Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekÚterý, 13. prosince 2022, 09:29
Bistro Kaiser Franz začínalo jako street food stánek na festivalech a koncertech. Do povědomí zákazníků se dostalo především důrazem na kvalitní burgery z lokálních surovin. Dnes v bistru na pražských Vinohradech nabízejí poctivé hamburgery, cheesburgery nebo quesadilly. Jak přilákat do restaurace více zákazníků se provozovatel bistra Kaiser Franz radil s expertem společnosti Meta.
Maminka právnička, tatínek hospodský. Majitel bistra Petr Scholz vystudoval po vzoru své maminky práva a v oboru začal i pracovat. Po pár letech ale zjistil, že ho práce nenaplňuje, a proto společně s kamarády rozjel vlastní gastro podnik, stejně jako kdysi jeho otec.
Udržovat v chodu úspěšné bistro a zároveň pravidelně přispívat na sociální sítě může být oříšek. Kaiser Franz je proto pátou firmou v rámci projektu Meta Business Makeovers, který pomáhá menším podnikům v jejich komunikaci na sociálních sítích. Možnost diskutovat svou online strategii s experty na Facebook a Instagram dostalo pět českých firem.
A Kaiser Franz roste. Kromě bistra pokračují v objíždění festivalů a od roku 2020 zajišťují v letní sezóně i catering svateb a oslav. Většinu zákazníků bistra tvoří lidé z okolí a nebo ti, kteří ochutnali burger na festivalu a chtějí se do něj zakousnout znovu. K oslovení zákazníků používají i sociální sítě. Jenže doba se posunula a pouhé příspěvky nebo Stories už často nestačí. „Potýkáme s tím, jak efektivně zaměřit cílovou skupinu a přilákat ji do bistra,” dodává Petr. Právě s tím bistru Kaiser Franz pomohl Tom Havlík, expert na sociální sítě společnosti Meta.
Jedním z nástrojů na získání zákazníků jsou i slevové kódy. Zde je ale nutná opatrnost a v gastronomii to platí dvojnásob. „Výhodou sdílení slevového příspěvku je snadná pozorovatelnost výsledného efektu, kdy v době platnosti slevy vypozorujete případný nárůst zákazníků,” upozornil expert. Nebezpečí naopak hrozí, pokud bude podnik slevové akce opakovat příliš často.
Jakmile si totiž zákazníci na slevy zvyknou, budou na návštěvu bistra čekat až s příchodem dalšího slevového kódu. „Proto je vhodné slevu použít jednorázově a nejlépe ji spojit s vhodnou událostí, abyste nepodkopali vlastní značku. V případě bistra Kaiser Franz se může jednat o den výročí narození císaře Františka Josefa.” Uzavřel diskusi Tom Havlík.
Všechny epizody ze série Meta Business Makeovers najdete v Centru pro malé podniky.
Další tipy pro malé a střední podnikatele najdete zde.
Úterý, 22. listopadu 2022, 09:29
Pokud při procházce jungmannovou ulicí v centru Prahy uslyšíte tikat hodiny, pak se nacházíte v blízkosti obchodu Clock Gallery. Z mosazné výlohy svítí starožitné náramkové hodinky švýcarské, německé ale i československé výroby. Jak se hodináři,...
Středa, 9. listopadu 2022, 09:38
V malém zlatnickém ateliéru na pomezí pražského Nového Města a Vinohrad vznikají unikátní minimalistické šperky s orientálním nádechem, které s jistotou neseženete nikde jinde. Za jejich výrobou stojí šperkařka Vika Mayzel a její značka Mayzel...
Středa, 26. října 2022, 09:41
Když Matěj a Jakub začínali, byla udržitelná móda v České republice teprve v začátcích. Společně se to rozhodli změnit a začali ji nejen prodávat, ale především šířit povědomí o tom, co pojem znamená.
Úterý, 18. října 2022, 14:00
Když Marek před pár lety hledal pro své syny kvalitní zahradní domek, narazil. Nedostatečná nabídka a nízká kvalita dřevěných zahradních přístřešků ho dovedla k založení vlastní firmy. Domky srdcem dnes ročně vyrobí desítky domů s jedinečným...
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.