Zahraniční studentské týmy na VŠTE řešily úspěšné podnikání

Tisková zpráva

Přes třicet zahraničních studentů z belgických měst Leuven a Brusel, lotyšské Rigy, nizozemského Rotterdamu, chorvatské Virovitice, polské Wroclawy a ruské Moskvy a Saratova přilákal do Českých Budějovic International Business Week, který se konal na Vysoké škole technické a ekonomické.

Katedra cestovního ruchu a marketingu, spolu s Centrem Informační Společnosti, pro ně připravila manažerskou simulační hru Unisim, patřící mezi moderní nástroje vzdělávání studentů a rozvoje zaměstnanců. Díky ní mají hráči možnost vyzkoušet si a pochopit principy řízení firmy, zvláště marketingu, managementu a ekonomie a působení na virtuálním trhu. 

Pro mezinárodní týmy, do nichž byli studenti zařazeni, a kde se mluvilo výhradně anglicky, to znamenalo připravit si během dvou her obchodní a marketingové strategie, prezentace a vytvářet identitu vlastních firem. Jejich členy byly i dvě Češky z VŠTE. 

„Jedna simulační hra se zaměřila na cestovní ruch, kde bylo cílem získat nejvyšší tržby, zatímco druhá na trh s elektronikou. Zde bylo úkolem maximalizovat parametr EVA, tedy moderní ukazatel rentability Economic Value Added, který v roce 1982 stvořil Joel Stern. Nápad přitom nestojí na „výpočtech“ ukazatele podle vcelku banálního vzorečku, ale na tom, co vlastně znamená a jak a proč ho zlepšovat,“ vysvětluje Petra Martíšková z Katedry cestovního ruchu a marketingu. Ta připravovala zaměření simulačních her a během hraní zároveň týmy koučovala.

V průběhu her studenti vytvářeli vlastní strategii a marketingový mix, zahrnující produkty i ceny, řešili distribuci a komunikaci produktů, které vytvořili. Museli se přitom rozhodnout, jaké zákazníky osloví a vědět, zda a jak zvládnou financování, řízení lidských zdrojů a ustojí tlak konkurence. Souboj o pozice na trhu nakonec nadchl i přihlížející zahraniční učitele, kteří se chtěli do hry rovněž sami zapojit. Což jim protentokrát nevyšlo.

Obě simulační hry měly stejného vítěze - šestičlenný tým, složený ze studentů z Belgie, Nizozemí, Chorvatska, Ruska a České republiky.

„Simulační hra je skvělá v tom, že studentům umožňuje propojit dosavadní znalosti z marketingu, financí a managementu a ve virtuální praxi si vyzkoušet, jak by ve skutečném světě dopadli, jaké důsledky by jejich rozhodnutí měla,“ dodává Petra Martíšková. Oceňuje přitom i výjimečnou příležitost prezentovat a obhajovat studentské návrhy v mezinárodním prostředí. 

„Účastí na akci student získá zápočet volitelného odborného předmětu, ohodnocený 5 ECTS kredity. Za úspěšné splnění IBW studenti obdrží i certifikát od organizátora a zápočet za předmět International Business Week – abroad,“ vysvětluje Alžběta Vokatá Troupová z Úseku zahraničních vztahů VŠTE, že nejde jen o hru a zábavu, ale také studium. Technika proto svým studentům, vyjíždějícím na podobné akce IBW do zahraničí, poskytuje mimořádné stipendium. 

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky VŠTE, podnikání, studenti, zahraničí, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, Moskva, Brusel, Riga, Rotterdam, Saratov, Lovaň, České Budějovice, Virovitica, cestovní ruch

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.