Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Jižní Čechy zažily dle statistik historicky nejúspěšnější turistické první pololetí

PR článek

Za první pololetí 2025 navštívilo jižní Čechy v dlouhodobém sledování historicky nejvíce hostů, a to téměř půl milionu návštěvníků. Ti zde strávili od ledna do června 1,15 milionů nocí. Svědčí o tom oficiální údaje vydané tento týden Českým statistickým úřadem.

V porovnání s ostatními kraji je Jihočeský kraj na 3. místě v počtu hostů (za Prahou a Jihomoravským krajem). Nicméně v počtu přenocování domácích návštěvníků jižním Čechám náleží 1. příčka. Domácí návštěvníci za první polovinu roku tvořili přibližně 71,5 %.

„V těchto pozitivních číslech se projevilo rovněž uspořádání celé řady mezinárodních akcí nejen celostátního, ale evropského či dokonce světového rozměru – ať už mistrovství světa v hokeji žen, mistrovství světa v muškaření, světový sraz motorkářů Indian, či další sportovní, kulturní, automobilové či městské eventy pro veřejnost. Z hlediska cestovního ruchu se ukazuje, jak je důležitá ze strany Jihočeského kraje podpora právě těchto eventů, které vykrývají případný pokles návštěvnosti v oblasti individuální turistiky,“ uvedla Lucie Kozlová, náměstkyně hejtmana Jihočeského kraje.

V rámci zahraniční návštěvnosti jsou zaznamenány historicky nejvyšší návštěvnosti především u hostů ze sousedních zemí (Německo 55,5 tisíc hostů, Rakousko necelých 29 tisíc a Slovensko 17 tisíc). V počtu přenocování je tento trend obdobný (Německo – 132 tisíc nocí, Rakousko 50,2 tisíc nocí, Slovensko 35 tisíc nocí). I některé další blízké země zaznamenaly historicky nejvyšší nárůst návštěvnosti (Polsko, Maďarsko, ale i např. Nizozemsko). Asijské trhy potvrdily také rostoucí trend a ačkoliv se výpadek po pandemii Covid-19 vrací pozvolna, začíná významně růst návštěvnost z Taiwanu (21,2 tisíc hostů) a Jižní Koreji (15,7 tisíc hostů), či Číny (13,5 tisíc). Nejdelší průměrný počet přenocování tradičně patří Nizozemcům, kteří zde strávili v průměru 3,1 noci za pobyt.

„Jihočeská centrála cestovního ruchu nyní propaguje Jihočeský kraj v zahraničí již v osmi jazykových mutacích na tradičních sociálních sítích a webové stránce jižních Čech. Dříve spíše doplňková aktivita, spolupráce s influencery, ale nabývá stále větší rezonance a pečlivý tematický výběr zahraničních influencerů přináší stále rostoucí počet zhlédnutí a reakcí právě u doporučení od individuálních odborníků. Dalším rostoucím segmentem je propagace konferenční a kongresové turistiky, popř. pomoc při organizaci firemních akcí,“ doplňuje Petr Soukup, ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu.

Hodnocení článku

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Jihočeský kraj, cestovní ruch, Německo, Rakousko, Slovensko, Praha, Jihomoravský kraj, Indian, Lucie Kozlová, Polsko

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.