Další umístění v první dvacítce na Rally Dakar vybojoval během úterní třetí etapy Budějčák Martin Michek. Jezdec týmu Orion – Moto Racing Group dojel na osmnáctém místě a průběžně je sedmnáctý. Po projetí cílem opět potvrdil, že se jede velmi rychle a továrním strojům lze jen těžko konkurovat.
„Na prvních 30 kilometrech jsem narazil na velkou skálu, která nešla pomalu ani vyjít a ztratil jsem tam asi dvě minuty. Jinak to bylo zase šíleně rychlé. A na rovinkách mě bohužel předjížděli kluci s továrními motorkami. Těm v rychlosti nejde konkurovat, mají úplně jiné možnosti,“ přiblížil dojmy po dojetí etapy Michek.
Podle českého závodníka byla etapa hodně podobná té včerejší, kdy se rovněž jelo velmi rychle. „Duny tvořily nějakých deset procent. Přitom v těch rychlých pasážích ztrácíme nejvíc. Tovární stroje jedou o patnáct kilometrů v hodině rychleji a to na sto kilometrech udělá patnáct minut, což už je dost,“ vysvětlil Michek, který si však sériové KTM jinak pochvaluje. „I tak jim díky naší šikovnosti dokážeme zatápět, což si uvědomují. Vyvíjíme si totiž vlastní komponenty a těžíme z týmového know-how,“ dodal.
Na nejrychlejšího Australana Price dnes ztratil sedmnáct minut. „V technických pasážích a v místech náročných na navigaci takový rozdíl mezi námi není, když se však jede po rovinatých vypalovačkách, tak jim prostě s našimi sériovými motorkami nestačíme. Rozhodně se o to ale budeme pokoušet,“ potvrdil rodák z Budějc.
Český tým bude přemýšlet o přenastavení motorek KTM. „Moc operativního prostoru není. Připravovali jsme se na techničtější úseky, ale zase je to neskutečné rychlé. Zvedli jsme motor o 800 otáček. Kdybychom to posunuli ještě více, tak bychom mohli oddělat motory a to nechceme riskovat. Oni vědí, že jim to vydrží i v 12000 otáčkách, mají to vyzkoušené. Pár nápadů ale ještě máme,“ uzavřel šéf stáje Ervín Krajčovič.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám