Statika Mercury je v pořádku, ujišťuje provozovatel budovy

Už několik měsíců je omezen provoz na střeše budovy Dopravně-obchodního centra Mercury, která slouží jako autobusové nádraží. Důvodem jsou stále probíhající sanační práce vadných prefa hlavic a dilatací ve druhém nadzemním podlaží. Bezpečnost ale prý není nijak ohrožena.

Stavební práce znepokojují nejednoho návštěvníka Mercury. Otřesy způsobené jízdou autobusů jsou podle ohlasů veřejnosti cítit až v přízemí budovy, v prosinci loňského roku byly ve druhém nadzemním podlaží podepřeny stropní desky a nedávno v prostorách tamního bowlingu prý dokonce odpadl i kus zdi.

Budějcká Drbna proto požádala o vyjádření vedení společnosti CB - MERCURY CENTER, v jakém stavu budova v současné době je a zda není ohrožena bezpečnost návštěvníků. Vlastník a provozovatel centra však vydal pouze aktualizované tiskové prohlášení z 28. ledna 2014, ve kterém je mimo jiné uvedeno to, co se psalo již 1. října 2013 - že při pravidelných prohlídkách stavby před několika měsíci zjistil vady prefa hlavic a dilatací.

„Tyto vady byly řádně reklamovány u generálního dodavatele stavby, společnosti SKANSKA a.s. Vady byly bezodkladně po jejich zjištění provizorně sanovány, v souvislosti s probíhající sanací byl omezen provoz na autobusovém nádraží na střeše budovy,“ stojí v oficiálním vyjádření.

Přestože mezi veřejností se šíří neověřené informace o tom, že chyba se stala již při konstrukci novostavby, kdy bylo betonováno za nevyhovujících teplot, šetření stavebního úřadu budějckého magistrátu, které proběhlo 9. října loňského roku, potvrdilo, že stavba je bezpečná a je možno ji bezpečně i nadále užívat, ovšem je nutné provést již zmíněné sanační práce. Tuto skutečnost potvrdil i statik Pavel Kaštánek.

„SKANSKA provádí lokální sanační práce ve druhém nadzemním podlaží Dopravně-obchodního centra Mercury pod dozorem příslušného stavebního úřadu a odborného technického dozoru zajištěného společností CB - MERCURY CENTER. V důsledku takových prací pak dochází rovněž k úpravě provozu autobusového nádraží tak, aby neprobíhal v místech provádění prací,“ dodává provozovatel ve svém tiskovém prohlášení.

Budějcká Drbna dokonce zaslechla zvěsti o tom, že při sanačních pracích před Vánoci byl pádem stropní desky zraněn 22letý brigádník. Vedení centra ale už tehdy reagovalo rezolutně: „Kategoricky odmítáme jakékoliv spekulace o pádu stropní desky. Sanační práce jsou prováděny standardně a nedošlo při nich k žádnému zranění pracovníků podílejících se na sanaci.“

Podle dostupných informací by měly sanační práce objektu skončit do konce letních prázdnin.

Stavba Mercury centra byla zahájena v roce 2005 a dokončena o rok později na zastavěné ploše 12 621 metrů čtverečních. Autorem projektu budovy je zesnulý českobudějovický architekt Jiří Střítecký z Atelieru 8000, samotnou stavbu měla na starosti již zmíněná akciová společnost SKANSKA.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Dopravně-obchodního centra Mercury, Mercury centrum, České Budějovice, statika, sanační práce, vady prefa hlavic a dilatací, autobusové nádraží, Skanska, Drbna.cz, Jiří Střítecký, Vánoce

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.