Počasí dnes19 °C, zítra20 °C
Pátek 29. března 2024  |  Svátek má Taťána
Bez reklam

Zkušenost čtenářky s budějckou pobočkou AAA Auto: Chtělo se mi brečet!

Budějcké Drbně v uplynulých dnech dorazil dopis od manželů Novákových, kteří se rozhodli v závěru minulého roku prodat svůj vůz. Na inzerát se jim prý ozvala pouze společnost AAA Auto. Celý příběh Michaely a Vratislava uveřejňujeme v kompletním znění, a to včetně reakce vykupujícího autobazaru.

Když chcete něco prodat, dáte si inzerát. Tak jsem to udělala i já, když jsem chtěla prodat své auto. Na inzerát mi začaly chodit odpovědi pouhých deset vteřin po zveřejnění. Na první odpověď formou SMS typu: „Mám zájem o váš vůz, ozvěte se mi, až budete mít čas.“ jsem reagovala také textovou zprávou: „Mám čas, zavolejte.“ Netrvalo dlouho a moje ignorace dalších SMS stejného rázu měla tu odezvu, že jsem začala přijímat telefonáty. Trochu mě překvapilo, že o můj vůz má zájem pouze společnost AAA Auto. Následovalo překvapení, kolik lidí pro tuto firmu pracuje a kontaktuje mě kvůli jedinému vozu.

Celý příběh začal tím, že mi volal pán, jehož jméno jsem si nezapamatovala. Zajímalo mě, jak to funguje a kolik mi za můj vůz nabídnou, a tak jsem se s ním domluvila, že mu ho přivezu ještě ten den mezi 16. a 17. hodinou, aby se na něj mohl podívat. Do telefonu byl milý, chtěl po mě VIN kód, což mě trochu překvapilo, a vyplněnou plnou moc. Sliboval příjemné posezení u kávy. Přijeli jsme s manželem lehce před 17. hodinou, abychom se dozvěděli, že na nás nemají čas. Jeden ze zaměstnanců nám řekl, že se nám jiný zaměstnanec může věnovat přibližně za hodinu. To by pro nás znamenalo hodinu čekání a pak další hodinu strávenou u domlouvání podmínek. Řekli jsme si, že na tohle nemáme čas ani chuť a jeli jsme domů. Druhý den mi volal nějaký muž, také z AAA Auto, a ptal se mě na můj vůz. Popsala jsem mu naši zkušenost z předešlého dne a domluvila se s ním, že mě může kontaktovat znovu, ale až po Novém roce.

Po Novém roce mě tedy kontaktoval muž z AAA a s manželem jsme jeli do tohoto autobazaru podruhé. Jelikož byla asi jedna hodina odpoledne, ve vozovém parku nebylo tolik zákazníků. Na zaměstnance jsme nečekali dlouho. Ujal se nás mladík okolo třicítky, prošel s námi vůz, projel ho, zjistil od nás nějaké informace, pak nás posadil do haly a nechal asi půl hodiny čekat. Celý proces trval zhruba hodinu a půl. Jelikož jsem byla v devátém měsíci těhotenství, zdálo se mi to jako celá věčnost. Naše cena, kterou jsem uvedla v inzerátu, byla 53 tisíc. S tím, že muž, který mi volal, řekl, že cena je přijatelná a že je ochoten ji zaplatit. Již do telefonu jsem mu sdělovala, že kupce za nižší cenu mám, a že to jen zkouším, jestli mi dá někdo víc. Kupce jsme měli na 47 tisíc. To byla také informace, kterou jsem sdělila mladíkovi, který se nám v AAA věnoval. Ten, když se ale vrátil po půlhodině ze své kanceláře, nám řekl, že má pro nás nabídku na 40 tisíc. Já se stačila jen pousmát a říct, že přece ví, že máme kupce na víc a taková nabídka je směšná. Manžel rozhovor striktně uzavřel, že na žádné smlouvání nejsme zvědaví. Tím skončila naše druhá návštěva u AAA Auto.

