Letošní topná sezona v Česku je přibližně o dva týdny delší a o 2,7 procenta chladnější než ta minulá, spotřeba tepla i přesto meziročně klesla v průměru o šest až 11 procent. Tuzemské teplárny postupně přestanou topit podle aktuálního počasí po nadcházejícím víkendu.
Podle průzkumu mezi teplárnami ze sdružení činí meziroční úspory tepla očištěné o vlivy počasí šest až 11 procent, uvedl ředitel výkonného pracoviště Teplárenského sdružení ČR Martin Hájek. „Na spodní hranici jsou odběratelé tepla z tepláren spalujících domácí hnědé uhlí a biomasu, které vloni většinou cenu tepla neměnily a letos bylo zvýšení ceny tepla z nich v jednotkách až nižších desítkách procent. K vyšším úsporám motivovalo domácnosti zvýšení cen tepla z plynových tepláren, které se většinou pohybovalo ve vyšších desítkách procent. Oproti individuálnímu vytápění domácností plynem či elektřinou, kde se nárůst i přes vládní zastropování cen energie počítal až v násobcích nákladů z minulých let, byl i v případě plynových tepláren vývoj cen příznivější,“ popsal Hájek.
Topná sezona bude končit patrně po nadcházejícím víkendu, kdy by se podle meteorologických předpovědí měly průměrné denní teploty v Česku trvale dostat nad 13 stupňů. Vytápění začnou postupně přerušovat teplárny v nejteplejších nížinných oblastech, následně se k nim přidají i teplárny na Vysočině a v horských pohraničních oblastech. Letošní topná sezona, která začala 17. září, bude minimálně o dva týdny delší než minulá, která trvala 233 dnů.
Topná sezona podle vyhlášky ministerstva průmyslu a obchodu trvá od začátku září do konce května. Vytápění je možné přerušit nebo omezit dříve, pokud průměrná venkovní teplota vystoupí dva dny po sobě nad 13 stupňů Celsia a nečeká se ochlazení.
Teplárenské sdružení ČR bylo založeno v roce 1991, jeho členové zásobují teplem dálkově 1,1 milionu domácností, v nichž žije téměř tři miliony obyvatel. Teplo dodávají i průmyslovým podnikům, školám, nemocnicím nebo úřadům.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.