Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekStředa, 4. listopadu 2015, 12:58
Síť soukromých středních škol EDUCAnet, jejíž jedna škola se nachází i v centru Českých Budějovic, se už několik let prezentuje moderní výukou. Ta se vyznačuje jednak používáním moderních technologií - studenti mají místo učebnic a sešitů notebooky či tablety, jednak malým počtem studentů ve třídách a moderními výukovými metodami. Učitelé této sítě moderních škol ale vědí, že technika a internet není všechno. “Snažíme se vzít si z tradiční výuky, nejnovějších metod vzdělávání i alternativních škol to nejlepší a přizpůsobit to naší myšlence moderní školy,” říká ředitelka školy Jaroslava Dědková. Příkladem může být český jazyk.
“Výuce českého jazyka a literatury přikládáme velkou důležitost v obou oborech: gymnáziu i střední odborné škole,” pokračuje ředitelka školy. “Studenti mají 4 hodiny českého jazyka týdně, jednu hodinu věnujeme vždy gramatice a pravopisu, protože zjišťujeme, že současná generace dětí má s gramatikou značné problémy. Navíc k nám do základní i střední školy kvůli individuálnímu přístupu, moderním metodám a elearningu přichází žáci se specifickými poruchami učení či s poruchou autistického spektra,” zakončuje ředitelka školy.
Výuka české gramatiky má tedy v rozvrhu nezastupitelné místo, stejně jako hodina slohu. Na většině škol převládá i dnes tradiční pojetí výuky češtiny. Hodiny českého jazyka pak bývají ve velké většině dějiny literatury, což jsou seznamy spisovatelů a děl, a jednou za čtvrt roku diktát a slohovka. V EDUCAnetu se věnují procvičování českého pravopisu a gramatiky systematicky každý týden, v hodinách slohu a tvůrčího psaní si s vyučujícím studenti čtou profesionální i amatérské texty, společně si o nich povídají, stejně jako poté o vlastních textech a slohovkách.
“Snažíme se, aby na všechno studenti přišli sami, tím se toho totiž nejvíc naučí. Proto například společně rozebíráme novinářské články i texty z odborné literatury, studenti si pak styl takových textů snadno osvojí, “ vysvětluje učitel českého jazyka, “krátké texty píšeme každý týden, větší slohy jednou za tři týdny. Studenti musí být neustále aktivní a něco tvořit, jen tak se naučí napsat kvalitní text, a v úzkém spojení s hodinami gramatiky si tak velice dobře osvojí i pravidla českého pravopisu.”
Styl práce učitelů ještě komentuje ředitelka školy: “Na všechny naše učitele klademe v tomto ohledu vysoké nároky. Musí své výukové metody neustále posouvat kupředu a hledat nové cesty k tomu, jak studenty učit lépe a efektivněji. Výuka češtiny je pouze jedním z příkladů.”
Zda má tato moderní výuka smysl, si můžou učitelé EDUCAnetu ověřit například při pravidelném studentském hodnocení výuky. Každého půlroku je učitel podroben hodnocení svých studentů.
“I když to možná vypadá jako hloupost, je to velmi zajímavá zpětná vazba,” říká učitel českého jazyk. “Čas od času také publikuji své poznatky na stránkách Asociace středoškolských češtinářů a udržuji se tak v neustálém kontaktu se svými zkušenějšími kolegy. Velmi mi to v mé práci pomáhá, protože nejhorší je se zastavit a učit pořád stejně. Ještě větší pokroky se snažíme dělat v hodinách literatury, ale o tom snad jindy,” dodává češtinář.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.