Některým zákazníkům energetické společnosti E.ON dorazily v minulých dnech do e-mailové schránky výzvy s požadavkem na doplacení dlužné částky za odběr elektřiny s hrozbou, že pokud tak zákazník neučiní, může být dluh navýšen o úroky z prodlení.
„Tato výzva pochopitelně nepochází od nás. Upozorňujeme proto naše zákazníky, aby na ni vůbec nereagovali,“ apeluje tiskový mluvčí E.ON Vladimír Vácha s tím, že se společnost pravděpodobně obrátí na orgány činné v trestním řízení.
Doslovné znění jedné z výzev
„Vážený zákazníku do dnešního dne tj. 7. 11. 2013 jsme neobdrželi doplatek za elektřinu. Váš nedoplatek k dnešnímu dni činí 219 Kč. Prosíme o okamžité uhrazení, aby nedošlo k navýšení částky z prodlení. Váš E.ON.“
Pro bankovní převod nabízejí podvodníci čtyři účty pod stejným číslem, jen s jiným kódem bankovního domu. Jako variabilní symbol pro platbu uvádějí číslo 736608717. Adresa, ze které jsou maily rozesílány, je eon.pohledavky@gmail.com.
„Upomínky z oddělení z managementu pohledávek odcházejí výhradně korespondenční cestou pro zákazníky z řad domácností a podnikatelů. Jen u velkoodběrů dochází k upomínání formou emailu,“ zdůraznil vedoucí zákaznické linky společnosti E.ON Tomáš Rokos.
Tisková zpráva
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Možná by stačilo, kdyby Vácha oznámil, že e.on posílá své maily ze SVÉHO mailu @eon.cz a ne z nějakého veřejného gmail.com jako Pepek Vyskoč natěrač a břichomluvec. Většina větších firem má svůj firemní mail a neposílá nic z nějakého servru pro veřejnost.