Počasí dnes19 °C, zítra19 °C
Pátek 10. května 2024  |  Svátek má Blažena
Bez reklam

Radegast v Budvar Aréně? My s tím nemáme problém

Čepování Radegastu, oficiálního piva hokejové extraligy, současně s Budvarem při zápasech na budějckém zimáku? Podle platné smlouvy mezi HC Mountfield a BPA to je možné. A šéf Budějovického Budvaru Jiří Boček proti téhle soutoči dvou značek v Budvar Aréně nic nenamítá.

Podle informací, které se Budějcké Drbně podařilo zjistit, jsou ve smlouvě mezi hokejovým klubem a agenturou BPA sport marketing (která HC Mountfield zajišťuje příjem ve výši takřka osm milionů korun) stanovena jasná pravidla pro stáčení piva - klub by měl během zápasů extraligy zajistit čepování Radegastu na pěti prodejních místech a podávání piva ve VIP zóně.

„My s tím nemáme problém. Panu Blažkovi jsem to řekl už na začátku letošního roku, tuto skutečnost ví i město. Zastavilo se to ale na bodě, kdy Rada města potřebuje od klubu kompletní podklady, aby rozhodla,“ uvedl generální ředitel Budějovického Budvaru Jiří Boček. „Zasedněme tedy k jednomu stolu a jednejme věcně, s klidnou hlavou a bez emocí,“ říká šéf pivovaru.

ČTĚTE TAKÉ: Budoucnost hokeje v Budějcích závisí na pivu

BPA v jednom z dalších bodů smlouvy žádá o exkluzivitu, aby na stadionu nebyly nabízeny ani prodávány výrobky konkurenčních společností z oboru pojišťovnictví, telekomunikace a pivovarnictví. Pokud by k tomu došlo, HC Mountfield musí za každý zápas zaplatit milionovou pokutu, maximálně však 15 milionů za sezonu.

Podle Bočka ale tímto zákazem marketingová agentura porušuje zákon o hospodářské soutěži. „Pakliže je něco v rozporu se zákonem, je takovéto ustanovení neplatné. A na základě neplatnosti nelze dostat pokutu,“ míní ředitel pivovaru na základě právního rozboru, který si nechal vypracovat.

HC Mountfield přesto po pivovaru požadoval uhrazení třináctimilionové sumy za výjimku, aby mohl na stadionu točit své vlastní pivo. „Za ty peníze si ale musíme něco koupit, a tak jsme požádali o předložení nabídky. Tu jsme dostali, posoudili ji dle standardních cen, které jsou obvyklé v čase a místě, a došli jsme k tomu, že má hodnotu kolem šesti a půl milionu korun.“

Už tehdy ředitel Budějovického Budvaru, jak sám nyní uvedl, sdělil Zdeňku Blažkovi, tehdejšímu předsedovi představenstva HC Mountfield, aby tuto sumu klub doplnil, anebo s BPA v rámci bilaterální dohody vyjednal změnu smlouvy právě na 6,5 milionu.

„To se ale nestalo. Městu pouze předložili jednu stránku smlouvy o zákazu prodeje jiného piva a reklamy,“ dodává Boček s tím, že klub vzápětí požádal představitele Českých Budějovic o pronájem bufetů a zároveň chtěl změnit nájemní smlouvu, aby zabránil čepování piva Budweiser Budvar v prostorách Budvar Arény.

ČTĚTE TAKÉ: Městu není budoucnost hokeje lhostejná, chce jednat

Nová smlouva s BPA navíc klubu výslovně zakazuje navazovat reklamní partnerství s konkurenčními firmami z výše zmíněných oborů. „Přestože jsme byli dlouholetým partnerem budějckého hokeje a za dvacet let jsme do něj vložili přes 100 milionů, klub by s námi smlouvu o reklamě již nemohl uzavřít a v Budvar Aréně bychom si nemohli koupit ani centimetr reklamní plochy,“ tvrdí Jiří Boček.

Pokud jde o smlouvu mezi Budějovickým Budvarem a městem České Budějovice, tak v té mimo jiné stojí, že město v rámci podpory propagace Budějovického Budvaru bude po nájemci nebytových prostor požadovat, aby výhradně odebíral a prodával právě pivo Budvar.

„Když jsme s městem v roce 2002 uzavírali dohodu o Budvar Aréně, byli jsme si vědomi toho, že exkluzivní prodej piva může narazit na námitky ze strany Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Proto jsme jim už tehdy smlouvu předložili, aby se k ní vyjádřili. Úřad konstatoval, že sice naráží na ustanovení o ochraně trhu, ale vzhledem k tomu, že se jedná o jeden stadion v republice, tedy malý podíl, vejde se pod legislativní výjimku a dal souhlas,“ vzpomíná na dobu před jedenácti lety šéf Budvaru.

Smlouva ale rovněž říká, že pokud bude mít extraliga jiného reklamního partnera, lze se dohodnout na výjimce. „Když se obsah výjimky překlopí v současné době do nájemní smlouvy mezi městem a klubem, kde aktuálně není, bude to znamenat, že většinu roku se bude v Budvar Aréně exkluzivně točit Budvar, jen po dobu extraligového zápasu se můžou na zmíněných pěti místech a ve VIP sektoru čepovat i jiná piva, v tomto případě Radegast,“ vrací se ředitel pivovaru k již vyřčené myšlence.

Na závěr Boček dodává, že kdyby zástupcům Budvaru hodně záleželo na tom, aby se na budějckém zimáku točilo pouze jejich pivo, výjimku by do smlouvy s městem vůbec neuváděli. „Zároveň ale odmítáme to, abychom platili městu za Budvar Arénu, naše zařízení v hodnotě milion a půl se odstěhovalo pryč a nahradila ho jiná značka. Prodejní místo znamená výčep a kasa, nemusí to tedy být jen bufet. Klub má pronajaté i další plochy, kde je možné zřídit například mobilní prodejní místa.“

ČTĚTE TAKÉ: Konec extraligy v Budějcích? Prý už je rozhodnuto

Štítky HC Mountfield, Budějovický Budvar, Radegast, BPA, město České Budějovice, Budvar aréna, Pivovar Radegast, pivo, Jiří Boček, Mountfield Hradec Králové, Extraliga ledního hokeje, pivovar, hokej, Zdeněk Blažek

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Radegast v Budvar Aréně? My s tím nemáme problém  |  Hokej  |  Sport  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.