Pátek, 9. srpna 2024, 17:26
Ředitelství silnic a dálnic zahájilo tento týden sanaci skalního masivu nad silnicí I/19 u dálnice D3. Důvodem je jeho nestabilita. Kvůli tomu musí řidiči počítat s omezením v dopravě. Práce na pravé straně skály u Harfového mostu přes nádrž Jordán ve směru do Tábora potrvají do poloviny září, následně se pracovníci přesunou na levou část.
Důvodem prací je nestabilita skalního masivu nad silnicí. „Žulová skála silně erodovala, začínala pukat, rozpojovat se a vlivem eroze se do toho dostávala hlína. Bylo tady výrazné nebezpečí, že by došlo při nějakém prudkém lijáku jednak ke splavení horniny na vozovku, jednak vlivem postupného pukání skály by mohlo dojít k pádu části skalního bloku, balvanu nebo skalní drti. K drobnému pádu kamení už došlo, ale nezpůsobilo to nehodu,“ vysvětlil během zahájení prací mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
Pracovníci ze společnosti Rocknet, která sanaci pro ŘSD provádí, začali tento týden pracovat na pravé straně skály u Harfového mostu přes nádrž Jordán ve směru do Tábora. Odtud by měli do poloviny září odtěžit 600 kubických metrů kamení. Kvůli pracím je omezená doprava nad silnicí I/19 u dálnice D3. Řidiči tady projedou jen jedním jízdním pruhem.
Po dokončení se dělníci přesunou na levou stranu, odkud by měli vytěžit 500 kubických metrů kamení. Mluvčí ŘSD Rýdl upozorňoval, aby řidiči dbali na bezpečnost, protože se v místě prací pohybují lidé. „Dělníci sice využívají těžkou techniku na lámání a navrtávání skály, musí ale pracovat i s ručními sbíječkami, pohybují se na lanech,“ vysvětlil.
Do skály pro stabilizaci skalních masívů umisťují kotvy, tedy železné tyče, o délce čtyř a šest metrů, a zabetonují je. Dvoumetrové kotvy slouží k uchycení ochranných ocelových sítí, aby na vozovku nespadly kameny. Vrtů bude 1300. „Hloubkové kotvy mají téměř neomezenou životnost, sítě mají technickou normovanou životnost 80 let,“ dodal Rýdl.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.