Když jdete s poctivou prací za svým cílem, je velmi pravděpodobné, že ho dosáhnete. A tak se Zdeněk Filip dokázal dostat do Budějovického Budvaru. Už od školy se věnoval marketingu a přál si v národním podniku jednou pracovat. Nejprve sice působil jako brand manager u značky Somersby, pak ale „přestoupil“ k Pardálovi, který je jeho krevní skupinou. Proto se mu pro něj dělá marketing daleko snáze. Více v pokračování rozsáhlého rozhovoru.
ČTĚTE TAKÉ: Máme zájem si na vesnicích vybudovat komunitu, říká brand manager Pardála Zdeněk Filip
Marketingovou agenturou, která se stará o Pardála, je Kaspen/Jung von Matt. Z hlav jejich kreativců vyšly nové reklamy na pivo?
Bylo to společné. Minulé léto jsem přišel s tím, že potřebuje dát Pardálovi nový náboj. Začali jsme ladit. Chtěli jsme se dostat ke kořenům – zpátky na vesnici. Chtěli jsme ji ukázat tak, jak existuje. Aby to nebylo nic suprového, nic domalovávaného. To byl cíl, který doufám, že se povedl.
Ve stejnou dobu ale agentura vytvořila reklamu i pro Budweiser Budvar. Tam je vidět ten obrovský rozdíl. To byl záměr?
Každá značka cílí na jiný segment, každý zákazník slyší na něco jiného,, ale rozdíl tam je stoprocentně. Pracují na tom dva rozdílné týmy. Jeden má Pardála, druhý Budvar. My jsme se nechtěli odlišit jenom od Budvaru, ale i od všech ostatních značek. Protože přímá konkurence, když ukazuje nějakým způsobem vesnici, tak je to takovým spíš „pražským“ způsobem. My jdeme do syrového. A jestli je tam hnůj, díry v silnici nebo rozbitý barák? To je prostě vesnice. Ne to, když tam máme úplně všechno bez chyby.
On ten klip Budvaru ale i trochu děsí. Nezdá se vám?
Já mám tenhle styl rád, baví mě. Myslím si, že je v něm vidět všechno to, co chtěl Budvar říct. Jsou tam poctiví hospodští, kteří si do toho nedají kecat. Ty Budvar podporuje. To byl cíl sdělení.
Zpátky ale k Pardálovi. „Ukaž, zač je toho vocas!“ Kdo tuhle kampaň vymyslel?
Agentura Kaspen přišla s více návrhy, ale vocas nás uchvátil. V rukávu máme spoustou sloganů, které už od května používáme. Těch hlášek je víc a trochu se obouváme do různých odvětví. „Ukaž, zač je toho vocas“ vzniklo úplně spontánně, ale hned jsme věděli, že to je přesně to, co musíme začít používat. Je to naprosto trefné.
A zač je toho vocas?
To je hodně složitá otázka. (smích) Když to vezmu na značku, tak chceme ukázat, že jsme tady a že Pardál baví lidi. Jsme mladá značka a na trhu jsme jenom deset let. Nemůžeme přijít a udělat: „Baf, tohle je Pardál!“ Nikoho by to nezajímalo. Ale když děláme tuhle kampaň, billboardy, které jsou hodně vidět, tak tím ukazujeme, zač je toho vocas. A zač je toho vocas ukazujeme i tím, že vůbec poprvé s Pardálem vyrážíme na festivaly. Třeba právě tam budou moci návštěvníci vyhrát pardálí vocasy, které máme připravené. (úsměv)
Bude umět otevřít i pivo, jako tomu je v reklamě?
Když bude člověk šikovný, tak to dokáže. (smích) Ale aby sám otevřel pivo, tak to nejde, je to pořád reklamní předmět. I když možná když ho poprosíte... (smích)
Ukážete, zač je toho vocas i na Pardál festu, který letos nahradí Den v Budvaru?
Rozhodně. Bude to v září, přesouváme se na výstaviště, jelikož areál Budějovického Budvaru se předělává. Hledali jsme náhradní prostory, chtěli jsme zůstat doma v Českých Budějovicích, takže jsme se domluvili tam. Můžeme říct, že tu bude kapela Škwor nebo Desmod ze Slovenska a spoustu dalších, které jsou rockově zaměřené, umí hrát a hlavně lidi umí bavit. (úsměv)
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.