku i soli na vozovkách se blíží pomalu ke konci a mnozí motoristé plánují výměnu zimních pneumatik za letní. Vedle jarního přezutí však patří k péči o automobil i důkladné odstranění zimního balastu a servisní kontrola.
Sůl a štěrk představují v zimě záchranu pro nejednoho motoristu, pro automobil naopak znamenají hrozbu v podobě koroze nebo škodách na laku. Kvůli nepřístupným místům karosérie a podvozku, jako jsou podběhy nebo rámy dveří, se doporučuje alespoň po zimě upřednostnit pečlivé ruční čištění. To má oproti běžným mycím programům u čerpacích stanic výhodu v individuálním ošetření každého typu a tvaru automobilu. Na umytém voze se pak snáze zjistí případné poškození laku.
„Manuální mytí vozidla je obvykle více šetrné, je ale třeba dodržet jisté postupy a především používat kvalitní autokosmetiku a chemii. Proškolený tým specialistů dokáže s vozem za pomoci speciálních strojů a přípravků hotové zázraky. My používáme produkty špičkové kvality švýcarského výrobce Maxolen. Nejen u luxusnějších vozů se ruční mytí vyplácí. V poměru cena/kvalita rozhodně zákazník dostane mnohem víc než v automatizovaných myčkách. Rozleštění drobných škrábanců, obnovení vzhledu plastů, dlouhodobá ochrana laku, to je jen něco málo z výčtu všech benefitů profesionálního mytí,“ představuje profesionální ruční mytí Radek Dvořák, majitel DM SERVIS CB.
A nejen lak potřebuje po zimě důkladnou kontrolu. Také brzdy a práce podvozku mohly v zimě utrpět, provozní kapaliny potřebují doplnit, akumulátor zkontrolovat a v zimě extrémně namáhané stěrače vyměnit. Pokud se blíží konec platnosti technické kontroly, je třeba domluvit termín nové.
„Nedostatek provozních kapalin automobilu může mít za následek nesprávnou funkci částí vozu nebo jeho úplnou nepojízdnost. Brzdy potřebují pečlivou a pravidelnou kontrolu. Brzdová kapalina pohlcuje okolní vodní páry z atmosféry, a proto je vhodné ji měnit alespoň jednou za dva roky. Chladící kapalina je nezbytnou součástí vozidla, a jak její název napovídá, slouží k ochlazení motoru a také zabraňuje vzniku vodního kamene. Je nezbytné chladící kapalinu měnit, protože postupem času snižuje své pH, čímž dochází ke vzniku rzi. A pokud nevěnujeme pozornost oleji, může se stát, že dojde k zadření motoru. Taková situace je pak nejen velmi nepříjemná, ale také nákladná,“ vysvětluje nutnost kvalitní péče o automobil Radek Dvořák.
Ani samotnou výměnu pneu není radno podcenit. Není to jen o sundání staré a nandání nové pneumatiky, profesionální výměna pneumatik zahrnuje také úkony, jako je například vyvážení, kontrola pravidelného opotřebení pneu, stáří pneu a hloubky dezénu.
„Pokud jsou pneumatiky správně vyváženy, dostává se jim ochrany před předčasným opotřebením a vibracemi, a zároveň mechanické části zavěšení kol a řídicích a brzdných systémů vozidla. Je-li jedna část kola lehčí nebo těžší než jiná, nefunguje kolo jako vyvážený celek. Velice důležitá je i kontrola a případné seřízení geometrie vozidla, kterou provádíme na jednom z nejmodernějších strojů zakoupeným v roce 2021,“ vysvětluje Radek Dvořák.
Zimní pneumatiky lze nechat profesionálně uschovat v prostorách DM SERVIS CB, a předejít tak chybám z nesprávného skladování pneu, jak vysvětluje Radek Dvořák. „Na ráfcích nenamontované a nenahuštěné pneumatiky by se nikdy neměly dlouhodobě skladovat ve sloupcích a neměly by být stlačovány jinými předměty. Pneumatiky by měly být skladované mimo dosah zdroje plamene, žáru či elektrických výbojů, nejlépe ve větrané a suché místnosti, mimo přímý sluneční svit."
I pro zaneprázdněné řidiče má DM SERVIS CB to pravé v nabídce. Domluvit si může motorista termín i o víkendu, vypůjčit náhradní vůz nebo nechat automobil vyzvednout a po požadovaném úkonu zase vrátit na místo určení. K dispozici má řídič dvě provozovny, na Dobrovodské a Okružní ulici. Novinkou je možnost rezervace termínů výměny pneu také online.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.