Počasí dnes2 °C, zítra1 °C
Čtvrtek 21. listopadu 2024  |  Svátek má Albert
Bez reklam

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

U Krále mu půjčili Mercedes, on ho nechtěl vrátit. Bylo to moc pohodlné, říká ředitel Nicotrans

PR článek

Ředitel společnosti Nicotrans, Josef Koupal, dostal od firmy Milan Král k dispozici na tři týdny Mercedes-Benz EQE SUV. Vůz využíval na rodinné výlety, každodenní pojížďky i pracovní schůzky po celé republice. Během třech týdnů najel kolem tří tisíc kilometrů s průměrnou spotřebou 17 kWh. Jak sám říká, kdyby mohl, z auta by nevystoupil. Ocenil tichou jízdu a chytrou navigaci s nabíječkami.

Jak byste shrnul svou zkušenost s elektrickým vozem EQE SUV? 
Byla to krásná, nádherná zkušenost. To auto mě vážně potěšilo. Byl to čtvrtý elektrický model, který jsem testoval, a musím říct, že jsem se jenom utvrdil v tom, že Mercedes-Benz vyrábí jedny z nejlepších aut na světě. Miluju to ticho během jízdy. Já neustále telefonuju, denně vyřídím klidně 200 telefonátů, takže jsem šťastný, že když někam jedu, mám možnost sednout si do tak tichého auta, které mi nabízí uživatelsky perfektní zážitek.  

Musel jste se nějak omezovat, protože to bylo elektroauto? Uzpůsoboval jste tomu svůj den? 
Jak kdy. Jelikož jsem měl auto k dispozici tři týdny, zvykl jsem si na něj poměrně rychle. Měl jsem možnost s ním absolvovat delší trasy, například do Zlína, Františkových Lázní či Prahy. Při delších cestách za zákazníky, jako třeba při té do Zlína, jsem prostě auto předem nabil na 100 % a zároveň jsem si schůzky vždy naplánoval tak, že jsme si společně se zákazníky dali kávu a auto se mezitím dobíjelo. 

Takže jste auto dobíjel i doma? 
Ano, ale jenom dvakrát. Většinou jsem využíval dobíjecí stanice blízko naší firmy. Jinak jsem využíval rychlonabíjecí stanice na trasách, kudy jsem jezdil. Jednak abych využil jejich potenciál, a jednak abych vyzkoušel možnost rychlého dobití auta přímo v akci. Dal jsem si u toho kávu a těch 15 minut po ujetých 250 kilometrech úplně v pohodě stačilo k tomu, aby se auto dobilo. To mě překvapilo. 

A infrastruktura dobíjecích stanic vám stačila? 
Řekl bych, že pro člověka jezdícího po republice je určitě dostačující. Samotného mě to překvapilo stejně jako samotná navigace integrovaná v autě. Ta mi ukázala nabídku všech nabíjecích stanic, které jsem na své trase míjel. Což mě vede k tomu, že bych vyzdvihnul právě infotainment vozu. Za mě je doslova na jedničku – naprosto perfektní, přehledný a dovedl mě přímo až k dobíjecímu stojanu. To je věc, kterou jsem si za ty tři týdny fakt oblíbil. Navíc jsem si mohl v navigaci vyfiltrovat stanice i podle výkonu. 

To zní, jako by obavy z toho, že člověk nedojede, protože nebude mít kde dobíjet, byly liché. 
Je to víceméně „blbuvzdorné“ auto vzhledem k tomu perfektnímu nastavení. Díky té navigaci se opravdu není čeho bát. Člověk zároveň rovnou vidí, zda je daná stanice obsazená. Já jsem za svůj život najezdil přes dva miliony kilometrů a v autech se pohybuju od raného dětství a musím říct, že na dnešní dobu mi to všechno přijde opravdu dostačující. Před dvěma měsíci jsem zkoušel i vaše EQS 450+ a tam to fungovalo všechno stejně bezproblémově. 

Svezl jste i rodinu? 
Ano, moje manželka je v tomhle ohledu sice hodně praktická a říkala, že nemáme čas pořád někde stavět a dobíjet, ale na druhou stranu, když má člověk k dispozici jedno z nejlepších aut na světě, proč ho pořádně nevyužít. Elektroauto se hodí pro toho, kdo si dokáže opravdu užít tichou a pohodlnou jízdu. Lidi, kteří říkají, že jsou elektromobily špatné, v nich podle mě nikdy nejeli. Protože i moje žena si po dvou týdnech uvědomila, že je to opravdu skvělé. Ona najede týdně kolem 250 kilometrů a je to pro ni elektromobil naprosto perfektní varianta, jelikož jezdí víceméně po městě. To auto je tiché a prakticky bezúdržbové. Navíc je navržené opravdu pro koncového uživatele a víceméně vám hned po usednutí samo řekne, co máte dělat. 

Takže elektromobil podle vás není omezením? 
V žádném případě to podle mě není nic tak špatného nebo jakkoliv omezujícího, jak si stále někteří myslí. Vzhledem k tomu, že při plném nabití má auto dojezd 500 kilometrů, rozhodně se nejedná o něco, co by mě jakkoliv brzdilo, navíc se opravdu dá nabíjet na různých místech. Myslím si, že když se celková elektromobilita ještě víc vypiluje, určitě má potenciál. Já jsem z toho auta fakt nechtěl ani vystoupit. Mrzelo mě, že jsem ho musel vrátit. 

Přece jen, je něco, co byste na něm změnil? 
Vzhledem k tomu, že, jak jsem řekl na začátku, sedíte v jednom z nejlepších aut na světě, se mu těžko něco vyčítá. Ta kvalita je vidět na použitých materiálech, pohodlí i celkových jízdních vlastnostech. Pokud bych přece jen měl něco zmínit, tak EQE SUV má menší zavazadlový prostor. Zároveň jsem cítil, že to auto má vzhledem k baterii a rozměrům vyšší hmotnost. Já ty 2,5 tuny poznám, ale věřím, že člověk, který se v autech nepohybuje tolik jako já, by to ani nepostřehl. 

Hodnocení článku je 42 %. Ohodnoť článek i Ty!

Štítky Mercedes-Benz, EQE SUV, Milan Král, elektromobilita, Nicotrans

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

U Krále mu půjčili Mercedes, on ho nechtěl vrátit. Bylo to moc pohodlné, říká ředitel Nicotrans  |  Společnost  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.