V Českých Budějovicích slavnostně začala rekonstrukce železniční trati do Nemanic

V Českých Budějovicích ve čtvrtek slavnostně začala rekonstrukce železniční trati do Nemanic. Délka úseku je 2,62 kilometru a je součástí IV. železničního tranzitního koridoru, řekl novinářům Pavel Habarta pověřený řízením Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která je investorem.

Slavnostně začala významná stavba v rámci modernizace evropské železniční sítě s názvem „Modernizace trati České Budějovice – Nemanice I“. Projekt je součástí IV. železničního tranzitního koridoru na trati České Velenice - České Budějovice - Plzeň.

Z mezinárodního hlediska je stavba "Modernizace trati České Budějovice - Nemanice I" součástí sítě nadnárodních železničních magistrál podle mezinárodních Dohod AGTC a AGC. Z hlediska vnitrostátního je úsek součástí IV. tranzitního železničního koridoru, který zahrnuje úsek tratí z Děčína přes Prahu a České Budějovice do Horního Dvořiště.

Železniční stanice České Budějovice tvoří centrální bod železniční sítě Jihočeského kraje s vazbami jak do vnitrozemí k sousedním střediskům osídlení regionálního významu, tak do sousedního Rakouska. „Výsledkem modernizace bude zvýšení traťové rychlosti a bezpečnosti provozu. To nastane zejména vybudováním nových a úpravou stávajících zabezpečovacích a sdělovacích zařízení a zrušením nebo úpravou úrovňových silničních přejezdů. Rekonstrukcí nástupišť a zajištěním přístupu pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace se zvýší kvalita přepravy cestujících,“ uvedl Pavel Habarta.

Stavba "Modernizace trati České Budějovice - Nemanice I" zahrnuje také rekonstrukci železniční stanice České Budějovice kromě jižní části. Rekonstrukci projde také Severní zastávka. "Cestující se mohou těšit na nové bezbariérové přístupy včetně výtahů a nástupišť ve výšce 550 milimetrů nad temenem kolejnice pro snadnější výstup a nástup. Chybět nebudou nové informační a navigační systémy. Nejvýznamnější změnou na traťovém úseku České Budějovice - Nemanice je zejména zdvoukolejnění úseku přes nadjezdy ulic Skuherského a Pekárenská," dodal Habarta.

Kolejové uspořádání severní části osobního nádraží železniční České Budějovice umožňuje v hlavních kolejích zvýšit traťovou rychlost na 100 kilometrů v hodině, v opačném směru se v tomto úseku uvažuje o šedesátce. Další navazující úsek umožní rychlost 120 kilometrů v hodině a dále až 140 kilometrů v hodině.

Stavba je v rámci Operačního programu Doprava financovaná z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury. Projekt „Modernizace trati České Budějovice – Nemanice I“ je navržený ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti. "Příspěvek EU na tuto stavbu může činit až 71,20 procenta, tedy přibližně 633 373 000 korun," doplnil Habarta.

Autor: Dobrin Stojcev

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky České Budějovice, Nemanice, rekonstrukce, Správa železniční dopravní cesty, Evropská unie, Plzeň, České Velenice, Praha, Rakousko, Státní fond dopravní infrastruktury

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.