Více než 140 tisíc cestujících už v městské hromadné dopravě využilo bezkontaktní nákup jízdenky. Možnost nákupu lístku přímo v autobuse spustil dopravní podnik před necelým půl rokem. Nejvíce lidí tuto možnost využívá v lince číslo pět.
Dlouho očekávanou možnost nákupu virtuální jízdenky v autobusech městské hromadné dopravy v Českých Budějovicích spustil dopravní podnik na začátku ledna. Od té doby tuto možnost využilo 146 tisíc cestujících, což odpovídá více jak patnácti procentům všech pasažérů.
„Už prvních pár měsíců s virtuální jízdenkou ukázalo, že se na ni skutečně vyplatilo počkat. V dubnu jen nákup jízdenky ve voze využilo 15,5 procenta cestujících, čehož v posledních letech horkotěžko dosahovalo elektronické jízdné celkově. Nyní ho ve formě virtuální, SMS nebo Sejf jízdenky využívá už 36 procent pasažérů,“ komentuje proměnu chování cestujících ředitel DPMCB Slavoj Dolejš, podle kterého lidé možnost bezkontaktního nákupu nevnímají jen jako nouzovou možnost, ale spíše pohodlnou volbu.
Nejvíce cestujících nakoupilo podle mluvčí dopravního podniku Barbory Smudkové virtuální jízdenky v lince číslo 5. „Na trase ze sídliště Máj do Rožnova přes hustě osídlené sídliště Vltava, Pražské sídliště a centrum ji do konce dubna cestující využili pro více než 21 tisíc cest,“ popsala.
Bezkontaktní nákup jízdenky přímo v MHD ulehčuje jízdu cestujícím zvláště z těch zastávek, kde není k dispozici automat na papírové jízdenky. Těch je 162 z celkových 197. Největší zájem je o šedesátiminutové jízdenky.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.