středa 26. února 2020 Dorota

Spolupráce Dolního Rakouska a Jihočeského kraje zlepší dopravu mezi oběma regiony

Společný jihočesko-dolnorakouský projekt Interregionální mobilita – mobilita bez hranic zlepší dopravní propojení a komfort mezi oběma regiony. Hejtman Jihočeského kraje Jiří Zimola (ČSSD) řekl v úterý agentuře, že jeden z výstupů, dopravní značení, se dokončil během loňska.

Pozorní řidiči si mohli všimnout, že se v průběhu minulého roku výrazně zlepšilo dopravní značení bližších i vzdálenějších cílů na obou stranách hranice mezi Jihočeským krajem a Dolním Rakouskem. Jak informoval hejtman Zimola, jde o jeden z dílčích výstupů česko-rakouského projektu Interregionální mobilita – mobilita bez hranic. U zrodu projektu stál ještě jako starosta Nové Bystřice.

Projekt, jehož vedoucími partnery jsou Jihočeská Silva Nortica a Projektverein Waldviertel, získal finanční podporu Evropské unie a bude hotový na jaře tohoto roku. Pro oba regiony má velký význam Studie rozvoje dopravy a dopravní infrastruktury do roku 2025. Obsahuje podrobný návrh společných investičních, dopravně-technických, organizačních i marketingových opatření včetně nákladů na jejich realizaci a posouzení možnosti financování. Mezi již realizované patří například nový autobusový koncept v oblasti Waldviertel, zlepšení železničního spojení České Budějovice - České Velenice s návazností přímými vlaky do Vídně.

„Za důležité považuji, že výstupy studie jsme konzultovali s obcemi v příhraniční oblasti a respektují jejich náměty a připomínky. Nyní bude následovat projednání závěrečných doporučení v radě kraje, která stanoví úkoly v naší působnosti a doporučí realizaci dalším dotčeným složkám státu,“ řekl hejtman Zimola.

Obyvatelé i návštěvníci česko-rakouského příhraničí se tak mohou těšit na rozšíření počtu silničních přechodů pro motorová vozidla o sedm vybraných míst, mezi něž patří například Šejby, Pohoří na Šumavě nebo Chlum u Třeboně. Obcím by měl pomoci rovněž převod místních komunikací ke státní hranici, které mají na rakouské straně pokračování zemskou silnicí, mezi silnice III. třídy, tedy do správy a údržby kraje. Ve veřejné dopravě se připravuje pravidelné víkendové spojení autobusy mezi městy Zwettl, Raabs a Dobersberg na rakouské straně a Slavonice, Telč na české straně, které by mělo být zahájeno na podzim tohoto roku.
"V jednání jsou i další náměty zaměřené na rozvoj cestovního ruchu, zejména pravidelné spojení Gmünd - Třeboň - České Budějovice s možností prodloužení do Hluboké nad Vltavou, možnost rozšíření cyklobusů, skibusů či zavedení lázeňských autobusů. Podle finančních možností kraje bude pokračovat výstavba parkovišť a odpočívadel v navržených lokalitách," dodal Zimola.

Jihočeský kraj bude podporovat zpracování rozvojových projektů pro menší přeshraniční území, jejichž součástí bude rozvoj nových aktivit, podnikání a cestovního ruchu, veřejné dopravy a dopravní infrastruktury. S rakouskou stranou byly pro další spolupráci vybrány čtyři mikroregiony, Novohradské hory, Vitorazsko, Novobystřicko a Podyjí, které by pro rozvoj česko-rakouského příhraničí mohly využívat prostředky EU i po roce 2013.


Dobrin Stojcev

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.