Zhruba dvě hodiny po této návštěvě mi znovu zvonil telefon. Na druhé straně se ozvala paní Budinská z AAA Auto. Ptala se mě, jestli na ni mám chvilku. Sdělila jsem jí, že chvilku mám, ale že v AAA jsme byli a že o můj vůz neměli za mou cenu zájem. Paní Budinská mi řekla, že o to právě jde, že to ještě konzultovala s vedením a jsou ochotni za můj vůz zaplatit 48 až 50 tisíc. Řekla jsem tedy paní Budinské o našem kupci za 47 tisíc, a že pro mě je opravdu minimální hranice, kvůli které tam pojedu, 50 tisíc. Paní Budinská mě ubezpečila, že to má schválené a že není problém mi vyplatit 50 tisíc. Řekla jsem jí, že to musím probrat s manželem. Ona odpověděla: „Samozřejmě, domluvte se, za půl hodiny vám zavolám.“ Manžel, již trochu podrážděný, na mě apeloval, abych si od ní zjistila, jestli si opravdu budu odnášet 50 tisíc. Když mi paní Budinská volala, řekla jsem jí, že souhlasím pod podmínkou, že opravdu odejdu s 50 tisíci, že už tam potřetí zbytečně jet nechci. Paní mě ubezpečila, že s vedením je to domluvené a že si skutečně jedu pro tuto částku. Poprosila mě, jestli bych tam auto mohla ještě dnes odvézt. Ptala jsem se jí, jak dlouho to bude trvat, protože od půl šesté něco mám. Bylo mi sděleno, abych počítala zhruba 45 minut.

Takže jsem tam jela potřetí zhruba hodinu před schůzkou. Během minuty, kdy jsem se postavila do fronty, se mě ujal onen mladík, který celé odpoledne náš vůz prověřoval. Vítal mě se slovy: „Rozumím tomu správně, že jste si přijela pro 50 tisíc?“ Usmála jsem se na něj a odpověděla „Ano.“ Posadil mě ke stolku, že dojde pro dokumenty a hned se vrátí. Přinesl dva papíry, které mě nechal vyplňovat s tím, že co nebudu vědět, doplníme společně. Vyplnila jsem, co jsem věděla a čekala. Jeden z dokumentů byl, že souhlasím s obchodními podmínkami. Netrvalo mu to dlouho, než se ke mně vrátil. Papíry si vzal, něco jsme dopsali, ale ještě hodně nevyplněných políček tam chybělo. Nezdálo se mi to divné, bylo mi to jedno. Pak mi řekl, že se se mnou rozloučí, protože zbytek se mnou vyřídí kolegyně v kanceláři, až připraví smlouvy. Celý tento proces trval asi 20 minut a já byla ráda, že budu brzy doma.

Na paní, která připravovala smlouvy, jsem čekala skoro dvě hodiny. Když si mě přišla vyzvednout, jen zvolala mé jméno, a když mě zahlédla, řekla: „Pojďte se mnou.“ Než jsem se zvedla, popadla bundu, tašku a schovala tablet, byla v čudu. Odhadem, kam asi mohla jít, jsem jí dohnala na schodišti. Nad schody na mě milostivě počkala, pak ale zase utekla do své kanceláře. Když jsem za ní přišla, řekla: „Ještě jednou dobrý večer.“ Ještě jednou? Poprvé jsem si toho zřejmě nevšimla… Dala mi podepsat nějaké papíry o tom, že se zříkám právních nároků a tak dále. Kupní smlouvu jako takovou jsem dostala až na konec. A tam byl kámen úrazu, kvůli kterému vznikl tento článek.

