Věřitel Jindřichohradeckých místních drah (JHMD) Jan Kysela odevzdal Drážnímu úřadu podklady pro vydání povolení k provozu na úzkokolejce. Šlo o opravy v žádosti o osvědčení o bezpečnosti. Úřad měl k původně předloženým materiálům výhrady, řízení kvůli tomu v květnu přerušil. Kysela musel také odstranit závady zjištěné dubnovou kontrolou státního dozoru na tratích z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice a Obrataně.
„Nechceme teď předjímat, kdy to bude. Za nás je vše splněno. Jde nám o bezpečnost cestujících, proto je nutné, aby vše bylo správně nastaveno a zkontrolováno,” řekl Jan Kysela, který pracuje na reorganizaci úzkokolejky. Drážní úřad dokumenty posoudí a pokud bude vše v pořádku, obnoví řízení o vydání osvědčení o bezpečnosti, které by pak mohl vydat do tří týdnů, sdělila mluvčí úřadu Pavlína Straková.
JHMD má připravené stroje na sezonu. „Dnes máme plně připravenou jednu dieselovou lokomotivu a jednu parní. Dále intenzivně pracujeme na přípravě dalších strojů potřebných pro zabezpečení letošní sezony, tedy dalších dvou dieselových strojů a jedné parní lokomotivy. Všechny vagony jsou již také připraveny na letní sezonu,” dodal Kysela. Turisté si mohou rezervovat pobyty v rekreačních objektech na nádražích, s projektem bezkempu.cz pak nabízí využití travnaté plochy některých nádraží pro přenocování v karavanech nebo stanech.
Věřitel Kysela předložil na schůzi věřitelů 31. května reorganizační plán, který připravoval od konce ledna. Schvalovat ho budou věřitelé, termín zatím nebyl stanoven.
JHMD vlastní úzkokolejky z Jindřichova Hradce do Obrataně na Pelhřimovsku a do Nové Bystřice na Jindřichohradecku. Podle Kysely JHMD po reorganizaci nebudou fungovat jako denní linkový provoz pro obyvatele, kteří žijí u železnice a dojíždějí do zaměstnání, což platilo před úpadkem. Zaměří se na turistiku. Firma je v úpadku od října 2022, kdy provoz vlaků zastavila. Dluží 350 milionů korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.