Regenerace by se v letošním roce měla dočkat zbývající část sídliště Máj v Českých Budějovicích, na kterou zatím ještě nepřišla řada. Na práce za 57 milionů korun bez daně město peníze nemělo, díky prostředkům ze strukturálních fondů Evropské unie by ale měly odstartovat ještě v roce 2014.
Rada města v závěru ledna schválila záměr vypsání veřejné zakázky právě na Úsek 02, který řeší prostor mezi Penny Marketem a budovou České pošty v ulici Antonína Barcala, dále park za sídlem Okresní správy sociálního zabezpečení a také uměle navršený kopec kolem hostince. Západní (a částečně i severní) hranici úseku tvoří parkoviště a řada panelových domů ulice Václava Volfa.
„Je to poměrně velká a zároveň drahá část rekonstrukce. Přepokládaná částka výběrového řízení, které vypíšeme nejdříve na konci února, bude 57 milionů korun bez daně,“ uvedl náměstek budějckého primátora Kamil Calta s tím, že město už má na regeneraci této části sídliště stavební povolení.
Májští se dočkají například svažitého parčíku za budovou sociálky a širokého chodníku s cyklostezkou. To všechno by mělo plynule přejít do takzvaného Centrálního parku, který tvoří zelené centrum Máje táhnoucí se od jihu až k ulici Evžena Rošického.
Velkým lákadlem pro obyvatele sídliště by mohlo být univerzální asfaltobetonové hřiště na volejbal nebo nohejbal, lezecká stěna, zavěšené a pružinové houpačky, klouzačky či jiné dětské atrakce. To by mělo vyrůst vedle budovy OSSZ. Plánuje se také obnova chodníků a veřejného osvětlení.
„Jako město jsme uvažovali, že se do této etapy kvůli její finanční náročnosti s vlastními prostředky pouštět nebudeme. V rámci Integrovaného plánu rozvoje města nám ale ještě zbývá vyčerpat kolem 35 milionů, a tak jsme museli relativně rychle zareagovat a tento projekt jsme tam přihlásili,“ popsal průběh jednání s Regionální radou ROP Jihozápad 1. náměstek primátora Miroslav Joch.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Jen aby to nedopadlo jako ta část v ulici Chocholy. Když opomeneme půlroční zpoždění akce, můžeme si užívat: Na část "zregenerovaných" parkovišť lze bezpečně zajet pouze offroadem, an jsou jaksi výše než je zvykem (a říká norma), část obyvatel musí s košem přes silnici, mezi parkovacími místy jsou stromy, které mohly klidně vyrůstat ve středovém pádu, který dělí původní a nové parkoviště. Počet míst, zabraných stromy, odpovídá kapacitě čtvrtého, podélného parkovacího pásu. Více než půlmetrový výškový rozdíl mezi původní komunikací a její novou částí u opičích (drátěných) klecí na kontejnery (taky moc pěkné :-) ) a šikana při odbočování z ulice U Rozvodny se jeví také jako pozoruhodný opus pro zkvalitnění dopravy v místě. Ale ono se to prý původně nevědělo, jak praví jiný zastupitel (Calta), a pokud na to město dá další peníze, možná to do května nějak opraví...