Na kupní smlouvě bylo totiž napsáno:

  • Kupní cena 50.000,-
  • Zákaznický servis 2.890,-
  • Vyplacená částka v hotovosti 47.110,-

Když mi paní podávala kupní smlouvu, spustila na mě, že jsou od nového roku nějaké změny, že jde o novou vyhlášku, nové podmínky při prodeji aut a tak dále. Ptala jsem se jí, co znamená položka „Zákaznický servis“. Řekla, že jde právě o tu novou vyhlášku, že se tím zjišťuje, jestli to auto není kradené a že tuto položku účtují prodávajícímu. Spustila jsem na ní, proč mi to doteď nikdo neřekl, že o takovou službu nemám zájem. Na to mi bylo odpovězeno: „To ale budete platit všude!“ Řekla jsem jí, že jsem s jejími kolegy domluvená, že si jdu pro 50 tisíc a ne pro 47 tisíc. Ona mi odsekla: „Mí kolegové se starají jenom o kupní cenu, a to je 50 tisíc.“ Zůstala jsem na to koukat a opravdu jsem nevěděla, co dělat. K mé smůle jsem si zapomněla doma telefon, takže jsem si tuhle informaci ani nemohla nikde ověřit. A říct jí, že se vrátím za hodinu, až si to zjistím, mi bylo proti srsti. Navíc jsem měla schůzku, na které už mě hodinu čekali a nevěděli, kde jsem.

Dostavila se rezignace. Chtěla jsem to mít všechno za sebou. Tolik telefonátů z AAA, dlouhé čekání a nepříjemná ženská na závěr mě přesvědčily podepsat. Moje blbost. Kolik hlasů mi říkalo, že by to nepodepsalo. Jenže nikdo v mé situaci tam nebyl. Byla to opravdu vyčerpávající cesta a já jí vzdala před koncem. Podepsala jsem. Ještě jsme měly s paní rozepři ohledně výplaty peněz, kdy jsem se jí ptala, jestli mi vypíše nějaké potvrzení, že mi přijdou peníze na účet. Protože v kupní smlouvě, kterou jsem podepsala, bylo napsáno, že peníze budou vyplaceny v hotovosti ihned po podepsání smlouvy. Paní mi řekla, že mi nic nevystaví, a vysmála se mému dotazu, co budu mít v ruce, když ty peníze na účet nepřijdou, se slovy: „To byste musela mít příjmový doklad. Ještě se nestalo, aby peníze nepřišly.“ Tím se mnou skončila. Když jsem odcházela, chtělo se mi brečet. Uznávám, že hormony v posledním měsíci těhotenství na tom měly svůj podíl...

Tím jsme ale neskončili. Když jsem převyprávěla svůj zážitek manželovi, psychicky to nevydržel a druhý den se vydal do AAA. Ne snad za účelem vyplacení částky za službu, kterou jsme si nevyžádali, i když malou naději si možná nesl, ale spíš ho rozčílilo to chování k jeho těhotné ženě, která byla předem domluvená na nějakých podmínkách, které se v průběhu změnily. A ten lidský přístup, ten mu teda u nich chyběl. Nic nezískal, prostě se tam šel jen vykřičet. Dle mého názoru to bylo trochu zbytečné. Nicméně se tam dozvěděl jednu velmi podstatnou informaci, která zase zvedla ze židle mě a která je právě tím důvodem, proč vznikla tato psaná stížnost. Ona položka, kterou podle paní Blonďaté budu muset platit všude, není povinná! Je na vyžádání zákazníka.

Takže: Co si představíte pod tím, že vám někdo řekne: „Tohle ale budete platit všude.“ Zní vám to jako nepovinná položka na vyžádání zákazníka? Asi mi za dobu mého těhotenství kleslo IQ, protože mně to zní jako něco, čemu se nevyhnu, jako něco, co prostě zaplatím, ať budu svůj vůz prodávat komukoliv.

Když si půjdu do obchodu koupit dvanáct rohlíků, ale u kasy řeknu, že jich je deset a pokladní jich namarkuje bez kontroly deset, pak ano, ona je blbá, že si to nezkontrolovala, ale já jsem pořád ten zloděj, který bez zaplacení odnesl dva rohlíky. Mně to přijde stejné jako můj případ. Ano, já jsem blbá, že jsem si to nezkontrolovala, ale oni jsou ti, co mi tvrdili, že to budu muset platit úplně všude, tudíž mi lhali do očí a obrali mě díky této lži o tři tisíce.

Všude se dočtete, jak je AAA Auto nejlepší výkupce vozů, že vám zaplatí co možná nejvyšší sumu. Že by placená reklama?

