Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekDnes, 09:30
Za první pololetí 2025 navštívilo jižní Čechy v dlouhodobém sledování historicky nejvíce hostů, a to téměř půl milionu návštěvníků. Ti zde strávili od ledna do června 1,15 milionů nocí. Svědčí o tom oficiální údaje vydané tento týden Českým statistickým úřadem.
V porovnání s ostatními kraji je Jihočeský kraj na 3. místě v počtu hostů (za Prahou a Jihomoravským krajem). Nicméně v počtu přenocování domácích návštěvníků jižním Čechám náleží 1. příčka. Domácí návštěvníci za první polovinu roku tvořili přibližně 71,5 %.
„V těchto pozitivních číslech se projevilo rovněž uspořádání celé řady mezinárodních akcí nejen celostátního, ale evropského či dokonce světového rozměru – ať už mistrovství světa v hokeji žen, mistrovství světa v muškaření, světový sraz motorkářů Indian, či další sportovní, kulturní, automobilové či městské eventy pro veřejnost. Z hlediska cestovního ruchu se ukazuje, jak je důležitá ze strany Jihočeského kraje podpora právě těchto eventů, které vykrývají případný pokles návštěvnosti v oblasti individuální turistiky,“ uvedla Lucie Kozlová, náměstkyně hejtmana Jihočeského kraje.
V rámci zahraniční návštěvnosti jsou zaznamenány historicky nejvyšší návštěvnosti především u hostů ze sousedních zemí (Německo 55,5 tisíc hostů, Rakousko necelých 29 tisíc a Slovensko 17 tisíc). V počtu přenocování je tento trend obdobný (Německo – 132 tisíc nocí, Rakousko 50,2 tisíc nocí, Slovensko 35 tisíc nocí). I některé další blízké země zaznamenaly historicky nejvyšší nárůst návštěvnosti (Polsko, Maďarsko, ale i např. Nizozemsko). Asijské trhy potvrdily také rostoucí trend a ačkoliv se výpadek po pandemii Covid-19 vrací pozvolna, začíná významně růst návštěvnost z Taiwanu (21,2 tisíc hostů) a Jižní Koreji (15,7 tisíc hostů), či Číny (13,5 tisíc). Nejdelší průměrný počet přenocování tradičně patří Nizozemcům, kteří zde strávili v průměru 3,1 noci za pobyt.
„Jihočeská centrála cestovního ruchu nyní propaguje Jihočeský kraj v zahraničí již v osmi jazykových mutacích na tradičních sociálních sítích a webové stránce jižních Čech. Dříve spíše doplňková aktivita, spolupráce s influencery, ale nabývá stále větší rezonance a pečlivý tematický výběr zahraničních influencerů přináší stále rostoucí počet zhlédnutí a reakcí právě u doporučení od individuálních odborníků. Dalším rostoucím segmentem je propagace konferenční a kongresové turistiky, popř. pomoc při organizaci firemních akcí,“ doplňuje Petr Soukup, ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám