Spolupráce Dolního Rakouska a Jihočeského kraje zlepší dopravu mezi oběma regiony

Společný jihočesko-dolnorakouský projekt Interregionální mobilita – mobilita bez hranic zlepší dopravní propojení a komfort mezi oběma regiony. Hejtman Jihočeského kraje Jiří Zimola (ČSSD) řekl v úterý agentuře, že jeden z výstupů, dopravní značení, se dokončil během loňska.

Pozorní řidiči si mohli všimnout, že se v průběhu minulého roku výrazně zlepšilo dopravní značení bližších i vzdálenějších cílů na obou stranách hranice mezi Jihočeským krajem a Dolním Rakouskem. Jak informoval hejtman Zimola, jde o jeden z dílčích výstupů česko-rakouského projektu Interregionální mobilita – mobilita bez hranic. U zrodu projektu stál ještě jako starosta Nové Bystřice.

Projekt, jehož vedoucími partnery jsou Jihočeská Silva Nortica a Projektverein Waldviertel, získal finanční podporu Evropské unie a bude hotový na jaře tohoto roku. Pro oba regiony má velký význam Studie rozvoje dopravy a dopravní infrastruktury do roku 2025. Obsahuje podrobný návrh společných investičních, dopravně-technických, organizačních i marketingových opatření včetně nákladů na jejich realizaci a posouzení možnosti financování. Mezi již realizované patří například nový autobusový koncept v oblasti Waldviertel, zlepšení železničního spojení České Budějovice - České Velenice s návazností přímými vlaky do Vídně.

„Za důležité považuji, že výstupy studie jsme konzultovali s obcemi v příhraniční oblasti a respektují jejich náměty a připomínky. Nyní bude následovat projednání závěrečných doporučení v radě kraje, která stanoví úkoly v naší působnosti a doporučí realizaci dalším dotčeným složkám státu,“ řekl hejtman Zimola.

Obyvatelé i návštěvníci česko-rakouského příhraničí se tak mohou těšit na rozšíření počtu silničních přechodů pro motorová vozidla o sedm vybraných míst, mezi něž patří například Šejby, Pohoří na Šumavě nebo Chlum u Třeboně. Obcím by měl pomoci rovněž převod místních komunikací ke státní hranici, které mají na rakouské straně pokračování zemskou silnicí, mezi silnice III. třídy, tedy do správy a údržby kraje. Ve veřejné dopravě se připravuje pravidelné víkendové spojení autobusy mezi městy Zwettl, Raabs a Dobersberg na rakouské straně a Slavonice, Telč na české straně, které by mělo být zahájeno na podzim tohoto roku.
"V jednání jsou i další náměty zaměřené na rozvoj cestovního ruchu, zejména pravidelné spojení Gmünd - Třeboň - České Budějovice s možností prodloužení do Hluboké nad Vltavou, možnost rozšíření cyklobusů, skibusů či zavedení lázeňských autobusů. Podle finančních možností kraje bude pokračovat výstavba parkovišť a odpočívadel v navržených lokalitách," dodal Zimola.

Jihočeský kraj bude podporovat zpracování rozvojových projektů pro menší přeshraniční území, jejichž součástí bude rozvoj nových aktivit, podnikání a cestovního ruchu, veřejné dopravy a dopravní infrastruktury. S rakouskou stranou byly pro další spolupráci vybrány čtyři mikroregiony, Novohradské hory, Vitorazsko, Novobystřicko a Podyjí, které by pro rozvoj česko-rakouského příhraničí mohly využívat prostředky EU i po roce 2013.


Dobrin Stojcev

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Jihočeský kraj, projekt, Jiří Zimola, Rakousko, ČSSD, Evropská unie, Dolní Rakousy, České Budějovice, Nová Bystřice, Vitorazsko

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.