pátek 18. června 2021 Milan

„Strojvedoucí asi nedělal to, co měl!“ tvrdí odborník

Už dopoledne vás Budějcká Drbna informovala o tom, že nechybělo mnoho a u Hluboké nad Vltavou mohlo v úterý večer dojít k neštěstí. Nepříjemná událost se stala na železniční trati kolem 19. hodiny, když rychlík mířící z Prahy do jihočeské metropole přejel návěstidlo s rozsvíceným signálem pro zastavení. Spojili jsme se proto s člověkem, který událost na místě vyšetřoval.

ČTĚTE: Rychlík do Budějc uvízl u Hluboké nad Vltavou, strojvedoucí nezastavil na signál STŮJ!

Jaromír Kacerovský pracuje u Správy železniční dopravní cesty jako vrchní inspektor. Informace se nám tedy podařilo získat z první ruky. „Strojvedoucí říká, že signál viděl a chtěl zastavit, nicméně se mu to nepovedlo, a to i přes to, že brzdil. Jako důvod uvedl špatné adhezní podmínky, tedy spadané listí, písek a podobně. Jestli to tak doopravdy bylo, to nemůžu v současné době potvrdit,“ řekl Budějcké Drbně ve středu Kacerovský.

Zároveň uvedl, že na místě přezkoušel brzdy vlaku, které byly podle jeho slov v pořádku. „Jelikož jsme na místě vyloučili technickou závodu, nadřízenému strojvedoucího jsem doporučil stáhnout jej ze služby. Vypadá to, že za kniplem nedělal to, co měl. Trochu nám tedy zkomplikoval život, místo toho, aby řekl, že je hlupák a nebrzdil včas. Každopádně necháme vozům ještě jednou prohlédnout stav brzdového ústrojí,“ zmínil Jaromír Kacerovský. „Než jsem z Plzně na místo dorazil, byli tam už tři strojvedoucí. Mezi sebou se pak poradí a jejich výpovědi podle toho vypadají - necítí se nijak zainteresovaní. Z mého pohledu je to ale jako na silnici: Nepřizpůsobil rychlost stavu a povaze vozovky,“ dodal inspektor.

Odborník ještě prozradil, že kromě technického stavu soupravy nechá ještě jednou přeměřit dohlednost návěstidel, která mohla mít vliv na začátek brzdění. „Kromě toho ještě budou stažena data z lokomotivy, která má elektronický rychloměr. Zpětně by mělo jít dohledat, kdy v porovnání s kilometráží začal strojvedoucí brzdit. To ale bude chvilku trvat,“ řekl Kacerovský. „Všechno musíme přezkoumat, než řekneme: ´Ne, ty kecáš!´ Nechci člověka odsuzovat na první pohled, protože takové zjištění neprospěje nejen jeho profesnímu, ale také osobnímu životu, když přijde o práci.“

Celá událost mezi Dobřejovicemi a Chotýčany nakonec dobře dopadla. Kromě otrávených cestujících a mírného zpoždění dalších vlaků neměla žádné vážnější následky. „Naštěstí se vlak zastavil v místě, kde k námezníku v souběhu dvou traťových kolejí chybělo ještě 149 metrů. Vlaky okolo projíždět mohly, takže kromě přemístění cestujících náhradní autobusovou dopravou nabíraly vlaky zpoždění jen pomalou jízdou kolem stojící soupravy, aby někoho nepřejely. Provoz na trase České Budějovice – Praha se tedy nezastavil,“ uzavřel Jaromír Kacerovský.

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.