Devětačtyřicátý ročník Rallye Český Krumlov je minulostí. V napínavém závěru si pro těsné vítězství dojel úřadující český šampion Jan Kopecký. O uplynulém ročníku mluví jako o úspěšném také pořadatelé, kteří kvůli posunutí loňského ročníku do podzimního termínu museli během krátké doby uspořádat dvě soutěže českého šampionátu.
Sobota, 21. května 2022, 16:30
Pouhé tři sekundy a čtyři desetiny. Minimální časový rozdíl rozhodl o vítězi letošního ročníku Rallye Český Krumlov. Na poslední rychlostní zkoušce dokázal Jan Kopecký „naložit“ v ten moment vedoucímu Václavu Pechovi šest sekund a díky tomu se...
„Myslím, že letošní ročník vyšel skvěle. Klaplo nám počasí, kdy v pátek byly doslova tropické teploty a déšť na jih Čech přišel jen v noci z pátku na sobotu. Diváci si určitě přišli na své, protože souboj Jana Kopeckého a Václava Pecha vyvrcholil až projetím cíle poslední zkoušky,“ shrnul pro Drbnu hlavní pořadatel soutěže Pavel Kacerovský.
Celý organizační tým v posledních měsících čekal nelehký úkol. „Během půl roku jsme museli zvládnout uspořádat dva ročníky soutěže. To vyžadovalo maximální nasazení celého organizačního týmu. Zároveň jsme do toho pořádali desátý ročník elektrické rally, která letos nesla název ČEZ Czech New Energies Rallye. Upřímně, teď kdy se bavíme, sotva stojím na nohou a myslím, že nejsem sám,“ dodal Kacerovský.
Soutěž se letos do jarního termínu vrátila po neplánované covidové pauze. V květnu se na jihu Čech soutěžilo naposledy v roce 2019. „Po třech letech jsme jeli v našem tradičním jarním termínu. Také se ukázalo, že formát pátek – sobota je ideální pro soutěžící i diváky,“ uzavírá Kacerovský.
Uplynulý ročník krumlovské soutěže přinesl nevídaně těsný souboj Jana Kopeckého s Václavem Pechem. Po prvním dni měl Kopecký v čele náskok 0,3 sekundy. V sobotu dokázal náskok v čele absolutního pořadí navýšit až na 7,6 sekundy. Pech startující s Fordem Focus WRC jej ale dokázal snížit a po předposlední erzetě se dostal na první místo. Do závěrečného testu „Rožmberk“ odstartoval Pech s náskokem 2,6 sekundy, na Kopeckého ale na deseti kilometrech ztratil šest sekund a klesl na druhé místo.
„Po celodenním přetahování o desetiny a jízdě na hraně jsme věděli, že už nejde jet rychleji a že musíme zkusit něco vymyslet. Závěrečný test se od těch předchozích lišil mnohem rozbitějším povrchem, takže jsme těsně před startem pomocí nářadí v autě předělali nastavení vozu. Radikálně změkčený podvozek v úzké rozbité asfaltové koleji zafungoval a to nám přineslo vítězství,“ shrnul po závodě Jan Kopecký. Ten Pechovi úspěšně vrátil loňskou porážku.
Nejrychlejší jihočeskou posádkou se stali David Soldát a Jan Winzig, kteří při premiérovém startu se Škodou Fabia R5 a přestupu z dvoukolky k autu s pohonem na všechny čtyři kola obsadili celkové desáté místo absolutně.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.