Nocí dlouhých nožů vyvrcholil na přelomu ledna a února jubilejní dvacátý ročník Rallye Monte-Carlo Historique 2017. Závěrečný test pravidelnosti vedoucí přes legendární průsmyk Col de Turini (1607 metrů nad mořem) se posádce ČK motorsportu stejně jako vloni vydařil. Karel Mach s navigátorem Janem Bláhou dovezli Škodu 130 RS do cíle v monackém přístavu na výborném 97. místě absolutního pořadí.
„Kdyby pořadatelé nezkrátili původně dvaapadesát kilometrů dlouhou zkoušku na polovinu – před Sospelem byly kvůli stavebním pracím na silnici semafory - mohli jsme v závěru na nejnáročnějším úseku soutěže poskočit ještě o několik příček dopředu,“ komentoval závěr rallye Karel Mach a dodal: „Znovu ale říkáme, že sem nejezdíme kvůli výsledku, takže jsme i tak maximálně spokojeni.“
Po bezproblémové třetí etapě z Valence do Monaka a povedené třinácté ertetě jedoucí se už pod rouškou tmy poblíž horského městečka Lucéram nasbírala Škoda 130 RS v klikatých alpských pasážích na úseku La Bollène Vésubie – Moulinet – Sospel v součtu pouze 180 trestných bodů. Tyto výsledky ji katapultovaly do první stovky absolutního pořadí, a tak z celkového počtu 326 posádek, které do soutěže nastoupily, obsadila jediná česká dvojice konečnou 97. příčku a sedmou ve třídě IV1 (auta vyrobená v letech 1972 až 1979 s obsahem motoru do 1300 centimetrů krychlových).
Karel Mach a Jan Bláha tak mohli slavit největší úspěch ze svých šesti dosavadních účastí na Rallye Monte-Carlo Historique. Od premiéry v roce 2011 chyběli pouze předloni, v minulém roce skončili na 154. místě.
Tečku za vydařeným tažením posádky týmu ČK motorsport udělal středeční galavečer spojený s vyhlášením vítězů v reprezentativních prostorách klubu Sporting Monte-Carlo. „A jak napovídal pohled pod stůl, ani tady jsme nezapomněli na legendární vítězství Škody 130 RS v roce 1977,“ glosoval spolujezdec Jan Bláha stylové ponožky vyvedené do válečných barev jejich závodního stroje.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.