Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekNeděle, 2. června 2024, 18:30
Loňský rok byl pro národní pivovar Budějovický Budvar v mnoha ohledech úspěšný. Uvařilo se nejvíc piva v historii, rekordní byly tržby, dařilo se doma i v zahraničí. Jak úspěchy hodnotí ředitel Budvaru Petr Dvořák? Jaké vize a ambice má pivovar do letošního roku? A co dalšího se chystá? I na to odpovídal v našem rozhovoru.
Rok 2023 je už definitivně za námi. Jak ho za Budějovický Budvar hodnotíte?
Loňský rok určitě můžeme považovat za úspěšný. Po v mnoha ohledech krizovém roce 2022 se nám podařilo rychle se vrátit na růstovou trajektorii. Poděkování patří našim zákazníkům, spotřebitelům a určitě také našim zaměstnancům. Za každým úspěchem stojí především skvělí lidé, proto jsem velmi rád, že krom objemů a tržeb děláme pokroky také v oblasti péče o zaměstnance, což je klíčové, abychom mohli myslet na další úspěšné roky. Důkazem toho je například zisk titulu Zaměstnavatel roku Jihočeského kraje 2023 mezi firmami do 5000 zaměstnanců. Na úspěch v této soutěži jsme navázali letošním druhým místem a opět jsme ukázali, že patříme mezi nejlepší zaměstnavatele v kraji.
V mnoha ohledech to také byl pro pivovar rok rekordní. Čím si to vysvětlujete?
Ano, rekordní byl. Uvařili jsme v něm nejvíc piva v historii, 1,865 milionů hektolitrů, meziročně jsme v tak objemech vyrostli o 4,29 procenta. Krom objemů jsme rostli i v tržbách, které oproti předchozímu roku vzrostly dokonce o více než 11 procent. Dařilo se nám doma i v zahraničí, kde jsme nejen vyrovnali ztrátu ruského trhu, ale překonali jsme i objemy z roku 2021. K růstu loni přispívala většina našich trhů včetně toho domácího, kde se stal tahounem Budvar 33, naopak kanál retail se opíral o prodeje Budweiser Budvar Original. Pozitivní vývoj podpořilo také pokračující partnerství s Mattoni 1873 a ochucené nealkoholické pivo BirGo, které od letoška nově vyrábíme i v sudové podobě.
Dá se říct, který z „úspěchů“ vám udělal největší radost?
To se nedá zúžit na jednu věc, je toho víc, protože to byl opravdu dobrý rok. Potěšil mě například pozitivní ohlas na limitovanou edici plechovek Budvaru 33, jejichž design pro nás připravil umělec Tomáš Břínek, známý jako TMBK, ale i úspěch limitované edice Budweiser Budvar Original z čerstvého chmele, kterou jsme představili koncem roku. A jak jsem už říkal, obzvlášť mě těší všechny personální úspěchy. Budu se opakovat, ale základem každé úspěšné firmy jsou právě její zaměstnanci. Jde nám o to, abychom byli atraktivní firmou a dokázali si udržet kvalitní lidi. V letošním zaměstnaneckém průzkumu jsme si navíc ověřili, že je u nás početná skupina srdcařů, konkrétně 70 procent, kteří nejen že dělají skvěle svoji práci, ale mají náš pivovar opravdu rádi. A to mi dělá obrovskou radost.
Jaké vize a ambice má Budějovický Budvar do tohoto roku?
Samozřejmě bychom rádi navázali na úspěchy z roku předchozího. Začátkem května jsme na trh uvedli pivo Redix poprvé v plechovkové podobě. Dále nás čeká představení dalších limitovaných edice ve spolupráci s minipivovary, z nichž ta nejbližší bude už v červnu v kooperaci s pivovarem Dva Kohouti. Na podzim se chystáme navázat na úspěšnou spolupráci s influencerem TMBK, se kterým opět připravujeme limitovanou edici Budvaru 33. A chceme samozřejmě také rozšiřovat síť provozů, kde si zákazníci budou moci vychutnat naše pivo.
S minipivovary Budvar spolupracuje už několik let. Plánujete v této cestě pokračovat? A proč je to pro národní pivovar zajímavé?
Obchodní styl postavený na spolupráci je nám blízký, stejně jako současné mladší generaci. Minipivovary jsou navíc hodně orientované do budoucna a v současnosti jsou to právě oni, kdo vytváří v pivovarnictví trendy. A u toho chceme být s nimi. Spolupráce je přínosná pro obě strany, minipivovarům na oplátku poskytneme své technologie, know-how i zázemí.
A na jaké spolupráce se v nejbližší době můžeme těšit?
Jak už jsem avizoval, na začátku června uvedeme na trh letní limitku Na Pool uvařenou s minipivovarem Dva Kohouti. Letos v březnu jsme již představili limitku Farmhouse Ale uvařenou s nepomuckým minipivovarem Zlatá kráva. Neobvyklé obilné pivo sklidilo velký ohlas a během chvíle se vyprodalo. Na podzim nás pak čekají ještě dvě limitované edice.
Jaký rok čeká Budvar z hlediska investic nebo rozvoje pivovaru?
V druhé polovině tohoto roku budeme rozšiřovat současnou kapacitu varny, abychom se kapacitně dostali na 2,15 mil. hektolitrů piva za rok. To ale neznamená, že takový bude i výstav, pořád je pro nás důležitější kvalita, nikoli kvantita. Dále nás čekají investice do úspory energií a výstavby vlastních obnovitelných zdrojů, například fotovoltaiky nebo bioplynu. Letos v březnu jsme také již také kompletně vyměnili a zmodernizovali IT systémy. Děje se toho hodně.
A když se podíváme do výhledu příštích let?
Na začátku roku jsme představili koncepci s názvem Pivovar otevřený a zelený a vypsali také architektonickou soutěž, jejímž cílem je během letošního léta získat kvalitní architektonicko-urbanistický plán na komplexní rozvoj celého pivovarského areálu. Chtěli bychom pivovar více otevřít veřejnosti. Stěžejní je tedy projekt nového návštěvnického centra, které by mohlo pojmout až 200 tisíc lidí ročně, což je oproti současnému stavu více než trojnásobek. Nové návštěvnické centrum vnímáme jako jeden z větších rozvojových projektů. V léťě už snad budeme moci představit konkrétní návrhy, ale jedno je jisté už teď - návštěvníci se rozhodně mají rozhodně na co těšit.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.