Někdy hraje roli roztržitost, někdy shoda neuvěřitelných náhod .stačí chvíle nepozornosti a ztratíme důležitý doklad nebo věc. Když se to stane, nejdůležitější je neztratit hlavu. Jak minimalizovat následky ztrát, to vám poradí drbna Radilka v našem seriálu Ztráty a nálezy.
Díl. 4. - Ztráta platební karty
Ztrátu platební karty je třeba okamžitě nahlásit instituci, která ji vydala. Ne vždy to však znamená absolutní ochranu před jejím dalším zneužitím. Každá banka má pro blokace platebních karet svá vlastní pravidla a postupy. Klienti tak při ztrátě karty ručí v každém peněžním ústavu jinou výší.Liší se i výše poplatků za zablokování karty. Veškeré podmínky týkající se platebních karet jsou uvedeny ve smlouvě o platební kartě, kterou podepisujete při jejím převzetí.
Obecně se dá říci, že zablokování elektronické platební karty stojí řádově stokoruny. Ztrátu nebo odcizení karty hlašte bance opravdu ihned..
Nahlášení ztráty nebo odcizení platební karty můžete provést osobně v kterékoliv pobočce banky, nebo také telefonicky (nejrychlejší způsob).
Cetelem 844 840 840
Citibank Europe: 233 062 222
Česká spořitelna: 800 207 207
ČSOB: 495 800 111
GE Money Bank: 272 771 111
Home Credit: 840 155 155
Komerční banka: 222 412 241 (American Express)
222 412 230 (Visa, MasterCard)
Poštovní spořitelna: 495 800 121
MasterCard (všechny karty): 800 142 494
VISA (všechny karty): 800 142 121
Abyste předešli případným ztrátám při ztrátě platební karty, dodržujte tato pravidla:
Drbna Radilka vám přeje, abyste její rady nemuseli nikdy využít.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.