Počasí dnes23 °C, zítra25 °C
Neděle 28. dubna 2024  |  Svátek má Vlastislav
Bez reklam

Opravené nádraží v Českých Budějovicích otevře Správa železnic začátkem února

Hlavní část oprav budovy vlakového nádraží v Českých Budějovicích bude hotová na konci ledna. Správa železnic (SŽ) otevře opravené prostory 2. února. Náklady na opravu nádraží, jež začala v létě 2020, budou téměř 900 milionů korun. Je to první kompletní oprava budovy, jejíž historie sahá do roku 1868.

„Hlavní část prací skončí na konci ledna, hned na začátku února plánujeme slavnostní otevření. Opravené prostory otevřeme 2. února ráno," uvedla mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová. Do dubna potrvají dokončovací práce, ale už ne v místech, kde se budou pohybovat cestující.

Oprava historické budovy vlakového nádraží začala v červnu 2020, opravuje ji sdružení firem Metrostav, Edikt a Avers. Náklady budou 894 milionů korun. Původně uváděná cena byla 689 milionů, podle Správy železnic jsou dražší práce kvůli řešení statických poruch a tomu, že firmy musely dělat úpravy, jež žádali památkáři.

Historie budovy sahá do roku 1868. Stavbaři museli zachovat její původní vzhled.

Podchod pod nádražím do Suchého Vrbného

Správa železnic chystá v Českých Budějovicích také podchod pod nádražím, který vyústí v Dobrovodské ulici ve čtvrti Suché Vrbné. Nyní se čeká, až projekt schválí centrální komise ministerstva dopravy a Státní fond dopravní infrastruktury. Stavba by měla začít v roce 2026. U výstupu z podchodu bude i parkovací dům pro zhruba 400 aut, který bude fungovat v režimu P+R. Stavět se začne poté, co bude hotový podchod.

Další stavbou, která v příštích letech v krajském městě vznikne, bude podjezd pod nádražím. Jihočeský kraj ho chce začít budovat v roce 2026. Starší odhad nákladů je přibližně 2,5 miliardy korun, tunel by mohl sloužit dopravě od roku 2028.

Nádraží v Českých Budějovicích, jehož budova je památkově chráněná, patří k vytíženým. Procházejí jím i tisíce turistů, kteří míří na Šumavu a Lipno nebo jedou sjíždět Vltavu. Díky modernizaci čtvrtého koridoru se zkracuje doba cesty do Prahy. Expresy teď zvládnou zhruba 150 kilometrů dlouhou trasu za hodinu a 40 minut, v budoucnu by to mělo být 90 minut.

Hodnocení článku je 76 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Správa železnic

Štítky železnice, stavby, České Budějovice, nádraží

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Opravené nádraží v Českých Budějovicích otevře Správa železnic začátkem února  |  Společnost  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.