Levý a pravý břeh Vltavy u sportovního areálu v Hluboké nad Vltavou propojí nová lávka. Poklepáním na základní kámen dnes symbolicky začala její stavba, která by měla trvat šest měsíců. Náklady na výstavbu jsou 80 milionů korun, zhruba 85 procent pokryje dotace.
„Je to velmi významný krok pro město i obyvatele, protože spojíme levý a pravý břeh Vltavy. Tím pádem se lidé budou moc vyhnout nebezpečnému silničnímu mostu. Cyklisty a pěší tedy bezpečně převedeme ze Zámostí sem do sportovního areálu a následně i do města,” uvedl dnes hlubocký radní pro dopravu David Šťastný (SOCDEM).
Starosta Hluboké nad Vltavou Tomáš Jirsa (ODS) uvedl, že lávka byla součástí rozvojové studie města, kterou připravil Atelier 8000. „Jedna varianta byla, že by nás Povodí Vltavy pustilo přes jez, kde je taková úzká lávka. Jednou nebo dvakrát za rok nás tudy pustí, ale není možné to mít otevřené celoročně a každý den,” uvedl Jirsa.
Stavba by měla trvat zhruba šest měsíců. Podle projektanta Hynka Brázdy bude technicky náročné umístění lávky. „Je to téměř sto metrů dlouhá celoocelová lávka, která bude působit lehkým a elegantním dojmem. Nejnáročnější věcí bude její montáž, která by měla probíhat i pomocí největšího jeřábu v České republice. Zhotovitel tedy uvedl, že se ještě zvažuje jiná varianta, tak uvidíme, jakou cestou se nakonec vydá,” popsal Brázda. Pro transport jeřábu je potřeba 15 kamionů, další kamiony by pak přivezly závaží pro jeřáb. Jen jeho samotná stavba zabere tři dny.
Zhotovitelem je společnost Metrostav. Podle ředitele Martina Staška je ve hře varianta, že by se lávka postavila pomocí pontonů. „Celá lávka se natáhne na pontony po kolejnicích a následně se umístí na přesné místo,” popsal Stašek. Náklady na výstavbu lávky jsou 80 milionů korun. Dotace z Integrovaného regionálního operačního programu a Státního fondu dopravní infrastruktury pokryje 85 procent částky, zbytek uhradí Hluboká z městského rozpočtu.
Při výstavbě lávky dělníci opraví také pravobřežní cyklostezku, kterou poškodily podzimní povodně. Náklady na opravu se pohybují kolem půl milionu korun. Na lávku pak naváže další projekt, výstavba cyklostezky, která povede přímo do Zámostí pod mostem a povede podél průmyslové zóny. Cyklostezka by měla být hotová také do půl roku a investice je osm milionů korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
„se lidé budou moc vyhnout nebezpečnému silničnímu mostu“ - Ten most má po obou stranách chodníky. Co je na něm nebezpečného?
Cyklistika po chodníku nesmí jet. A na silnici je fakt provoz.
Promiňte, ale píšete nesmysly. Téměř celá cyklostezka Rožmberského dědictví z Kolného na Hlubokou (s výjimkou úseku 300 metrů) je vedena po silnici 146. Cyklista jede po silnici 9,3 km, na čemž se s novým mostem nic zásadního nezmění. Zkrácením 9,3 km o 80 metrů (stávající most) nic bezpečnosti nepřináší. Navíc nyní cyklista prostě těch 80 metrů pokračuje ve stejném pruhu, ve kterém jel už 9 km, zatímco nově bude muset tuto silnici, kde je podle vás „fakt provoz“, příčně překonat, aby se na nový most dostal.
Mně spíš přijde nesmyslné argumentovat cyklostezkou Rožmberského dědictví z Kolného na Hlubokou. Kolik cyklistů po ní jede v porovnání se stezkami po obou březích Vltavy z ČB na Hlubokou? 1 ku 1000? A to nemluvím o rodinách s dětmi. Výborný argument ????. Já po tom mostě jezdím na kole často, moc příjemné to není. A pro nezkušené cyklisty nebo děti to opravdu není bezpečné. A málokdo z kola sleze a po chodníku jej tlačí.