Michaela a Vratislav Novákovi

Reakce společnosti AAA AUTO

Výkup ojetého automobilu je závislý na řadě faktorů - od technického stavu vozu, přes představy obou stran o ceně, až po ověření legálního původu automobilu. Pokud se obě strany neshodnou například na ceně, může to celý proces prodloužit. Je samozřejmě svobodnou vůlí zákazníka před podpisem smlouvy kdykoliv od prodeje vozu odstoupit.

Poplatek za prověření vozu, o kterém hovoří zákaznice, není povinný v případě, že zákazník doloží právní čistotu vozu jiným způsobem a vůz na nás přihlásí. Prověření vozu zajišťují komerční firmy za poplatek, přihlášení vozu je zpoplatněno na základě zákona. Zmiňovaný námi vybíraný poplatek kryje náklady na tyto úkony v případě, že si je zákazník nezajistí sám.

Pokud měla zákaznice dojem, že jí důvod pro vybrání poplatku a celková cena vozu na výkupu nebyly dostatečně vysvětleny, pak se jí společnost AAA AUTO tímto omlouvá.

AAA Auto

Článek byl vybrán do sekce To nejlepší z Drbny u příležitosti pátých narozenin Budějcké Drbny. #tonejlepsizdrbny

Štítky AAA Auto, České Budějovice, zkušenost, zákazník, Michaela Nováková, Vratislav Novák, prodej vozu, AURES Holdings a.s., manželé, Drbna.cz, peníze, těhotenství

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Ondr Volek

Jo jo nabízejí nejvíc to je pravda, můžou si to dovolit, nepotřebují na každém autě trhnout balík, jedou na počet, takže dokážou konkurovat

Pátek, 2. června 2017, 02:06Odpovědět

Marie Anna

Mám u nich zkušenosti jen s prodejem a tam jsem neměla problém. Ze tří obvolaných bazarů mi nabídli nejvíc. Sice se pak snažili cenu stlačit, ale nedala jsem se a původní dohoda klapla.

Pátek, 19. května 2017, 14:16Odpovědět

Lucka Novák

Já jsem tam prodávala svoje bmw, protože jsem potřebovala koupit něco úspornějšího, na inzerát jsem dala cenu 286 000 korun, s tím, že ho chci za 280 prodat, dlouho se nikdo neozval až po 14 dnech aaa, domluvila jsem se, že dojedu na pobočku v Brně, kde si auto vzal jejich technik, projel se v tom, vrátil se, usmál se a řekl, že jsem se o auto pečlivě starala, a že jediný problém, který vidí je, že mám sjeté pneumatiky, přišel manažer s tím že nabízí cenu 282 000 korun, takže ješte o dva více než jsem byla ochotná akceptovat, auto sjem tam nechala a s úsměvem odešla :-) podle mě pokud prodáváte slušné auto, tak dostanete i slušně zaplaceno a vše jde bez problémů :-)

Úterý, 14. února 2017, 15:11Odpovědět

Ondr Volek

Já mám už od prvního auta vždy auto z AAček, a nidky jsem neměl žádný problém, kupuji si vždy škodovky, najedu na nich za tři roky 100 tisic km, a jedu si pro nové auto, žádnou závadku jsem na žádném autě nikdy neměl, nevím kde lidi berou ty negativní zkušenosti, pokud tam koupi auto z roku 97 a stežují si, že se jim tam něco pokazí, tak zto už je bohužel stářím auta, ne autobazarem

Sobota, 11. února 2017, 19:45Odpovědět

Martin Dostál

Kupovali jsme od nich uz 3 auta a nemuzu si stezovat. Nevim kde na to ti lidi chodi ale moje auta nemeli zadny problém. Acka jsou solidní firma řekl bych

Pondělí, 26. prosince 2016, 23:36Odpovědět

Standa Veselý

No musím říct, že když jsem pročítal všechny diskuze a recenze na áčka tak jsem mel jistou obavu ale pak jsem nakonec koupil a dobre jsem udelal. Auto jsem si pak nechal řádně prohledat a borci nenašli nic co by nebylo řečeno áčkama. Takže bud jsem mel stesti nebo jsou aaa v poho.

