Horní část nosné konstrukce železničního mostu přes Orlík je hotová. Stavbaři se nyní pustí do betonáže říms, čímž dokončí hrubou stavbu mostu. Následovat bude přeložení kolejí z původního mostu. Nová trať by měla být uvedena do zkušebního provozu už na podzim.
„Z betonářského pohledu máme to nejsložitější za sebou, takže už si můžu oddechnout a pochválit celý tým za precizní milimetrovou práci. Teď už nás kromě říms čekají jen dokončovací práce v podobě hydroizolací, dilatací či zábradlí. V rámci výluky začneme pracovat také na železničním spodku a svršku a přeložkách kabelových tras,“ popsal vedoucí projektu Metrostavu TBR Milan Špička.
Nový most, který je jen devět metrů od mostu původního, měří 316 metrů a díky železobetonovému oblouku s rozpětím 156 metrů patří k největším v České republice. Na stavbu mostu použili stavbaři 8000 kubíků betonu a přes 1100 tun výztuže.
Čtvrtek, 11. dubna 2024, 07:06
Stavbaři vybetonovali pilíře nad obloukem nového železničního mostu přes Orlík u Červené nad Vltavou na Písecku. Jde o největší železobetonový oblouk v Česku, s rozpětím 156 metrů překonává o šest metrů nedaleký Podolský most. Nový most za 543,6...
Cílem projektu je nejen zajistit rychlejší a komfortnější provoz mezi Táborem a Pískem, ale také případnou objízdnou trasu během plánované rekonstrukce koridoru do Českých Budějovic. Most je připraven i na budoucí elektrizaci trati.
Přestavba mostu začala v prosinci 2021, kompletně hotový má být v létě 2025. Už na podzim letošního roku by měla být ale trať uvedena do zkušebního provozu.
Původní ocelový most z 19. století už byl v technicky nevyhovujícím a prakticky neopravitelném stavu. Aktuálně po něm jezdí pouze osobní vlaky, a to sníženou rychlostí kvůli zmírnění dynamického namáhání konstrukce.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.