Český Krumlov ukončil práce na zajištění nestabilního skalního masivu u silnice II/160 směrem na Větřní. V úseku v ulici 5. května odpadávaly kameny, zabezpečit skálu bylo proto neodkladné. Náklady dosáhly 1,9 milionu korun, oprava skončila proti plánu o měsíc dřív. Skály se v Krumlově zpevňovaly několikrát, naposledy loni také u silnice II/160 mezi Českým Krumlovem a Větřním. Tuto silnici hodně využívají v letních měsících z velké části rekreanti, kteří jedou sjíždět Vltavu.
Odborná firma nejdřív odstranila a vymýtila náletové dřeviny a křoviny, pak odtěžila nestabilní kamenné bloky. „Následně se do masivu vyvrtaly kotvy a na ně se nainstalovala záchytná síť a ploty," řekl investiční technik Karel Jirovec.
Kvůli zabezpečení skály byla v místě omezená doprava, auta jezdila kyvadlově jedním pruhem. Včasné dokončení prací je dobrou zprávou i pro vodáky, kterým začíná sezona a kteří právě po této vozovce jezdí k řece, dodala mluvčí radnice Petra Nestávalová.
Skály se v Českém Krumlově zpevňovaly několikrát. Loni zpevňoval nestabilní skálu u silnice II/160 mezi Krumlovem a Větřním Jihočeský kraj. Práce trvaly od března do září, náklady byly 38 milionů korun. V roce 2018 nechaly Lesy ČR odtěžit 1500 tun zvětralé horniny z Barevné skály, aby byla stabilní. Práce stály deset milionů korun, vodáci nemohli zhruba dva měsíce sjíždět propust pod skálou. V roce 2011 skončila v Českém Krumlově sanace skály Pod Kamenem za 150 milionů korun. Dopravní omezení na silnici I/39 trvala tři roky. Kus skály se tehdy zřítil na vozovku. O sanaci skály usilovalo město několik let. V Českém Krumlově se dříve stabilizovaly i skály Sv. Duch, skála v Rybářské ulici i Havraní skála.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.