Neděle, 25. prosince 2016, 23:30Odpovědět

Robert Doležal

Autobazar jako autobazar řekl bych, že všude to chodí stejně. Já jsem v autobazaru sice auto neprodával,ale kupoval, už s ním jezdím druhým rokem a stěžovat si nemůžu.

Pondělí, 10. října 2016, 15:22Odpovědět

Kačer Kačerov

já mám podobnou zkušenost jako paní. Akorát jsem nebyl těhotnej, takže když jsme byli na polovině původní ceny a autorádiu z tržnice, poděkoval jsem a odjel. Když mi asi za 20 minut telefonoval někdo z výkupu, poslal jsem ho slušně někam. Byla to moje jediná zkušenost, ale o jinou už nestojím.

Středa, 18. května 2016, 21:40Odpovědět

Luděk Voda

Auto jsme tam neprodávali, jen loni kupovali oktávku a bez problému

Středa, 4. května 2016, 20:54Odpovědět

Petr Rázl

to zní jako špatná reklama taky reklama, všichni jdou po penězích, je to všude stejné

Středa, 4. května 2016, 16:06Odpovědět

Karel Krutinoha

Nekalé obchodní praktiky? AAA Auto a.s. vícemistři - http://www.gamee.cz/blogosfera/22282-aaa-auto-nekale-obchodni-taktiky

Sobota, 23. ledna 2016, 20:00Odpovědět

Kateřina Dufková

Vážení spotřebitelé,
rádi bychom Vás touto cestou varovali před společností AAA auto, od které jsme v listopadu 2015 zakoupili vůz. Byli jsme několikrát ubezpečeni, že vozy jsou prověřovány a že je skvělé, jak málo má tento vůz najeto. Když jsme po týdnu od koupě zjistili, že vůz má silně přetočený tachometr, rozhodli jsme se v souladu se slovy ředitelky AAA Auto Karolíny Topolové ze dne 4.4.2014, kde uvedla: "AAA Auto poskytuje doživotní garanci vrácení peněz v případě právního problému s vozem. Pokud náš zákazník přinese jednoznačný důkaz, že kilometry neodpovídají vrátíme mu i v tomto případě peníze, které za vůz zaplatil." od smlouvy odstoupit. To nám z neznámého důvodu nebylo umožněno. Naopak nám bylo řečeno, že jsme byli upozorněni, že vůz má stočený tachometr. Naprostý opak je pravdou, v okamžiku, kdy jsme šli za manažerem otrokovické pobočky odstoupit od smlouvy, vyhrožoval mé těhotné ženě, že nás udá za křivé obvinění, protože vůz tachometr přetočen NEMÁ! V reklamačním protokolu, kdy naši žádost zamítli, nám dokonce bylo sděleno, že vůz byl bourán. Nic takového nám řečeno nebylo.
Celou záležitost jsme řešili přes DTest, kde můžete nalézt arogantní a odmítavé stanovisko zaměstnance AAA Auto. Neodpovídá na otázky, ignoruje fakta, jen kopíruje slova ze směrnic nebo z webu. Neodpověděl na náš jediný dotaz, odmítal nám sdělit důvod, proč najednou neplatí slova ředitelky, která zaručuje odstoupení od smlouvy. Celá konverzace je zde: http://www.vasestiznosti.cz/.../neuznana-reklamace...
Tímto také zakládáme FB skupinu s názvem „Spotřebitelé okradení společností AAA Auto“. Prosíme, nenechte se zastrašit společností AAA Auto. Je celá řada poctivých osob, které společnost AAA Auto okradla a zastrašovala. Také v našem případě došlo k vyhrožování těhotné ženě (to je ale lidské jednání a přístup, že?), k ignoraci a odmítání. Společnost AAA Auto věří, že díky týmu právníků je nepostižitelná. Budeme zde dále přidávat příběhy podvedených hyenami s názvem AAA Auto. Také celou věc předáváme k řešení ČOI, protože AAA Auto se dopouští klamavého chování vůči spotřebiteli. Rozhodli jsme se i celou záležitost medializovat.
Když jsme kontaktovali samotnou ředitelku Topolovou a požádali ji o řešení problému, ani se neobtěžovala odpovědět! Opět vidíme snahu vše řešit, lidské jednání a ochotný přístup.
Vy, kteří jste již byli okradeni a podvedeni společností AAA, která na veřejnosti jen říká hezká slova a garantuje a slibuje, ale ve skutečnosti nic z toho neplatí, přidejte se! Nebojte se, sdílejte, přidávejte příběhy! Musíme tyto podvodníky zastavit a zajistit, aby nebyli okradeni další lidé!
My jsme na vůz šetřili 2 roky! Chtěli jsme auto, abychom mohli nemocné děti zavést k lékaři autem a ne trolejbusem. Ředitelka Topolová si za naše peníze zajede letos na pátou dovolenou do tropů. My budeme šetřit další 2 – 3 roky na nové auto, protože 100 tis. Kč je ztracených (vůz neudělá technickou a dalších 50 tis. Kč na jeho základní opravu nemáme). Je nutné širokou veřejnost obeznámit s tímto problémem!
Děkuji!

