V Českých Budějovicích ve čtvrtek slavnostně začala rekonstrukce železniční trati do Nemanic. Délka úseku je 2,62 kilometru a je součástí IV. železničního tranzitního koridoru, řekl novinářům Pavel Habarta pověřený řízením Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která je investorem.
Slavnostně začala významná stavba v rámci modernizace evropské železniční sítě s názvem „Modernizace trati České Budějovice – Nemanice I“. Projekt je součástí IV. železničního tranzitního koridoru na trati České Velenice - České Budějovice - Plzeň.
Z mezinárodního hlediska je stavba "Modernizace trati České Budějovice - Nemanice I" součástí sítě nadnárodních železničních magistrál podle mezinárodních Dohod AGTC a AGC. Z hlediska vnitrostátního je úsek součástí IV. tranzitního železničního koridoru, který zahrnuje úsek tratí z Děčína přes Prahu a České Budějovice do Horního Dvořiště.
Železniční stanice České Budějovice tvoří centrální bod železniční sítě Jihočeského kraje s vazbami jak do vnitrozemí k sousedním střediskům osídlení regionálního významu, tak do sousedního Rakouska. „Výsledkem modernizace bude zvýšení traťové rychlosti a bezpečnosti provozu. To nastane zejména vybudováním nových a úpravou stávajících zabezpečovacích a sdělovacích zařízení a zrušením nebo úpravou úrovňových silničních přejezdů. Rekonstrukcí nástupišť a zajištěním přístupu pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace se zvýší kvalita přepravy cestujících,“ uvedl Pavel Habarta.
Stavba "Modernizace trati České Budějovice - Nemanice I" zahrnuje také rekonstrukci železniční stanice České Budějovice kromě jižní části. Rekonstrukci projde také Severní zastávka. "Cestující se mohou těšit na nové bezbariérové přístupy včetně výtahů a nástupišť ve výšce 550 milimetrů nad temenem kolejnice pro snadnější výstup a nástup. Chybět nebudou nové informační a navigační systémy. Nejvýznamnější změnou na traťovém úseku České Budějovice - Nemanice je zejména zdvoukolejnění úseku přes nadjezdy ulic Skuherského a Pekárenská," dodal Habarta.
Kolejové uspořádání severní části osobního nádraží železniční České Budějovice umožňuje v hlavních kolejích zvýšit traťovou rychlost na 100 kilometrů v hodině, v opačném směru se v tomto úseku uvažuje o šedesátce. Další navazující úsek umožní rychlost 120 kilometrů v hodině a dále až 140 kilometrů v hodině.
Stavba je v rámci Operačního programu Doprava financovaná z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury. Projekt „Modernizace trati České Budějovice – Nemanice I“ je navržený ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti. "Příspěvek EU na tuto stavbu může činit až 71,20 procenta, tedy přibližně 633 373 000 korun," doplnil Habarta.
Autor: Dobrin Stojcev
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám