Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekDnes, 09:30
Kontaktní centrum v Českých Budějovicích je místo, kde nachází pomoc lidé žijící na ulici nebo v provizorních podmínkách a především ti, kteří jsou závislí. Je vstupní branou do systému podpory a nabízí odborné služby zdarma potřebným. Zařízení, které provozuje nezisková organizace PREVENT 99, slaví patnáct let své existence.
„Patnáct let stojíme po boku lidí bojujících se závislostí na drogách a alkoholu a těch, kteří často zůstávají na okraji zájmu společnosti. Jsme tu pro ně. Bez předsudků, bez moralizování. Nabízíme jim pomoc, když ji potřebují,“ říká sociální pracovník a zástupce vedoucího českobudějovického Kontaktního centra PREVENT Roman Vávra.
Kontaktní centrum poskytuje sociální poradenství, krizovou intervenci, hygienický servis, přístup k telefonu i internetu, základní zdravotní péči, a především bezpečný prostor pro rozhovor. „Zároveň naše klienty propojujeme s dalšími službami – s terénními programy, zdravotními službami, ambulantními i pobytovými léčebnami nebo ubytovacími zařízeními. Pomáháme lidem najít cestu zpět do společnosti,“ vysvětluje Roman Vávra.
Každý rok navštíví nebo kontaktuje zařízení několik stovek klientů, kteří často žijí na hraně fyzických i psychických sil. Za patnáct let fungování centra pracovníci zprostředkovali více než 228 104 kontaktů.
„Jsme svědky tvrdé reality, ale i malých a často velmi zásadních posunů jako je první krok do detoxu, návrat k rodině, vyřízení dokladů, přespání v bezpečí, zklidnění krize. Takových příběhů máme řadu. A víme, že ne každý končí dobře. Ale každý kontakt má smysl. Každý kontakt může být začátkem změny,“ přibližuje práci v kontaktním centru Roman Vávra.
To, že služby kontaktního centra pomáhají, dokazuje i příběh klientky paní L. Byla závislá na pervitinu a přála si své dítě získat zpět do péče. Díky intenzivním rozhovorům a motivování ze strany pracovníků kontaktního centra postupně během roku omezila a následně zcela opustila návykovou látku. Časem si sehnala práci a dočasné ubytování. „Díky usilovné snaze a práci na sobě se jí nakonec podařilo dostat dítě zpět do střídavé péče. Dnes nás paní L. přijde jednou za čas navštívit a pochlubit se, jak se jí daří,“ říká Roman Vávra a dodává: „Naše práce není o rychlých výsledcích. Je o vztahu, respektu a trpělivosti. O tom, být někomu oporou i ve chvílích, kdy to sám vzdává. Budějovické kontaktní centrum je tady už patnáct let a doufáme, že tu bude dál. Protože každý člověk má právo na důstojnost. A každý má šanci na nový začátek.“
Kontaktní centrum PREVENT v Českých Budějovicích provozuje nezisková organizace PREVENT 99.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám