Statutární město České Budějovice zaštiťuje plánování sociálních služeb pro všechny obce bývalého okresu. Nyní se k této problematice vyjadřují starostové, kteří tak mohou ovlivnit nabídku služeb pro své občany v nadcházejících letech.
Všech osmasedmdesát starostů obcí patřících do správního obvodu města České Budějovice obdrželo v minulých dnech první výsledky činnosti pracovních skupin, které zpracovávají nový Rozvojový plán sociálních služeb na období let 2013 až 2018.
„Obce tak mohou do plánu zahrnout aktuální požadavky a potřeby svých občanů,“ říká náměstek primátora Petr Podhola s tím, že obce mají povinnost sociální služby buďto zajišťovat, nebo alespoň poskytnout základní informace a přehled o těchto službách v nejbližším okolí.
Město také v nedávné době uspořádalo, spolu se zástupci Krajského úřadu Jihočeského kraje, informační setkání. To mělo ozřejmit průběh plánování a představit komplexní nabídku sociálních služeb ve městě a jeho okolí.
„Bohužel jsme ale zaznamenali, že starostové mají jen minimální zájem a komunikace s nimi je v tomto ohledu opravdu špatná. Chápeme, že obce řeší řadu místních problémů, které považují za důležitější, přesto ale chceme, aby dokázali svým občanům v případě potřeby pomoci a na dané služby je alespoň odkázat. Zapojením se do plánování mohou zároveň hájit zájmy místních lidí,“ komentuje průběh setkání koordinátorka Šárka Kovárnová.
Každoročně město vydává strukturovanou brožurku s kontakty a aktuálními informacemi ze sociální oblasti, kterou vždy zasílá i starostům a zdarma je k vyzvednutí na odboru sociálních věcí.
Rozvojový plán sociálních služeb je spolufinancován z Evropské unie, Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR.
Napsala Jitka Welzlová
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.