Opravdu nevšední závod odstartoval v pátek večer z budějckého náměstí. Namísto kvílících gum a vysoké rychlosti ho charakterizovala spíše velká pohoda a dobrá nálada. Kdo si nechal start ujít, musí litovat, k vidění totiž bylo opravdu mnoho. Přes osmdesát nádherný převážně historických vozů se vrhlo na 144 km dlouhou cestu, při které rozdávaly radost všude, kde se objevily.
Posádky se na náměstí Přemysla Otakara II. začaly sjíždět už kolem třetí odpolední hodiny, a kolemjdoucí tak ještě před startem mohli obdivovat krásná auta, která v běžném provozu často k vidění nejsou. Velký zájem jevily především děti, ale pohled na naleštěné kapoty samozřejmě potěšil i jejich rodiče. „Nejvíc se mi líbí ta červená Felicie, řeknu tátovi, aby mi jí koupil,“ neskrýval radost jeden z menších diváků. To hlavní ale teprve mělo přijít.
Těsně před šestou hodinou se první auta začala řadit na start. Kolem korza se brzy začaly hromadit davy lidí. Jako první se na trať vrhl František Fošum s Tomášem Musilem ve voze MG TD z roku 1953. Následovaly další a největší pozornost na sebe strhl nejspíš Cadillac Coupé DeVille z roku 1958 s americko-českou posádkou. „Auta se mi líbí, ale jsou krásná nejen na pohled. Hrozně hezky to tu voní,“ liboval si jeden z diváků stojící v první řadě.
Závodníci se na náměstí ještě vrátili. Trasa závodu je totiž do centra Budějc přivedla zpět. Přibližně kolem půl osmé začala přes náměstí projíždět první z aut. Zajímavé bylo, že některé posádky se na rohu u Krajinské ulice otáčely a vracely se zpět, jiné pokračovaly dále kolem radnice. Každopádně v tuto dobu je už žádné davy nevítaly a řidiči si museli dávat pozor i na náhodné chodce mnohdy v počáteční fázi opilosti. Žádná kolize se naštěstí neudála.
Foto Jaroslav Pešek
Napsal Jaroslav Pešek a Aleš Skok
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.