Počasí dnes11 °C, zítra7 °C
Neděle 24. listopadu 2024  |  Svátek má Emílie
Bez reklam

Most přes Orlík už má hotovou nosnou konstrukci. Vlaky po něm budou jezdit na podzim

Horní část nosné konstrukce železničního mostu přes Orlík je hotová. Stavbaři se nyní pustí do betonáže říms, čímž dokončí hrubou stavbu mostu. Následovat bude přeložení kolejí z původního mostu. Nová trať by měla být uvedena do zkušebního provozu už na podzim.

„Z betonářského pohledu máme to nejsložitější za sebou, takže už si můžu oddechnout a pochválit celý tým za precizní milimetrovou práci. Teď už nás kromě říms čekají jen dokončovací práce v podobě hydroizolací, dilatací či zábradlí. V rámci výluky začneme pracovat také na železničním spodku a svršku a přeložkách kabelových tras,“ popsal vedoucí projektu Metrostavu TBR Milan Špička.

Zdroj: Metrostav

Nový most, který je jen devět metrů od mostu původního, měří 316 metrů a díky železobetonovému oblouku s rozpětím 156 metrů patří k největším v České republice. Na stavbu mostu použili stavbaři 8000 kubíků betonu a přes 1100 tun výztuže.

Stavbaři vybetonovali pilíře nad obloukem nového železničního mostu přes Orlík

Stavbaři vybetonovali pilíře nad obloukem nového železničního mostu přes Orlík u Červené nad Vltavou na Písecku. Jde o největší železobetonový oblouk v Česku, s rozpětím 156 metrů překonává o šest metrů nedaleký Podolský most. Nový most za 543,6...

Cílem projektu je nejen zajistit rychlejší a komfortnější provoz mezi Táborem a Pískem, ale také případnou objízdnou trasu během plánované rekonstrukce koridoru do Českých Budějovic. Most je připraven i na budoucí elektrizaci trati.

Přestavba mostu začala v prosinci 2021, kompletně hotový má být v létě 2025. Už na podzim letošního roku by měla být ale trať uvedena do zkušebního provozu.

Původní ocelový most z 19. století už byl v technicky nevyhovujícím a prakticky neopravitelném stavu. Aktuálně po něm jezdí pouze osobní vlaky, a to sníženou rychlostí kvůli zmírnění dynamického namáhání konstrukce.

Hodnocení článku je 84 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Metrostav

Štítky Orlík, most, doprava, stavba, vlaky

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Most přes Orlík už má hotovou nosnou konstrukci. Vlaky po něm budou jezdit na podzim  |  Společnost  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.