Čtvrtek, 7. ledna 2016, 20:25Odpovědět

Vít Profant

Super, AAA prostě potřebuje PR, takže se v tomhle článku asi budou objevovat commenty pořád, že?

Čtvrtek, 26. listopadu 2015, 16:37Odpovědět

Martin Doležal

auta jsou záludná věc, pokazit se může i nové. V AAA auto jsme auto kupovali pro moji matku, nenajezdí statisíce, ale jezdí dost a ještě jsme do auta nevrazili nic nového. asi záleží za kolik je koupě, když za moc málo, člověk nemůže čekat zázraky.

Úterý, 24. listopadu 2015, 10:42Odpovědět

Laďa Chalupa

Ja u nich kupoval letos punto 1.2 8v, jezdi to za 5,5 kdyz to moc netocim a jinak zadny problemy, acka muzu doporucit

Středa, 14. října 2015, 14:43Odpovědět

MArketa Potuckova

S manželem jsme zde kupovali škodu octavii před dvěma lety. Jelikož se v autech ani jeden z nás vůbec nevyzná, vzali jsme s sebou manželova kamaráda mechanika. Ten auto důkladně prohlédl, projel a následně nám koupi schválil. Byli jsme sním i v Chorvatsku, zatím vše bez závad a vpohodě :)

Sobota, 10. října 2015, 18:38Odpovědět

Daniela Kysela

No osobně bych manželku v 9 měsíci na prodej auta nebral. Nechápu že to nezvládl manžel sám... prodal jsem už 3 auta tamtéž a dostal jsem nejlepší cenu co jsem objížděl autobazary. Tak tomu se mi moc nechce věřit.

Neděle, 30. srpna 2015, 17:06Odpovědět

Karel Brabec

Proti tomuto bazaru nemůžu říct ani popel. Když jsem prodával svoji Oktávku, tak se chlap sám nabídl, že přijede. Přijel, auto si prohlédl, chvíli jsme smlouvali a bylo to.

Neděle, 16. srpna 2015, 14:45Odpovědět

Veronika Šabatová

Já mám teda dobrou zkušenost jak s prodejem tak nákupem. Obojí proběhlo rychle a bez problémů, s autem stále jezdím.

Neděle, 9. srpna 2015, 18:16Odpovědět

Helena Sýkorová

S manželem jsme v AAA auto cca před rokem koupili Octavii. Asi jediné, co můžeme vytknout je to, že jsme docela dlouho čekali na podpis smlouvy, protože tam bylo moc lidí. Pán, co nás měl na starosti byl upovídaný, ale šli jsme na jistotu, že chceme Octavku, tak nám jich pár ukázal, vybrali jsme si mezi nima a šli jsme to řešit. Auto je dobrý, nekazí se a jezdí taky dobře. Za nás osobní zkušenost vpohodě.

Čtvrtek, 9. července 2015, 17:54Odpovědět

Zkušenost čtenářky s budějckou pobočkou AAA Auto: Chtělo se mi brečet!  |  Krimi  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.