Česká televize od pondělí 3. dubna spustí další dvě verze regionálního zpravodajství. Půjde o vysílání pro jihozápadní část Čech a severovýchod Čech. Uvedl to předseda Rady ČT Karel Novák. Zájem diváků o regionální vysílání je podle něj enormní. Mutace zpravodajství pro jihozápadní část republiky budou vysílat studia z Českých Budějovic a Plzně. Severovýchod Čech bude vysílat z Hradce Králové a Ústí nad Labem.
"Slibujeme si od toho, že nabídneme více zpravodajství z míst, která jsou lidem bližší. Zájem diváků o regionální vysílání je enormní. Proto jsem rád, že Česká televize rozšířila regionální studia a jde blíž k divákovi s pořadem, který je takřka z místa jeho bydliště," uvedl Novák. Jihozápadní vysílání bude připravovat vysílání pro kraje Karlovarský, Plzeňský, Jihočeský a Vysočinu. Severovýchod Čech pokryje oblast od Ústeckého po Královéhradecký kraj. "Díky novým studiím se nám povede snadněji a rychleji dostat věci z regionu i do celostátního vysílání," řekl Novák.
Návod, jak mohou lidé naladit zprávy ze svého kraje, zveřejnila televize na webu. Po naladění kanálu ČT1 s regionálním označením zůstane divákům po většinu dne stejný program, vysílání se rozdělí na pět různých verzí pouze v době podvečerního pořadu Události v regionech. Už nyní televize nabízí zvláštní vysílání regionálních zpráv pro jižní Moravu a také severní Moravu a Slezsko. Pokud lidé nemají naladěnou regionální verzi ČT1, vidí zprávy z Prahy, středních Čech a výběr z regionů.
Česká televize loni dosáhla podílu na sledovanosti 31,47 procenta diváků nad 15 let. Stala se tak popáté za sebou nejsledovanější skupinou na televizním trhu. Vyplývá to ze zprávy o činnosti za rok 2022, kterou dnes Rada ČT schválila na jednání v Českých Budějovicích. "Samozřejmě sledovanost není to prioritní, co Česká televize musí vyprodukovat. Nicméně je potěšující, že i v této době, kdy existuje mnoho platforem, na nichž se dá konzumovat obsah televizního typu, si Česká televize drží výsadní postavení na českém trhu," uvedl Novák.
Česká televize podle něj loni odvysílala 12 nejsledovanějších pořadů roku. Nejvyhledávanějším titulem se stala vánoční pohádka Krakonošovo tajemství. Česká televize ji vysílala 25. prosince od 20:00 a sledovalo ji 3,75 milionu diváků starších čtyř let.
Zpravodajský kanál ČT 24 loni dosáhl podílu na sledovanosti 4,91 procenta. "Stal se tak nejsledovanější zpravodajskou stanicí. Musíme si uvědomit, že v dnešní době vzniká v tomto směru další a další konkurence. A i přesto se kanálu ČT 24 podařilo udržet na takto vysokých číslech," řekl Novák.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.